Švédové spustili elektrárnu na biomasu s českým turbosoustrojím
Ve čtvrtek zahájila provoz švédská elektrárna Vartan, která bude kromě elektřiny rovněž dodávat teplo pro téměř 200 tisíc tamních domácností. Nemalým dílem se na realizaci projektu podílela i česká strojírenská společnost Doosan Škoda Power, která pro elektrárnu dodala stěžejní části včetně turbíny a turbogenerátoru.
Nová elektrárna spalující výlučně biomasu je společným projektem skupiny Fortum a města Stockholm. Plzeňská Doosan Škoda Power dodala pro kogenerační jednotku zařízení strojovny, včetně parní turbíny a turbogenerátoru o výkonu 154 MW elektrických a 200 MW tepelných.
Kromě montáže a uvedení zařízení do provozu společnost dodala rovněž systém řízení turbosoustrojí, regenerační systém, ohříváky pro ohřev topné vody a parní potrubí ve strojovně. „Jsme hrdí na to, že jsme součástí tohoto průkopnického projektu,“ uvedla Margit Petříčková z Doosan Škoda Power, která se účastnila spuštění elektrárny.
„Tento projekt potvrzuje dobrou pověst Švédska v oblasti ochrany životního prostředí. Město Stockholm si stanovilo cíl stát se do roku 2040 zcela nezávislým na fosilních palivech v oblasti vytápění a energetiky a do roku 2030 uvést do rovnováhy hodnoty uhlíku v ovzduší.“
Ibrahim Baylan, švédský ministr pro energetiku a přírodní zdroje
Švédská cesta k nefosilní ekonomice
Švédsko si klade v oblasti snižování závislosti na fosilních palivech a dekarbonizace svého hospodářství velmi ambiciózní cíle. Již nyní Švédsko vyrábí téměř veškerou elektrickou energii v bezemisních zdrojích. V případě výroby tepla z obnovitelných zdrojů je téměř 10milionová země mezi státy EU na prvním místě.
Dalším z významných zdrojů emisí, na které se Švédsko v posledních letech zaměřuje, je sektor dopravy. V tomto případě by kromě biopaliv mohly snížení emisí přinést i elektrifikované dálnice.
Zdroj úvodní fotografie: Doosan Škoda Power
Mohlo by vás zajímat:
trošku legrační je, že každý den přijede k přístavu elektrárny loď s 12,000 kubíky biomasy z několika " pobaltských zemí"
Při bližším ohledání zdrojů paliva se pak vyjeví holá pravda.
40 procent z takto importované biomasy pochází z " nordických zemí regionu a pouhých 60 procent z ostatních " pobaltských zemí, včetně Ruska"...
Takže jsme zase u toho, že Biomasa se bude masově neekologicky vozit z dálky aby se místně produkovala " ekologicky udržitelná energie"
Malé upřesnění, tak 40 procent je z nordických zemí " regionu" vlakem a 60 procent z " baltických zemí včetně Ruska" ..... trošku jsem se přehlédl .
Biomass for Värtan CHP8 will be
supplied from local and regional
sources around the Baltic Sea. The
current fuel procurement plan is
based on 40% of the fuel by rail from
Nordic biomass suppliers and another
60% by ship from the Baltic Sea
region and Russia.
Bohužel to není nic neobvyklého a sám to moc nechápu https://oenergetice.cz/elektrarny-evropa/eph-koupil-od-rwe-420mw-uhelnou-elektrarnu/
navíc CfD pro anglickou elektrárnu 105 GBP/MWh
Hinkely point C měl mít jen 92 GBP/MWh nevím ovšem jestli je počítaná stejná doba pro podporu
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se