Tesla Model S účastnící se autonehody při vysoké rychlosti na Floridě dne 8. května 2018 po zásahu hasičů začala dvakrát opětovně hořet. V úterý to ve své zprávě sdělil Úřad dopravní bezpečnosti. Množství těchto incidentů se hromadí, zatím však naštěstí nemají na svědomí žádnou újmu na zdraví nad rámec samotných nehod.

Ve zprávě bylo uvedeno, že vůz se pohyboval rychlostí 187 kilometrů za hodinu v okamžiku, kdy narazil do kovového světelného sloupku. Vůz byl při zásahu hasičů celý v plamenech a uhašen byl za použití přibližně 1000 litrů vody a pěny.

Při odstraňování následků nehody vůz ještě dvakrát samovolně vzplanul. Přesněji řečeno došlo dvakrát k opětovnému samovznícení baterie. Uhašení bylo v obou případech velmi snadnou a rychlou záležitostí.

Tesla se odmítla k reportu vyjádřit, nicméně se nechala slyšet, že vzplanutí je v případě vozů s benzínovým agregátem daleko pravděpodobnější. Při březnové autonehodě v Kalifornii došlo k opětovnému vzplanutí baterie dokonce až pět dní po nehodě.

Součástí vyšetřování následků nehody zahrnovalo i prozkoumání postupů, které byly k hašení použity. Dále byl zkoumám postup uložení zbytků vozu po autonehodě.

Podle Tesly je baterie stále bezpečnější než nádrž plná benzínu

Tesla řekla, že baterie automobilu je zřídka znatelněji poškozena a bateriový systém je navržen tak, aby se případný požár šířil pomaleji, než je tak tomu v případech konvenčních automobilů s benzinovým motorem. Elon Musk si stojí za tvrzením, že automobil s baterií je z tohoto hlediska bezpečnější než vůz, ve kterém je nádrž plná hořlavé kapaliny.

Množství případů, kdy došlo po nehodě k vzplanutí baterie, se hromadí. Krom incidentů s bateriemi je ve vyšetřování několik případů špatného vyhodnocení situace autopilotem.

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *