Domů
Elektřina
Nokian Tyres přichází s energeticky nejúčinnější zimní pneumatikou
Revoluční zimní pneumatika pro BMW i3 - Nokian Tyres Hakkapelitta R2. Zdroj: BMW Blog
Revoluční zimní pneumatika pro BMW i3 - Nokian Tyres Hakkapelitta R2. Zdroj: BMW Blog

Nokian Tyres přichází s energeticky nejúčinnější zimní pneumatikou

Nově představená zimní pneumatika Hakkapeliitta R2 od společnosti Nokian Tyres je podle slov výrobce nejvíce energeticky účinná zimní pneumatika v automobilovém průmyslu, jedná se o světově první zimní pneumatiku s energetickou třídou A. Pneumatika, která je speciálně navržena pro elektromobily, kombinuje vysokou přilnavost a nízký valivý odpor, který podle testů dokáže oproti ostatním zimním pneumatikám snížit až o 30 %.

Pneumatika Hakkapeliitta R2 o velikosti 155/70R19 84Q je speciálně navržena pro elektromobil BMW i3 a kombinuje vysokou přilnavost se zároveň nízkým valivým odporem. Právě s příchodem elektromobilů se začal řešit valivý odpor pneumatik, který má značný vliv na dojezd na jedno nabití.

Pneumatika si vysloužila ocenění za inovaci v rámci Tire Technology International 2016.

„Technologie Nokian Tyres v sobě spojuje dvě z z nejobtížněji optimalizovatelných vlastností pneumatiky a rozvíjí je v jedinečném produktu.“
Saied Taheri, ředitel Centire, Virginia Tech a jeden z porotců Tire Technology International 2016

 

Nokian tyre award

První zimní pneumatika s energetickou třídou A

Podle kritérií Evropské unie spadá pneumatika do energetické třídy A, která doposud nebyla dosažena žádnou zimní pneumatikou. Valivý odpor konkurenčních zimních pneumatik spadá do třídy C až E.

Z výsledků provedených testů bylo zjištěno, že tato speciálně navržená pneumatika snižuje valivý odpor až o 30 % ve srovnání s ostatními zimními pneumatikami. Díky tomu se navýší dojezd elektromobilu na jedno nabití, který je především v zimních podmínkách vlivem zvýšené potřeby vytápění podrobován zatěžkávacím zkouškám.

Speciální technologie

„Náše nová neúnavně testovaná technologie činí pneumatiku pevnou a tuhou, což spolu s několika novými materiálovými komponenty minimalizuje vznik tepla pneumatiky a vnitřní deformaci. To umožňuje dosáhnout extrémně nízkého valivého odporu, který svou hodnotou dosáhl světového rekordu. V budoucnu budeme používat stejnou technologii u našich dalších zimních výrobků.“
Jarno Ahvenlammi, který se podílí jako vedoucí testování a vývoje speciálních produktů Nokian Tyres pro elektrická vozidla

Valivý odpor odpovídá energii, která je ztracena vlivem deformace pneumatiky při kontaktu s vozovkou, snížení valivého odporu vyžaduje úplnou kontrolu nad komplexním vztahem mezi strukturou pneumatiky, dezénu a použité gumárenské směsi. Úspory energie dosažené snížením valivého odporu zvyšují dojezd elektromobilu na jedno nabití. Maximalizace energetické účinnosti pneumatiky Hakkapeliitta R2 se také vyžádala vyvinutí zcela nové gumárenské směsi.

Molekulární řetězce nově vyvinuté směsi využívají částice oxidu křemičitého, který umožňuje vytvoření silného a zároveň pružného materiálu. Vzniklá směs funguje velice dobře v širokém rozsahu teplot a přispívá jak ke zmiňovanému snížení valivého odporu, tak také ke zlepšené přilnavosti na sněhu a mokré vozovce.

Zimní pneumatiky pro BMW i3, srovnání Nokian Tyres Hakkapeliitta R2 a Bridgestone Blizzak LM-500
Zimní pneumatiky pro BMW i3, srovnání vlastností Nokian Tyres Hakkapeliitta R2 a Bridgestone Blizzak LM-500. Zdroj: BMW

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(0)
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se