Domů
Elektromobilita
Renault úspěšně testuje dobíjení elektroaut za jízdy až do rychlosti 100 km/h

Renault úspěšně testuje dobíjení elektroaut za jízdy až do rychlosti 100 km/h

Automobilka Renault se spojila s firmami Qualcomm Technologies a Vedecom za účelem vývoje dynamického dobíjení elektromobilů – tedy dobíjení za jízdy. Na své testovací dráze nyní úspěšně podrobila testům své dva vozy Kangoo Z.E, které byly schopny se dobíjet příkonem až 20 kW během jízdy do rychlosti 100 km/h.

Zkouška byla provedena na testovacím polygonu o délce 100 m, který zkonstruovala firma Vedecom nedaleko Paříže. Testování má sloužit k rozboru a zjištění účinnosti přenosu energie do vozidel pro další použití. Dle vyjádření Renaultu by by silnice rovněž mohla vozidlo identifikovat, autorizovat, zjistit výkon dobíjení a přizpůsobit rychlost vozidla vzhledem k plánované cestě.

“Jsme vynálezci. Nabíjíme elektrická auta bez kabelů. Tato dynamická zkouška ztělesňuje naší myšlenku.”

Steve Pazol, generální manager Qualcomm

Testy jsou součástí projektu FABRIC, který se podílí na zkoumání technických a technologických možností dynamického, tedy bezdrátového, nabíjení elektrických vozidel. Tento projekt, jehož rozpočet se pohybuje okolo 9 mil. € (téměř 250 mil. Kč), hradí částečně EU.

Testování dynamického dobíjení elektromobilů
Testování dynamického dobíjení elektromobilů

Projekt byl zahájen v roce 2014 a skončit má ke konci letošního roku. Na projektu se podílí 25 subjektů z 9 zemí, mezi které se řadí výrobci aut, zařízení, poskytovatelé rozličných služeb, výzkumné organizace pro automobilový průmysl a university. Hlavním cílem je podle Renaultu dynamické nabíjení a zvýšení dojezdu elektromobilů.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(1)
Vláďa
26. květen 2017, 10:46

Jaká je účinnost?

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se