Domů
Elektřina
Společnost MAN Diesel & Turbo dodá šest motorgenerátorů do Iráku

Společnost MAN Diesel & Turbo dodá šest motorgenerátorů do Iráku

Německá společnost MAN Diesel & Turbo dodá šest motorgenerátorů do nové cementárny KAAI v Samarah v Iráku. Motorgenerátory zde budou hlavním zdrojem elektrické energie.

Společnost MAN Diesel & Turbo dodá společnosti CGGC-UN Power Co. Ltd. (China Gezhouba Group Cooperation) šest motorů MAN 18V32/40 a elektrických generátorů včetně dalšího příslušenství. CGGC přebírá roli dodavatele na klíč EPC (Engineering, Procurement & Construction – Inženýring, Zadavatel zakázek & Výstavba) při výstavbě nové cementárny v Iráku ve městě Samarah. Provozovatel nové cementárny bude irácká společnost Kairat Al Abar Iraqi (KAAI).

Celkový instalovaný výkon dodaných motorgenerátorů bude 50 MWe. Motorgenerátory budou sloužit jako hlavní zdroj elektrické energie. Motory budou spalovat těžké topné oleje v režimu základního zatížení.

Město Samarah má přibližně 150 000 obyvatel a nachází se na řece Eufrat v půli cesty mezi Bagdádem a Perským zálivem. V průběhu roku zde spadne pouze 100 mm srážek a teploty dosahují od června do září nad 40 °C. Vysoké teploty znamenají náročné podmínky pro napájení průmyslových procesů.

„Motory MAN 18V32/40 jsou obzvláště robustní. Jsou ideálním řešením pro spolehlivé napájení v extrémních klimatických podmínkách,“ vysvětluje Waldemar Wiesner, vedoucí divize MAN Diesel & Turbo pro obchod pro oblast středního východu. 

Irák má pátou největší zásobu ropy a druhé největší zásoby zemního plynu na světě. Nestabilní bezpečnostní situace a komplexní požadavky na dovoz z Iráku činí velkou výzvu pro rozvoj infrastruktury.

Zdroj úvodní fotografie: MAN Diesel & Turbo

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(7)
C
4. červen 2017, 15:41

Tady tyto velké motory mají velmi pěknou účinnost a jsou myslím zajímavé i z pohledu možné kombinace s OZE. Iráku se tak nabízí tímto krokem nejenom možnost relativně levně a čistě vyrábět elektrickou energii z plynu nebo ropných derivátů, ale také k nim přidat například FVE. Zajímavé by bylo zkusit srovnat jestli by náhodou nemohly být součástí řešení Německých problémů s nestabilitou OZE. Na jednu stranu jsou plynové motory mírně nákladnější, na druhou stranu se tyto sestavy dají dodávat relativně rychle a nepotřebují tak komplikovanou technologii jako klasické paroplynové elektrárny. V podstatě jim stačí plechová hala aby na ně nepršelo.

Vláďa
6. červen 2017, 12:20

Jaký je výkon soustrojí?

C
7. červen 2017, 14:19

Máte to v textu, 6 strojů po asi 8.3MW

Vláďa
7. červen 2017, 19:27

Omlouvám se, ten celkový výkon jsem přehlédl.

C
7. červen 2017, 20:12

Nic se neděje :)

Vláďa
8. červen 2017, 12:34

Velké pohony mají problém s teplotou a proto se po odstavení udržuje vyšší teplota cca 120 - 130stC v systému chladící vody. Jak se s tímto problémem vyrovnal MAN? Motory v městské elektrárně Abu Dhabi se trvale nahřívaly stejně jako záložní zdroje na atomce v Dukovanech. Jsou tam motory po 6 MW.

C
8. červen 2017, 14:09

No to nevím jak řeší, ale když jsem se díval nedávno na takovéto stroje, cca 4MW+, tak některé firmy k tomu přidávají buď skutečně parní okruh, nebo ORC.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se