Generální ředitel automobilky Volkswagen se vyslovil pro postupné snižování daňového zvýhodňování nafty v Německu. Tento krok je podle něj nezbytný pro úspěšný rozvoj elektromobily.

Poněkud neočekávané prohlášení pronesl v nedělním rozhovoru pro Handelsblatt generální ředitel automobilky Volkswagen Matthias Müller. Podle něj je současné daňové zvýhodnění motorové nafty překážkou v rozvoji elektromobility. Pro Volkswagen přitom prodeje dieselových automobilů tvoří hlavní část příjmů a sám Müller uvádí, že zvýhodnění nafty má bezpochyby vliv na prodeje vozidel se vznětovými motory.

„Jsem přesvědčen, že bychom měli zpochybňovat smysl a účel dotací na motorovou naftu. Pokud má být přechod na k životnímu prostředí šetrné elektromobily úspěšný, dieselové spalovací motory nemohou být nadále dotovány tak, jak vždy byly,“ uvedl Müller.

„Ptám se, proč je ve většině evropských zemí nafta stále ještě dotována a politici se stále ptají, proč prodeje elektrických vozidel nedokáží postupovat dostatečně rychle. Toto je důsledek neúspěšné průmyslové politiky, která je v Evropě po celá léta praktikována,“ dodává Georg Kell, mluvčí Rady pro udržitelnost, která radí správní radě skupiny Volkswagen v otázkách udržitelné mobility, ochrany životního prostředí a sociální zodpovědnosti.

Podle Müllera by prostředky mohly být využity pro podporu rozvoje vozidel s alternativními pohony.

„Daňová úleva by se měla postupně snižovat, peníze by mohly být smysluplněji investovány do podpory pohonných technologií šetrných k životnímu prostředí,“ dodává Müller.

Ačkoli je roční daň z automobilů v Německu vyšší u dieselových modelů, dotace na motorovou naftu obecně kompenzují tyto náklady, neboť daň z nafty je zhruba o 18 eurocentů na litr nižší než u benzínu. Ukončení těchto dotací by téměř jistě snížilo prodej naftových vozidel, stejně jako příjmy pro VW a další výrobce automobilů.

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *