Domů
Elektromobilita
HN: Škoda Auto do konce roku 2022 uvede na trh deset elektromobilů
elektromobil nabíjení

HN: Škoda Auto do konce roku 2022 uvede na trh deset elektromobilů

Mladoboleslavská Škoda Auto do konce roku 2022 uvede na trh 30 nových modelů, z nichž deset budou elektromobily. Napsaly to dnešní Hopodářské noviny (HN), kterým to řekl šéf Škody Auto Bernhard Maier. Automobilka začne podle deníku příští rok prodávat hybridní verzi svého nejprodávanějšího modelu Octavia, u minivozu Citigo bude s příchodem elektrické verze ukončena výroba s benzinovým pohonem.

Maier už dříve uvedl, že Škoda Auto utratí do roku 2022 téměř 52 miliard korun za vývoj aut na alternativní pohon. Na březnovém autosalonu v Ženevě představí koncept elektrického SUV, v květnu má v plánu v Bratislavě ukázat inovovanou Škodu Superb s hybridním pohonem, který kombinuje elektrický a spalovací motor.

Elektrické Citigo, jehož výroba v bratislavské továrně Volkswagenu začne letos na podzim, dostane podle HN pohon s výkonnějšími bateriemi pro dojezd až 300 kilometrů. Stejný vylepšený elektropohon pak po Citigo dostane i sesterský model Volkswagen e-Up!.

Elektromobily
Ilustrační foto

Hybridní Superb a elektrické Citigo bude možné v Česku pořídit začátkem ledna 2020, píšou HN s odkazem na dokument vydaný Škodou Auto, který nastiňuje harmonogram uvedení hybridních a elektrifikovaných modelů na trh.

V říjnu příštího roku se má začít prodávat první elektrické SUV, které zatím nese pracovní název Vision iV a slibuje dojezd až 500 kilometrů. Hybridní Octavia se na trhu objeví příští rok v červnu jako varianta čtvrté generace modelu, premiéru by měla mít na přelomu roku.

Škoda přichází na evropský trh s elektromobily a hybridními vozy se zpožděním za výrobci, jako jsou například Tesla, BMW, Toyota, Nissan či Renault. Příčinou je především fakt, že do vývoje elektromobilů se pustil pozdě mateřský Volkswagen. HN s odkazem na interní zdroj z automobilky píšou, že na hybridním Superbu i elektrickém Citigo bude výrobce tratit desítky tisíc korun.

„Zákazník ale nebude chtít akceptovat výrazný nárůst cen. Automobilka tak bude raději dotovat výrobu, než aby platila pokuty,“ cituje deník svůj zdroj.

Ilustrační foto

Pokuty by automobilka mohla platit, pokud by překročila limit pro vypouštěné emise u svých nových vozů. Ekologické požadavky nastavila Evropská unie. Evropský parlament schválil od roku 2021 u prodaných nových vozů emisní limit 95 gramů na kilometr.

Za každý gram navíc bude výrobce platit 95 eur, tedy asi 2500 korun, a to u každého prodaného auta. V roce 2017 přitom Škoda podle údajů analytické firmy JATO Dynamics měla v Evropě průměrné emise 115,9 gramu na kilometr, píšou HN.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(7)
Vladimír Šťastný
21. únor 2019, 12:49

Na moc velký obchodní úspěch to nevidím.

Petr
21. únor 2019, 19:19

Proč? Škoda má největší podíly trhu na východě EU, a to jsou zároveň i státy s podobnou cenou benzínu jako v Německu, ale elektřinou pro domácnosti zvláště noční násobně nižší, takže tady to bude dávat největší ekonomický smysl. Zároveň je tato oblast EU i nejméně zadlužená, takže dává smysl, aby tady banky půjčovali lidem s poměrně rychle rostoucími platy na nová auta skutečně převratně lepší než jejich staré rachotiny.

R2
21. únor 2019, 20:08

Nesmite zapominat na to, ze jsou to zeme pomerne chude, kde lide ani firmy neutraceji za auta tak ochotne jako napriklad v Nemecku. Zeme s velmi malo rozvinutou infrastrukturou pro elektromobily. A v neposledni rade zeme, ktere zatim nejsou prilis ochotne elektromobily ve vetsi mire dotovat. Pokud se tyto okolnosti velice rychle nezmeni, tak zde nema Skoda ani nikdo jiny s elektromobily dobre vyhlidky.

Petr
21. únor 2019, 20:46

Infrastruktura pro elektroauta jsou hlavně rodinné domy s garáží, a těch je dostatečné množství pro možnou výrobu na celé desetiletí.

Dotace na nákup elekter je hovadina, která se dlouho nikde neudrží, naopak zvednout zdanění nákupu fosilů, které je na východě vůči západu nižší, bude pro státní rozpočty lákavé.

Trh EU se čím dál víc sjednocuje, a po vymizení nezaměstnanosti v Česku i Polsku neexistuje důvod, aby většina východu EU nevyskočila s platy z 1/4 Německa minimálně dvojnásobně na 1/2, jako ve Španělsku s línějším a technicky zaostalejším obyvatelstvem.

R2
21. únor 2019, 21:29

Pro cast lidi je to infrastruktura dostatecna, v tom vam musim dat za pravdu, ale je to jen cast zakazniku, takze logicky v zemich, kde jste odkazan pouze na vlastni zasuvku a nemuzete tedy ani obcas rozumne vyrazit na vylet nebo pracovni cestu je ochota poridit elektromobil nizsi nez v zemich, kde existuje nebo se buduje sit rychlodobijecek.

Osobne prilis neverim, ze tim, ze zvednu dane nekomu, kdo temer nekupuje relativne levna auta se spalovacim motorem, ho donutim k nakupu mnohem drazsiho elektromobilu. Mozna se o neco zvysi podil elektra na prodejich, ale na mnohem nizsich prodejich, je otazkou, zda by to pro Skodu byla vyhra.

Osobne neverim ve skokovy rust mezd. Cela vychodni Evropa zije z velke casti z toho, ze umi nabidnout levnou pracovni silu, je to hlavni konkurencni vyhoda proti zapadu. Skokove srovnani mezd nikomu neprospeje, firmy ztrati duvod zde drzet sve provozy nebo rovnou zkrachuji a spousta lidi ztrati praci. Ti, kteri si praci udrzi, tak sice budou mit teoreticky lepsi mzdu, ale obavam se, ze se jim o jeji nemalou cast postaraji staty, ktere budou muset nejakym zpusobem zalatat diru v socialnich systemech.

Josef
21. únor 2019, 21:39

Uvědomte si, že u nás téměř 80% nových aut kupují firmy. Pokud chcete uspět musíte nabídnout auto pro firmy a ne pro rodiny - ty kupují až ojetiny a nejsou zákazníky automobilek , ale spíše druhovýrobců náhradních dílů a neautorizovaných servisů. A co se levné elektřiny pak citigo za 500 tisíc nemá návratnost , protože mohu koupit zánovní ojetinu za 150 000 , prostá návratnost je pak nájezd 230 tisíc km. Při investici do LPG (25 tisíc) je návratnost 41 tisíc km a při 230 000 km jsem proti EV 113 tisíc v zisku.... srovná se to teprve při nájezdu 406 tisíc km to je ovšem 1350 nabíjecích cyklů a baterie je na odpis celé kouzlo je v tom ,že za celou dobu EV nepřinese majiteli proti citigu na LPG žádný zisk a jen v případě ,že auto maximálně využívá umoří náklady a to náklady na údržbu musí být stejné jako u klasicky což pochybuji , protože je zde použito množství výkonové elektroniky , která nemá velkou životnost a opravy bude dělat autorizovaný servis.

4dam
22. únor 2019, 09:14

Chlubí se, že Škoda Citigo v elektrice se bude vyrábět ke konci roku 2019? Ta výroba se podle jejich řečí a slibů měla zahájit již od roku 2014, takže bych jim ve všem taky nevěřil, hlavně ne to o příchodu dalších 10 elektroaut do tak krátké doby, když nebyli schopní do 5 let uvést jedno elektro auto na trh.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se