V průběhu nadcházejících 7 let má být v průměru polovina autobusů ve vozových parcích městských dopravních podniků na celém světě poháněna elektřinou. Největším tahounem na trhu s elektrickými autobusy má být Čína, která s jejich pomocí hodlá bojovat se špatnou kvalitou ovzduší v tamních městech.

Podle nové studie organizace Bloomberg New Energy Finance (BNEF) by měl počet elektřinou poháněných autobusů na silnicích vzrůst do roku 2025 z loňských 386 tisíc na více než trojnásobek, tedy až 1,2 milionů kusů. Elektrobusy by tak podle BNEF tvořily zhruba 47 % globální flotily. Ačkoliv se v globálním měřítku jedná o vysoký podíl, podle BNEF bude 99 % všech autobusů s bateriovým pohonem jezdit v Číně, a podíl elektrobusů v dalších zemích tak bude podstatně nižší.

„Tento trh povede Čína vzhledem k silné domácí podpoře a agresivním cílům na úrovni jednotlivých měst,“ uvedla autorka studie Aleksandra O’Donovan, analytička BNEF.

Přestože autobusy s elektrickým pohonem jsou ve srovnání s jejich dieselovými protějšky či autobusy jezdícími na stlačený zemní plyn (CNG) stále výrazně dražší, na jejich ekonomice provozu se podle BNEF pozitivně projeví nižší náklady na „palivo“ a údržbu. Předpokládaný pokles cen baterií by rovněž měl do roku 2026 přiblížit cenu některých elektrobusů na úroveň autobusů poháněných naftou.

Čínským výrobcům elektrobusů nahrávají cíle tamní vlády, jež se přechodem na elektrický pohon snaží zlepšit situaci v tamních městech, která sužuje špatná kvalita ovzduší. Největší čínský výrobce vozidel poháněných elektřinou, společnost BYD, v loňském roce prodal na tamním trhu 128 tisíc autobusů s čistě elektrickým či hybridním pohonem, tedy o přibližně čtvrtinu více než v roce 2016.

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *