Klíčový trh pro elektromobilitu bude v nadcházejících několika letech Čína. Volkswagen plánuje zvýšit produkci na cílové množství přibližně 1 milion vozů do konce roku 2022. Tím by německá automobilka předčila Teslu, přičemž čínský trh bude „bojištěm“ tohoto souboje.

Volkswagen uvede v Číně příští rok do provozu dvě továrny na výrobu elektromobilů. Ty budou mít kapacitu 600 tisíc vozidel, a německá automobilka by tím by měla předčit všechny své konkurenty na trhu s elektrickými vozidly.

Tesla se snaží dosáhnout svého cíle, tedy produkce alespoň 500 tisíc vozidel, výstavbou zcela nové továrny v Šanghaji. V tomto má německá automobilka před americkou výhodu, jelikož může využít již zavedenou pracovní sílu ve dvou svých závodech v Antingu a Foshunu.

„Pravdou je, že překážky vstupu na trh s automobily zůstávají velké. Výroba aut není jednoduchá. Přechod na výrobu elektromobilů bude drahý, ale pravděpodobně jej povedou tradiční výrobci.“

Max Warburton, analytik společnosti Bernstein Research

Volkswagen ale zdaleka nemá vyhráno. Spíše než na postupné přizpůsobování výroby a používání víceúčelových platforem sází totiž na specializovanou modulární platformu použitelnou pouze pro elektromobily, známou jako MEB, v naději, že se dostatečně zvýší úspory z rozsahu, a tak se sníží cena elektromobilu na přibližně 20 tisíc eur.

To může být ovšem riskantním krokem. Německá automobilka se sídlem ve Wolfsburgu do roku 2022 přemění osm závodů po celém světě, aby se specializovaly právě a pouze na výrobu platforem a elektromobilů. Plánuje rovněž licencovat svou elektrickou platformu MEB.

MEB mohou využívat různé modely elektromobilů. Zdroj: volkswagen.cz

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *