Velká Británie v posledních letech intenzivně nahrazuje staré elektroměry a plynoměry novými, chytrými zařízeními, která mají lidem umožnit lépe porozumět jejich spotřebě energie. Podle průzkumu společnosti uSwitch má nicméně každá třetí domácnost problémy se svým chytrým zařízením.

Konec roku 2020, což je termín, který si Velká Británie stanovila jako cíl pro nahrazení všech starých měřidel takzvanými smart metery, neboli chytrými elektroměry a plynoměry, se rychle blíží. K loňskému červnu přitom bylo vyměněno pouze 25 % měřidel a poslední průzkum společnosti uSwitch ukazuje, že s chytrými měřidly mají lidé často problémy.

31 % oslovených respondentů v průzkumu uvedlo, že mělo od osazení s chytrým měřidlem problémy, kdy 39 % domácností hlásí poruchu displaye, podle 32 % zařízení při změně dodavatele „zhlouplo“ a v případě 13 % domácností chytrá zařízení přestala zcela fungovat.

Problémy se zařízením přitom hlásí i 33 % domácností, které obdržely měřidlo druhé generace (SMETS2), u kterých se žádné problémy neočekávaly. Každá pátá domácnost rovněž uvedla, že v období od letošního dubna jí byla nabídnuta instalace zařízení první generace (SMETS1), přičemž tato měřidla by již instalována být neměla.

„Zatímco je úžasné pozorovat, že chytrá měřidla zlepšují energetické návyky a pomáhají spotřebitelům šetřit na účtech, stále je zde mnoho problémů s jejich nasazováním, což poškozuje důvěru spotřebitelů v celý systém,“ říká Rik Smith ze společnosti uSwitch.

Chytrá měřidla i přes problémy pomáhají lidem šetřit

Přestože nasazování chytrých měřidel ve Velké Británii doprovází jisté obtíže, i tak podle průzkumu mají pro domácnosti pozitivní přínosy. 29 % uvedlo, že jim chytrá měřidla pomáhají snížit účty za energie, což je výrazné zlepšení oproti 16 % z loňského roku. Dvě třetiny domácností rovněž uvedly, že díky chytrým zařízením mají lepší přehled o své spotřebě energie, přičemž v roce 2018 tuto skutečnost konstatovalo pouze 28 % spotřebitelů.

Oslovení respondenti tak díky chytrým měřidlům získávají lepší energetické návyky, kdy 38 % nyní zhasíná světlo, když není v místnosti, zatímco v roce 2018 se jednalo o 33 %. Podobně 22 % domácností nyní uvádí, že pere prádlo při nižší teplotě, přičemž v loňském roce tuto skutečnost uvádělo 18 % respondentů.

Nasazování chytrých měřidel nejde podle představ

Rozvoj smart meteringu ve Spojeném království neprobíhá podle plánů. Dle nové zprávy tamního kontrolního úřadu bude výměna elektroměrů a plynoměrů dražší, než se předpokládalo, a spotřebitelé tak budou muset zaplatit nejméně o půl miliardy liber více.

Ambiciózní vládní plán, který počítal s konečným termínem nahrazení všech měřidel za smart metery do roku 2020, není šance naplnit. Vládní opozice ke konci loňského roku označila danou situaci za naprosté fiasko.

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *