Domů
Německo
Spotřeba energie v Německu klesá. Země se tak přiblíží svému klimatickému cíli více, než se předpokládalo
Továrna automobilky BMW v Německém Mnichově. Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Spotřeba energie v Německu klesá. Země se tak přiblíží svému klimatickému cíli více, než se předpokládalo

Spotřeba energie v Německu klesá druhým rokem v řadě, příčinou jsou rostoucí efektivita využívání energie, proměna energetického mixu, klesající export elektřiny a strukturální změny tvorby přidané hodnoty. Spolu s tím klesají i emise CO2, a pokud bude tento trend pokračovat, může se země přiblížit ke svému cíli v oblasti klimatu do roku 2020 více, než se obecně očekávalo.

Dle předběžného výpočtu Arbeitsgemeinschaft Energiebilanzen (AGEB), institutu vyhodnocujícího energetické statistiky Německa, poklesla spotřeba primární energie největší evropské ekonomiky za prvních devět měsíců letošního roku meziročně o 2,3 % na 9 258 PJ. Stejný meziroční pokles je předpokládán i pro celý rok 2019, kdy má spotřeba primární energie dosáhnout 12 810 PJ.

Dle AGEB jsou hlavním důvodem klesající spotřeby zvyšování energetické účinnosti, změny ve složení energetického mixu, cyklický pokles spotřeby energie v energeticky náročných odvětvích a probíhajícími strukturálními změnami tvorby HDP s rostoucím podílem méně energeticky náročného odvětví služeb. Tyto faktory převažují nad stále mírným nárůstem ekonomické produkce a rostoucím počtem obyvatel.

Jak ukazují data Fraunhoferova Institutu, velký podíl na klesající spotřebě primární energie má však i pokles exportu elektřiny, který oproti 48 TWh v loňském roce dosahuje nyní 24 TWh. Za celý rok 2019 by se tak mohlo jednat o pokles exportu o cca 20 TWh (72 PJ). To odpovídá celoroční výrobě dvou jaderných bloků o instalovaném výkonu 1,2 GW a na celkovém poklesu spotřeby primární energie by se jen tento pokles exportu projevil cca 1,5 % (při účinnosti přeměny energie ve výši 35-40 %).

Nejvýznamnější pokles spotřeby z primárních energetických zdrojů zaznamenalo černé a hnědé uhlí. V obou případech spotřeba za první tři kvartály letošního roku poklesla o cca pětinu. Nejvyšší nárůst ve výši cca 4 % zaznamenaly obnovitelné zdroje a plyn.

Klesající emise CO2

Výše zmíněné faktory mají dopad na celkové emise skleníkových plynů včetně oxidu uhličitého (CO2). Ty by měly meziročně poklesnout o 40-45 mil. tun na celkových 825 mil. tun ekvivalentu CO2. To odpovídá 5% poklesu oproti roku 2018. V roce 2018 došlo v Německu k největšímu poklesu emisí skleníkových plynů, které od recese v roce 2009 více méně stagnovaly.

Vývoj emisí skleníkových plynů vyjádřených ekvivalentem CO2 v Německu. Zdroj: Clean Energy Wire

„Letošní vývoj není způsoben vládními politikami. Nyní vidíme tržně řízené snížení [emisí CO2] v důsledku nízkých cen zemního plynu a vysokých cen emisních povolenek po reformě ETS,“ uvedl ministr hospodářství a energetiky Peter Altmaier.

Předpovědi již řadu let naznačují, že Německo nesplní svůj národní cíl snížit emise skleníkových plynů do roku 2020 o 40 % ve srovnání s úrovněmi z roku 1990. Pokud by však letošní a loňský trend pokračovaly i v roce 2020, Německo by se mohlo cíli přiblížit více, než se očekávalo. Do roku 2018 země snížila emise asi o 31 % a poslední prognózy vypočtené pro vládu očekávají snížení asi o 33 % do roku 2020.

„Projekce ministerstva životního prostředí předpovídající 33% snížení [emisí CO2] v roce 2020 ve srovnání s úrovněmi z roku 1990 bude pravděpodobně dosaženo již letos. V současné době děláme větší pokrok, než se očekávalo,“ dodal Altmaier.

Altmaier však varoval, že v odvětví dopravy a vytápění je pokrok téměř nulový. Čísla AGEB ukazují, že spotřeba topného oleje ve skutečnosti roste, zatímco spotřeba nafty a benzínu zůstává konstantní.

Právě na tyto oblasti se zaměřuje akční plán v oblasti klimatu,  na jehož podobě se německá vládní koalice dohodla v září. V rámci akčního plánu bude, mimo jiné, zaveden vlastní systém Německa pro obchodování s emisemi v oblasti dopravy a budov nebo zřízen příspěvek na výměnu kotlů na topné oleje.

Úvodní fotografie: Továrna automobilky BMW v Německém Mnichově. Zdroj: BMW

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(48)
petr
4. listopad 2019, 10:44

Dobrá zpráva pro SRN a co ti ostatní co jsou dovozci elektřiny právě z SRN ???

Tedy možná velmi dobrá zpráva pro ČEZ...

Začíná doba svíčková...

hezký týden všem

Jan Veselý
4. listopad 2019, 11:44

ČEZ nemá dost exportně konkurenceschopných (plyn, uran, OZE) elektráren, tj. ČEZ na tom nijak zvlášť nevydělá.

Martin Hájek
4. listopad 2019, 13:32

ČEZ už na tom vydělal, plynové Počerady jedou naplno, ještě před pár lety stály. Pro dotované OZE a existující jaderky cena povolenky nic nemění, jedou v každém případě na dostupné maximum.

Milan Vaněček
4. listopad 2019, 10:49

Vypadá to, že za pár let už nebudou mít pan Wagner a pan Hájek o čem psát, Německo dělá pokrok nejen v čisté výrobě elektřiny ale i v ostatních oborech spotřeby energií. A až se rozběhne elektromobilita (psali v HN že podvody s diesly stály zatím VW 35 miliard Eur) tak budou plnit cíle i v dopravě.

Jen v našem technickém skansenu to nééjde. My budem raději od Němců přebírat jejich vítací kulturu, multi-kulti a další politické vymoženosti místo abychom přebírali to, v čem byli Němci vždy dobří: ve vědě a inženýringu.

Vilém
4. listopad 2019, 11:13

Na zemi žije 7,5 miliardy lidí z toho 0,5 miliardy žije v EU. 7 miliard lidí se chce mít stejně dobře, jako těch 0,5 miliardy v Evropě. My se uskromníme, zadupeme svůj průmysl, spotřebu, výrobu, obranu no prostě vše do země. A co se změní? 7 miliard si bude chtít prožít stejný "sen" jako my. Budou chtít mít barák, televizi, auto, děti ve škole, potraviny kdy si vzpomenou. Takže 0,5 mld lidí reprezentovaných EU, kteří si již prošli životem s plným korýtkem bude tlačit na 7 mld aby se uskromnilo v zájmu čeho?

Jan Veselý
4. listopad 2019, 11:24

A úkolem inženýrů je udělat to všechno tak dobře a efektivně, aby na to stačily stačily surovinové a energetické zdroje naší modré planety. Takže makat a nepodělat se z toho.

Martin Hájek
5. listopad 2019, 00:19

Úkolem inženýrů je hlavně neslibovat nesmysly, které odporují fyzikálním zákonům, od toho jsou tu politici a není fér jim fušovat do řemesla.

Milan Vaněček
5. listopad 2019, 03:08

Fyzikálním zákonům odporuje pouze pojem bezpečná jaderná GW elektrárna (když vypadne odvod tepla z reaktoru). Fyzikálním zákonům neodporuje vyrobení veškeré potřebné elektrické energie na Zemi ze slunce, větru a vody. Od zkoušky z fyziky na MFF by Vás vyhodili, spravil by to opravný termín.

Prosím nevytvářejte nám tady nové Hájkovy fyzikální zákony.

A o německých vědcích a inženýrech jsem zde už psal, nemíchejte je s německými politiky.

Emil
5. listopad 2019, 07:22

Pane Vaněčku, s takovými příspěvky můžete slavit velké úspěchy na nějakých greenpeasáckých webech, tady jste si zase jen uřízl pořádnou ostudu.

Milan Vaněček
5. listopad 2019, 07:49

Hodnocení trolla má stejnou hodnotu jako bzukot mouchy. Jen má profese školitele spousty doktorandů v fyzikálních vědách mi nedá abych stále vyučoval ty, co jsou ochotni se vzdělávat.

Emil
5. listopad 2019, 08:24

Moderní reaktory mají dnes řadu pasivních bezpečnostních prvků včetně pasivního havarijního chlazení aktivní zóny právě pouze na principu fyzikálních zákonů. Tak si prosím Vás přestaňte hrát na jaderného fyzika, vůbec Vám to nejde.

Tatiana Burdová
5. listopad 2019, 20:59

Viléme kolik znáte lidi kterým se splní sen o blahobytu???Sny od reality hodně se liší!!! A co bezdomovcí a lide na okraji společnosti co proživájí v EU ty také máji se dobře???A co ty 4 člověka co denně spáchají sebevraždu???

Martin Hájek
4. listopad 2019, 11:18

Pane Vaněčku, kdybyste si pořádně přečetl ten článek, tak byste zjistil, že ten údajný pokrok se blíží téměř nule a je vysvětlitelný 1) Poklesem exportu elektřiny z Německa vlivem povolenky, která relativně zdražila produkci tamních elektráren na uhlí a 2) Cyklickým poklesem spotřeby v energeticky náročných odvětvích. Až najede elektromobilita, tak skutečně čeká Německo výrazné snížení spotřeby energie, protože tamní automobilový průmysl půjde do kopru a vznikne i kupa nezaměstnaných, kteří omezí svou spotřebu zboží a tím dále poklesne spotřeba energie. V Číně se musí smát na celé kolo, jak se sama EU ekonomicky likviduje a oni v klídku pálí 2 miliardy tun uhlí ročně.

Jan Veselý
4. listopad 2019, 11:42

Super, ne? Konečně dělají povolenky co mají a konečně Němci omezily zbytečnou produkci CO2 ve formě exportní elektřiny.

Německý automobilový průmysl má, pane bubáku, dvě možnosti. Buď bude dělat elektromobily, nebo jej během 10-20 let převálcují EV z Číny a od Tesly.

Právě dnes zahajuje VW ve Zwickau velkoprodukci elektrických "Oktávek", i Angela přijede. Budou s 330-550 km dojezdem a za 500-700 tisíc, tj. za cenu +- srovnatelnou s "Oktávkami" v trochu lepší výbavě.

Německý automobilový průmysl, zdá se, je schopen produkovat EV úplně stejně jako vozy se spalovacím motorem. A to Tesla deklarovala, že jejich příští Gigafactory bude v Německu, má vyrábět od 2021 a bude nejspíše v Dolním Sasku.

A myslíte si, že degradace ropy na surovinu druhé kategorie je pro tak velkého importéra, jako je EU, špatné? Já myslím, že EU má v tomto směru společné cíle s Čínou. Je to jeden velký fakáč směrem k OPECu, Rusku a té jeblé části USA.

energetik II
4. listopad 2019, 12:04

EV auta se začínají rozjíždět. Muskova Gigafactory - 3 u Šanghaje postavená v klasickém "čínském tempu" za necelých 10 měsíců ! na ploše 860 hektarů, už zahájila před 14 dny zkušební výrobu Tesel - 3. Plná kapacita továrny má být 500 000 Tesel ročně.

Ivan Novák
4. listopad 2019, 12:28

Uvidíme. Čekám, že cena a provoz EV ze Cvikova budou dotované nebo daňově zvýhodněné, za takových podmínek by uměl slavobrány stavět každý. Celkové náklady na EV park, i kdyby ho státně stimulovaná velkovýroba a infrastruktura zlevnily, budou větší, než náklady na konvenční systém. Kdeže je ta konkurenční výhoda proti Číně, USA a spol. a proč chce Aramco dělat IPO, když by měla být ropa tak pasé?

Letošní německý trend se příští rok neprodlouží. Jednak protože už se nebude opakovat přechod k regulaci elektrizační soustavy černouhelnými zdroji (a tedy snížení jejich výroby) místo plynových, ty teď pracují více v základním zatížení a dál není kde brát, a jednak koncem roku skončí provoz JE Philippsburg a odpadne tak roční výroba bezuhlíkatých cca 10TWh. Leda kdyby rychle spadli do hluboké recese, o což nestojí nikdo.

Martin Hájek
5. listopad 2019, 00:03

ID.3 ze Cvikova má stát v přepočtu 750 tisíc Kč. Vyloženě lidové vozítko pro každého :-).

Martin Hájek
4. listopad 2019, 13:26

A teď ještě tu o perníkové chaloupce. Že by v koncernu VW nevěděli, co kdo dělá? Že by Citygo-e s dojezdem 250 km začínala na 430 tisících Kč (ještě se tím škodovka velmi chlubí) a Octavie s dojezdem 330 km byla za 500? To asi těžko... Německý průmysl je jistě schopný produkovat elektromobily, o tom žádný spor není, otázka je, jaká po nich bude poptávka nejen v EU, ale i jinde. Pokud se poptávka propadne, protože auto začne být v EU opět luxusem jako kdysi, tak to samozřejmě automobilky odskáčou.

Josef
4. listopad 2019, 14:56

Bohužel přesně tak, EU uměle zdraží automobily a tím podlomí poptávku až se v roce 21 se plně rozjedou linky na výrobu EV budou špatně prodávat, protože velká část zákazníků bude vyčkávat na pád cen a nebo prostě na nová auta nebude mít peníze.

petrik
4. listopad 2019, 20:14

Wolfvagen ma tolik predplacenych zakazek na e golfy,ale nema dostatek baterii,na nafukovaci balonky to asi jezdit nebude....Jinak se muzeme od nich ucit,jak efektivne vyuzivat elektrinu SIMENS AEG atd.. +++lednicky ,mrazaky nemaji chybu.

Antonín Mikeš
4. listopad 2019, 13:30

https://ev-database.org/car/1127/Volkswagen-ID3-Standard-RangeTak já tedy nevím kdy bylo 30 000 EUR 500 Kč, dnes mi to vychází na cca 765 000 Kč, čili ještě více než vy uvádíte výše. Zatímco škoda Octavia opravdu začíná na 450 000 Kč. Navíc uváděný dojezd je 275 km, odkud čerpáte data?

Emil
4. listopad 2019, 15:42

A ještě k tomu je to o 40 cm kratší auto než Octavia, je to dokonce ještě menší než Scala, takže s Octavií úplně nesrovatelné.

Martin Hájek
5. listopad 2019, 13:30

Ano, právě proto, že jsou Německé elektromobily tak úžasně levné, na ně Německé automobilky dnes vydyndaly dotaci 6000 Euro na kus pro Německého zákazníka.

George
4. listopad 2019, 22:08

A kde se asi tak vezme energie pro ty vaše slavné elektromobily, baterie si podle vás nabije několik miliónů řidičů doma šlapáním na kole s připojeným dynamem? Pokud chcete krmit elektromobily - tak budete elektrické energie potřebovat pořádná kvanta!!!

Martin Hájek
5. listopad 2019, 00:07

Manželky stejně dřou na rotopedech, stačí připojit dynamo a energii využít. Jenom nevím, jak je to s uhlíkovou neutralitou tohoto pohonu :-).

Martin Pácalt
5. listopad 2019, 12:59

No tak schválně, kolik energie? 10 Temelínů? Protože zatím je to jen obecný "hejt" k ničemu.

energetik II
4. listopad 2019, 12:00

Čína spotřebuje v hospodářství dokonce 3, 8 mld. tun uhlí ročně, to je asi 50 % globální spotřeby. Není to jen v elektrárnách, letos tam vyrobí skoro 1 miliardu tun oceli, což je 53 % světové výroby. Velké země = velká čísla. Nicméně i tam půjde postupně spotřeba uhlí dolů, výroba oceli je už na maximu a v energetice prudce stoupají OZE zdroje a třeba i jádro , toho tam loni zprovoznili asi 8 GW.

Petr
8. listopad 2019, 11:52

Máte naprostou pravdu. Jsem rád,že mezi tolika diskutujícíma lidma se našel někdo kdo vidí trochu dál ... Děkuji.

Josef
4. listopad 2019, 11:05

Důvod poklesu je jediný nulový růst hospodářství a nastupující recese, důvodem je nucený přechod k elektromobilům a OZE. a samozřejmě likvidace jaderné energetiky. Mnoho Němců dnes žije v energetické chudobě a další budou přibývat.

Jan Veselý
4. listopad 2019, 11:27

Mnoho Němců žije v energetické chudobě, proto mají nárok na sociální dávky určené pro pokrytí jejich energetických potřeb, hlavně té nejdražší - vytápění. štěstím pro Němce je, že oproti jiným zemím, je těch energeticky chudých mnohem menší % populace.

Michal
4. listopad 2019, 12:59

Ad: Josef.

Souhlasím. S vysokou cenou elektřiny to nemá německý těžký průmysl, který je velkým spotřebitelem el. energie, zrovna lehké.

Jan Veselý
4. listopad 2019, 13:10

Ta čísla, která obvykle u prezentace cen elektřiny v Německu vidíte, jsou ceny pro malospotřebitele. Velcí odběratelé mají úplně jiné podmínky, včetně toho, že, mimo jiných slev, neplatí příspěvek na OZE.

Martin Hájek
4. listopad 2019, 13:29

To už také není pravda. Německý průmysl už přispívá i na OZE, i když na MWh jen zlomkem toho, co domácnosti. Ale hlavně platí v ceně elektřiny povolenky, což jeho konkurenti v Číně a USA nemusí a to je hodně znát a bude to střednědobě pro tento těžký průmysl likvidační. EU to dobře chápe, proto také pracuje na uhlíkovém clu. Jenomže to totálně rozloží volný obchod a výsledek bude pro EU ještě horší, než kdyby přišla "jen" o těžký průmyslu. Zasaženy budou automobilky a bude to slušné maso.

jan
4. listopad 2019, 18:25

Nepište hlouposti! Z čeho potom vyrábí energií? Jenom prosím netvrďte, že z fotovoltaiky a větrníků...

Filip
4. listopad 2019, 20:38

To je fantastické kolik je tu optimistů. Neinformovanych optimistů. Protože jakmile máte dostatek relevantních informací, už nejste optimista ale skeptikem. V praxi jsem si prošel polovodičovým a fotovoltaickým průmyslem a stal jsem se skeptikem. Za povzbudivě krásnými čísly je bohužel nastupující recese. V době recese, klesají státu příjmy, a pokud je recese silná, začínají se hroutit všechny sociální systémy ( dávky, důchody, veřejné zdravotnictví). Pokud to bude trvat dostatečně dlouho, začnou nepokoje. Lidé nebudou řešit jestli jezdí v elektromobilů nebo na koni, ale že nebudou mít co žrát. Díky zhroucenemu průmyslu v důsledku krize, a minimální dopravě, opravdu nebude produkce skleníkových plynů velká, ale díky beznaději stoupne dramaticky kriminalita a prostí lidé budou mít fakt jiné starosti. Hlavně nějak přežít. A pak se objeví nový "spasitel" který dá lidem naději. Lidé v řádných volbách dají moc novému vůdci a ten zavede staré pořádky......už to tu bylo a zase ve jménu civilizace si zadelavame na obrovský průšvih.

energetik II
4. listopad 2019, 22:48

TO : Filip

Při pohledu na stav světového hospodářství a finanční systém řízený centrálními bankami jsem také skeptikem. Jak říkal už kdysi Voltaire :" Všechny papírové peníze se nakonec nevyhnutelně vrátí zpět ke své opravdové vnitřní hodnotě a tou je NULA." Budoucí fatální krach současného světového finančního systému založeného na ničím nekrytém papíru, hravě překoná světovou krizi 1929-33 . Centrální banky vedou tento svět do absurdních situací , které by si ještě před pár lety nedovedl představit ani chovanec blázince. Dnes má 16 bilionů Dolarů v dluhopisech záporný výnos a toto číslo stále roste. Je to číslo větší, jak roční HDP Číny. Vy dnes někomu půjčíte své peníze a nezískáte žádný výnos, nýbrž ještě svému dlužníkovi za uložení peněz platíte !!! Absurdita, jakou svět neviděl 5000 let naší civilizace !! V ČR dnes máme 2 krát více volných pracovních míst, než nezaměstnaných ! Podivný kapitalismus ! To myslím nezvládl ani socialismus po roce 1948. Pokud by dnes centrální bankéři : USA,Japonska EU zvedli sazby na obvyklá 3 %, tak se světová ekonomika zhroutí jak domek z karet. My totiž už nejsme schopni růst bez stálého "dopingu" nulových sazeb. Jsme právě v bodě zlomu, krach už stojí za dveřmi. Ten, kdo si půjčuje je dnes více ceněn, jak ten, kdo spoří. Spořit prý může jen nějaký trouba či pitomec mdlého ducha. Dánská JyskBank zavádí lidem, kteří u ní mají uloženo přes 750 000 DK záporné úročení 0,75 % od 1. prosince. Paráda ! Dáte si prachy do banky a ony vám tam místo zhodnocování budou mizet ! Selský rozum je zdevastován , vítězí blázni. Krach je nevyhnutelný.

Martin Hájek
5. listopad 2019, 00:14

Ale to je přece logické. Ne nadarmo se říká, že optimismus je jen nedostatek informací.

petr
4. listopad 2019, 21:14

Vážení přátelé, dnes ráno jsem napsal první příspěvek na toto téma a nazval jsem jej, že nám začíná doba svíčková, tedy nemyslím oblíbené jídlo své dcery, ale zdroj světla.

Všichni si žijeme tak trochu nad rámec rozumného chování, svítíme, topíme, máme stále puštěné PC apod.

Přemýšlel jsem nad tím, co je opravdu nutné a co jen to co není třeba.

Naše ČR má dle statistiky 10 650 000 obyvatel a pomalu se šineme všichni do důchodového stavu. Tedy budeme v budoucnu chtít doma teploučko, klídeček a tak... a než to nastane, tak by bylo dobré, aby jsme si zajistili bezpečnou energetickou pohodu. Já jsem si postavil 15 kW FTVE, ale třeba dnes je mi to na prd, neb Slunce bylo jinde... Takže co vlastně by bylo dobré, no něco co nedělá emise a stále vyrábí elektřinu pro naši potřebu. Domyslete sami... Jestli naši přátelé z SRN se rozhodli spáchat sebevraždu pak si myslím, že ČR je zem buřičů a "smějících se bestií" a ta by mohla tak trochu pomoci Evropě nespadnout do bahna utopie obnovitelných zdrojů, tak jak již potřetí upadli naši němečtí kamarádi - císařství- nacionální socialismus a teď energiewende.

Tedy je právě ta doba si udělat domácí úkol co, kdo a kolik skutečně potřebuje a na to nastavit energetiku naší drahé EU. Pokud budeme stále myslet pomateně, pak si nás soudruzi z ČLR a Ruska namažou na komisárek či kupičku rýže...

Tedy 20 -30 GJ na topení a TUV pro domácnost, 1500 kWh elektřiny a tak...

Pak nalézt zdroje a nevyhazovat peníze oknem jak naši němečtí sousedé...

a dát se do toho...

Dobrou noc všem i panu Vaněčkovi....

Milan Vaněček
4. listopad 2019, 22:29

Péťo, pro Vás mohu doporučit takovou malou jadernou elektrárničku, vejde se do sklepa.

Já si raději pořídím fotovoltaiku a na zimu velká kamna na dřevo a termovoltaiku na těch pár wattů pro iPad na kterém píši a pár ledek na svícení.

No a energetiku pro průmysl nech na průmyslu, soukromý průmysl si zajistí svoji elektřinu tím pro něj nejvhodnějším způsobem.

Jinak doma mám teploučko (plyn) a klídek.

A věřim tomu, že "kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod"(Werich). Anebo jedno moudro od A. Einsteina: Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

????✌️???? dobrou noc

petrik
4. listopad 2019, 23:42

O porizeni FV pane Vanecku mluvite uz dlouho, ja nemluvim a mam pro svoji potrebu,vcetne tepla ze dreva.Kdyz nahodou vypadne elektrina,tak premyslim jestli doopravdy... Dobrou n.....

Vladimír Šťastný
5. listopad 2019, 06:11

No jo, no, Goebelsovská propaganda má v Německu svůj domov a hluboké kořeny.

Jan Veselý
5. listopad 2019, 07:06

Ano, když dojdou faktické argumenty, vytáhne se na Němce Hitler & company.

Martin Pácalt
5. listopad 2019, 13:02

Ani nemusejí vytahovat Hitlera. Stačí zavzpomínat na bavorskou republiku RAD a nebo např. skupinu Baader-Meinhof . Německá historie je ještě pestřejší než možná myslíte.

Milan
5. listopad 2019, 07:54

Vypadá to bombasticky, ale celé lidstvo produkuje jen něco kolem 5-6% emisí uhlíku, zbytek produkuje příroda biologickými a geologickými procesy. Z těch 5-6% produkuje EU jen 22% a z těch 22% produkuje Německo jen cca 5% a z těch 5% snížilo o 2,3%... Nechce se mi to počítat, ale jakkoli to vypadá skvěle, jde v globálu o nějaké číslo 0,0000..% Na straně druhé roste populace v rozvojovém světě o 100mil lidí ročně!!!!!! Proto, aby rozvojové země uživili neustále rostoucí populaci, která jde v některých státech kdysi početných jako ČR do stovek milionů (Nigérie, Egypt, Indonésie, Pákistán atd..., nebo Indie, která brzy předežene Čínu), musí neustále kácet a vypalovat lesy. Emise z vypalování lesů se těmto zemím nepočítají!!!! a nepočítá se jim ani to, že fatální úbytek lesů za posledních 100let zničil schopnost přírody odstranit ze vzduchu uhlík (až 95%), který sama příroda vyprodukuje...!!! a stále se množí a množí a kácí a kácí... Navíc tyto populace nežijí tak bezemisně, jak to z tabulek vypadá - prakticky nic nevyrábí (hlavně ty v Africe), ale nosí oblečení, boty, vaří, mají televize, mobily, nástroje, jízdní kola a někteří i auta a to všechno pro ně vyrobíme my a nám se započítávají emise....

Ideální stát podle zelených bezmozků by byl nejspíš ten, co by nic nepěstoval, nic nevyráběl a vše jim vyrobil někdo jiný, dovezl a daroval....:)

Dokonce i miliardy dolarů "rozvojové" pomoci, která živí půl Afriky není bezemisní - státy ani OSN žádné peníze nevydělávají, pouze utrácí a přerozdělují peníze, které vydělali lidé a firmy a ty peníze vznikly prací - výrobou něčeho v řádech bilionů a jsou tedy zatíženy ohromnými emisemi....

Všechno co děláme v Evropě je naprosto bezvýznamné a v globálu je to asi tak platné, jako při povodni vylévat vodu z řeky kýblem... na každý gram emisí, který my ušetříme, rozvojový svět navýší kilo....

Tyhle optimistické články jsou pro blbečky, kteří neumí počítat....

Milan Vaněček
5. listopad 2019, 09:27

Milane musíte oddělit věci co mají smysl od politické propagandy. Úspory energie smysl mají, spotřebič A+++ je lepší než staré C. Žárovka LED je desetkrát úspornější než stará žárovka.

Smrdící starý diesel, když čeká na křižovatce aby s mračnem kouře za sebou vyrazil když Vy stojíte na refíži a čekáte na tramwaj taky nechceme.

Jako uhelné elektrárny omezily emise síry tak by měly omezit i emise těžkých kovů (rtuť).

Zkrátka je hodně oblastí kde ČISTÁ energie a elektřina zvlášť má svůj smysl.

Zatím si mohli čisto energii dopřávat především bohaté země. Třeba takové Bavorsko, abychom nešli daleko a abychom se srovnávali se zemí která byla před 100 lety chudší než české země, tak teď má TŘIKRÁT větší HDP než ČR (a má jen o 3 miliony více obyvatel).

Takže není divu že chtějí čistou energii, současně Siemens usídlený převážně zde chce na tom ještě více zbohatnout, což se mu daří.

A vedle , u sousedů (ČR), místo toho přemýšlí jak vyhodit stovky miliard CZK (nejprve za nejdražší fotovoltaické elektrárny na světě v roce 2010,nyní za nejdražší jaderné elektrárny v EU).

Asi aby se nám Bavorsko ještě více vzdálilo??!

Proč si pár lidí, aby zachránilo svoje dobře placená místa ve staré energetice přeje, aby se nám Bavorsko ještě více vzdálilo??

Ještě že aspoň ve vaření piva s Bavory držíme krok ????

Vendouch
5. listopad 2019, 08:55

Tak to bych chtěl vidět. To jako místo energie němci využívají co ? To jako všichni němci doma šlapou na kole které vyrábí proud, aby jim doma šla televize ? Podobně jako ve filmu SATURNIN ?

Petr
6. listopad 2019, 08:08

Takže Němci nesnížili spotřebu nýbrž výrobu. Takže zase podvod a pouhá hra s čísly.

Milan Vaněček
6. listopad 2019, 09:22

snížili spotřebu i nadvýrobu (export).

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se