Staronový indický premiér Naréndra Módí se podle zahraničního serveru BloombergNEF bude i nadále zaměřovat na naplnění ambiciózních plánů v oblasti rozvoje obnovitelných zdrojů energie a elektromobility. K dosažení cílů má pomoci zejména revize stávajících politik a vytvoření rámce pro slibované pobídky. 

Módího nacionalistická Indická lidová strana (BJP) získala v nedávných volbách 303 z 543 míst v dolní komoře parlamentu, což zajistilo Módímu premiérský post na dalších pět let.

Staronový indický premiér by se podle BloombergNEF měl i nadále soustředit na naplnění ambiciózních cílů v oblasti rozvoje OZE a elektromobility.

175 GW instalovaného výkonu v OZE do roku 2022

V oblasti obnovitelných zdrojů si indická vláda v roce 2015 stanovila cíl navýšit instalovaný výkon na 175 GW do roku 2022.

Uvedený cíl však pravděpodobně nebude dosažen kvůli pomalému rozvoji střešních fotovoltaických instalací. Za předchozí funkční období byl instalovaný výkon obnovitelných zdrojů připojených do sítě navýšen z 32 GW v květnu 2014 na současných zhruba 79 GW.

Jak uvádí BloombergNEF, ze snahy indické vlády o rozvoj OZE prozatím nejvíce profitovaly velké solární parky. Očekáván je však i rozvoj ostatních typů instalací.

„V solárním sektoru bylo vytvořeno několik nových příležitostí díky tomu, že se aukce přesunuly na střešní a plovoucí solární projekty a na hybridní větrné a solární projekty. Všechny tyto sektory budou pokračovat v růstu díky snaze vlády o naplnění cílů v oblasti klimatické změny,“ uvádí BloombergNEF.

Do roku 2030 výhradně elektromobily

Ještě ambicióznější plán stanovila indická vláda v oblasti elektromobility, když ministr energetiky Piyush Goyal v červenci 2017 oznámil, že země má do roku 2030 ambici, aby na indických silnicích jezdily výhradně elektromobily.

K uvedenému cíli má však země prozatím velmi daleko, když i v loňském roce zůstaly elektromobily velmi malým segmentem s odhadovaným prodejem 3000 vozů. Celkově bylo přitom v Indii prodáno 3,4 milionů automobilů se spalovacím motorem.

„Elektrifikace indického dopravního sektoru nicméně začala v oblasti vozidel se dvěma a třemi koly. Tato menší vozidla jsou nejvíce oblíbenými dopravními prostředky v zemi a elektrické alternativy jsou již konkurenceschopné z pohledu celkových nákladů na vlastnictví,“ uvedl BloombergNEF.

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *