Domů
Plynárenství
Evropské společnosti opětovně potvrdily přízeň projektu Nord Stream 2 i přes hrozící americké sankce
Instalace potrubí plynovodu Nord Stream 2 v Německých vodách. Zdroj: © Nord Stream 2 / Axel Schmidt
Zdroj: Nord Stream 2 / Axel Schmidt

Evropské společnosti opětovně potvrdily přízeň projektu Nord Stream 2 i přes hrozící americké sankce

Hlavní energetičtí giganti a zúčastněné společnosti opětovně veřejně sdělili podporu novému plynovodu Nord Stream 2. Společnosti OMV, Uniper či Engie pevně věří, že projekt bude dokončen. Američané připravují sankce proti dalším subjektům v projektu Nord Stream 2.

Dle zpravodajského portálu Bloomberg je kontroverzní projekt Nord Stream 2 stále silně podporován evropskými energetickými giganty. A ti opětovně potvrdili svoji přízeň připravovanému plynovodu, který již čelí několika sankcím ze strany USA.

Silná podpora od hlavních partnerů

Výkonný ředitel rakouské společnosti OMV AG, která je jedním z hlavních finančních partnerů projektu, Rainer Seele sdělil, že Evropská unie si musí jít za svými energetickými cíli. Dle ředitele společnosti neexistuje žádná předvídatelná hrozba, která by projekt mohla ohrozit.

„Pokračujeme v našem závazku vůči plynovodu Nord Stream 2,“ řekl ředitel Seele ve středu při rozhovoru. „Nediskutuji o ukončení financování projektu. Není to u mě na pořadu dne.“

Vzdorující prohlášení výkonným ředitelem OMV bylo následováno podobnými vyjádřeními od ostatních hlavních partnerů ruského projektu, jako jsou například společnosti Engie SA, Wintershall DEA či Uniper SE. Všichni ve směs sdělili, že nejsou ochotni zrušit svoji podporu projektu na plynovod dlouhý 1 239 kilometrů, který by měl pomoci zabezpečit předpokládanou zvýšenou poptávku po zemním plynu v Evropě.

Generální ředitel společnosti Wintershall Mario Mehren tento týden prohlásil, že si je jistý, že projekt Nord Stream 2 bude dostavěn. Stejné prohlášení učinil i generální ředitel společnosti Uniper Andreas Schierenbeck. Finanční ředitelka francouzské společnosti Engie Judith Hartmannová řekla, že očekává diskuzi ohledně projektu a dalších kroků s jejími partnery v prosinci.

Tlak ze strany USA se stupňuje

Plynovod Nord Stream 2 je hlavním důvodem vyhrocených vztahů mezi německou kancléřkou Angelou Merkelovou a USA. Kancléřka silně usiluje o odklon Evropské unie od uhlí a jádra a nový plynovod má potenciál zdvojnásobit přímou dodávku zemního plynu do Německa od ruské společnosti Gazprom. To by případně mohlo znamenat politickou páku Ruska na Evropu a případně nižší poptávku po americkém LNG.

Americké sankce byly schopné pozastavit projekt již v minulém roce. V současné chvíli se americká vláda zabývá rozšířením sankcí vůči ruskému projektu v připravovaném prosincovém balíčku. Nově se USA chystají přidat také společnosti poskytující technickou certifikaci projektu a různé druhy pojištění do seznamu sankcemi dotčených subjektů.

Autor úvodní fotografie: Axel Schmidt

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(41)
Mako
28. listopad 2020, 12:52

Američané se k EU chovají jako prasata.

„Evropská unie chce vyvíjet vlastní superzbraně. Pentagon hrozí odvetou za jedovaté pilulky"

Prej spojenci...

michal
29. listopad 2020, 11:06

ted jsem čet článek o přípravě našich ženijních vojáků. Na konec napsáno pěkně, vše děláme proto, aby jsme byli připravení, až NATO zavolá. Myslel jsem, že v prvním případě je, až vlast zavolá,

ladislav Štrajt
6. prosinec 2020, 17:40

Vlast má svoji armádu. druhou v USA platíme.

pepé
29. listopad 2020, 18:29

tady nejde o spojence ,ale o pokrytectví EU v čele s Německem a Francií, když na jedné straně uvalují embarga na ruský prasata u koryt a ve vládě za anexi Krymu a na druhé straně pilně spolupracují se stejnýma prasatama na plynovodu kterým se lehce může stát EU závislá na ruským plynu a tím pádem i lehce vydíratelná, a samozřejmě jde taky o velký prachy který skončí v Rusku.....

Naty Janečková
18. prosinec 2021, 08:14

A na kterém státu byste byl s dodávkami plynu raději závislý?

ladislav Štrajt
6. prosinec 2020, 17:43

Embarga Rusko nepoloží ve světě existuje zákon nabídky a poptávky, Když se bude brát břidlicový plyn ve velkém z USA tak na nich nebude závislost?a

Richard Vacek
28. listopad 2020, 14:36

Když jsme u nás měli cizí vojáky, tak jsme se taky nemohli rozhodovat svobodně. Dle toho by se měla Evropa zachovat.

blue
29. listopad 2020, 14:58

No, však teď má Evropa na svém území taky cizí vojáky. V Německu jich je hodně desítek tisíc, další tisícovky jsou ve Francii, Španělsku, Itálii, Británii, Polsku, pobaltských zemích...

ladislav Štrajt
6. prosinec 2020, 17:47

Neřekl jste přesně: Jedná se o vojáky USA. Putin ve světě vojáky nemá.

Hawkie
30. listopad 2020, 13:55

Kola dějin se od té doby, kterou zřejmě máte na mysli, dost pootočila. Společnosti, dříve vzkvétající, začínají uvadat a páchnout, jiné zase rostou do síly.

energetik II
28. listopad 2020, 20:06

Izraelská tajná služby Mossad zavraždila předevčírem v Iránu předního tamějšího jaderného fyzika plus několik dalších lidí. Když se Rusko pokusilo na území Británie zavraždil dvojitého agenta Skripala ,byl okamžitě spuštěn masívní protiruský humbuk, sankce, výhrůžky, odvolávání diplomatů,....atd. atd. NATO se Rusku pokusilo nasadit - "Prasečí hlavu gaunerů". Přitom lidé jako Litviněnko či Skripal se kdysi dobrovolně v Rusku přihlásili do ruské tajné služby FSB a odpřísáhli při tom věrnost své vlasti. Pak přeběhli k nepříteli, dali se do jeho služeb a vyžvanili vše, co věděli. Jak známo, za tohle je ve všech slušných zemích jenom ortel smrti !! Tajné služby nejsou mateřská školka ! Zajímavé, když Židé vraždí občany jiného státu na jeho vlastním území, my všichni /= NATO/ zachováváme hrobové mlčení. Když ale zavraždí Rusko svého občana = Rusa, v jiné zemi, pak spustíme gigantickou protiruskou kampaň meziplanetárních rozměrů !! To je tzv. DVOJÍ METR ! = náš přítel může úplně všechno, našemu nepříteli honem nasadíme "Prasečí hlavu" ! Bohužel , zahraniční politika USA je jedna velká sviňárna, kterou my nekritizujeme, ale podporujeme , Jsme tedy spoluviníky.

energetik III
28. listopad 2020, 20:41

Pane, co to tu porovnáváte? Mnohem větší Írán neustále vyhrožuje mnohem menšímu Izraeli absolutním zničením. Chování Izraele je absolutně přirozené každému živému tvorovi. Ostatní muslimské státy v oblasti už se trochu probrali, až se probere Írán, tak se můžeme bavit. Tečka

energetik II
29. listopad 2020, 08:35

TO : Energetik III

Kdo okupuje rozsáhlá cizí území, Irán či Izrael ??? /Západní břeh, Golany/ ? Kdo si tajně vyrobil desítky atomových pum ? Irán či Izrael ? Jaksi Izrael. Umožňuje nějaké mezinárodní právo zabíjet pouze "za vyhrožování" ??? občany cizí země na jejím vlastním území ? Neumožňuje.

Jiří Trn
29. listopad 2020, 08:58

Proč tady lžete a mlžíte třetí energetiku?

Podíváme-li se na Izrael a Írán, tak je to pouze Izrael, kdo vyhrožuje všem sousedům okolo sebe, napadá je, krade jejich území, praktikuje státní terorismus, a páchá genocidu původního obyvatelstva Palestiny.

Absolutně přirozené je to pouze pro lumpy.

ladislav Štrajt
6. prosinec 2020, 17:51

Nemáte pravdu!

Jiří Chomoucký
29. listopad 2020, 10:51

No možná, kdyby židi nebyli takoví ubožáci a nenechali po 2.světový válce potrestat "muslimáky" mezinárodním společenstvím za svinstva nácků tím, že na jejich území vytvořilo židistán (Izrael), jako omluvu nebo odškodnění za právě ta svinstva evropských nácků spáchaných vůči židům, tak by jim možná Írán a ani jiný muslimácký státy totálním zničením nevyhrožovali, nemyslíte???

Jiří Šíma
29. listopad 2020, 13:34

Že Írán vyhrožuje Izraeli zničením je lež, kterou rozšířila západní média. Tady si přečtěte jak s námi melou o zem. https://legacy.blisty.cz/art/29327.html

ali
29. listopad 2020, 20:31

Vražda je vražda.

František Martínek
29. listopad 2020, 11:29

Je třeba pochopit kdo je kdo a pak napsat tuto blbost, vlastně , pokud to pochopíte už to nikdy nenapíšete. Pokud bych si měl vybrat zda z Ruskem, Iránem či Čínou nebo s USA, pak je jasná volba a věřte i vy by jste se hned rozhodl. Neschvaluji násilí, ale je třeba se bránit zlu a Irán je jedno z nich.

m.kalous
29. listopad 2020, 18:19

Martínku,hluboce se mýlíte.Iránci nejsou arabové,ale peršané,velmi kulturní národ.nikdy se k nikomu nechovali povýšeně.

Hawkie
30. listopad 2020, 14:59

Jádro pudla je v tom, jak Izrael vznikl, respektive byl restaurován. Nicméně, nerozumím příčině tak velké animozity mezi Íránem a Izraelem. Írán, pokud vím, nepřišel o žádná území, byť jistě o ně přišly spřízněné země/národy/státy.

Neumíte někdo odpovědět na tuto otázku? Už jsem se tím trošku zabýval, ale opravdu dobrou odpověď (jde o intenzitu!) jsem nenašel. S politickými vraždami nesouhlasím, pokud neodvrací bezprostřední nebezpečí.

pepé
29. listopad 2020, 18:33

od koho víš že to byl Izrael?? víš něco víc než světové agentury a nebo tady jenom blbě plácáš nesmysly bez důkazů kdo to byl??? na to aby jsi někoho obvinil, jenom podezření nestačí, to stačilo jenom komunistům.....

ladislav Štrajt
6. prosinec 2020, 17:49

Prostě dnes je moderní být IN.To znamená jedině Amerika!

PetrV
28. listopad 2020, 22:05

Evropa je od dob druhé světové války kolonií. Rusové se stáhli, amíci roztahují. Když dojde k prudkému ochlazení nebudou mít nazbyt plyn ani amíci ani rusové. Bližší košile nežli kabát.

Carlos
29. listopad 2020, 01:06

Za poslední dva dny asi potřetí: DEJTE SEM LINK!!! UŽ KONEČNĚ! NEBO ODKUD TO MÁTE, ALESPOŇ?!

Kdo mne zná, ví že capslock používám tak jednou za rok.

PetrV
29. listopad 2020, 10:55

Musíte mít znalosti geofyzika a astronoma, jinak budete za hlupáka.

Ten mechanismus deskové tektoniky je velmi složitý, je zde vidět obrovský vliv Slunce a planet na zemskou kůru, tj. na sopečnou činnost, obdobně jako měl obrovský vliv na Evropu výlev Lakagigar - Laki 23 km dlouhé trhliny roku 1783:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Laki

Důsledky byly jasné, zima, neúroda, nefunkční slunečníky větrníky.

Ohřívání zemské kůry skončilo 2019, teď se se bude skořápka smrskávat a bude docházet k sopečným erupcím. Prostě přírodní děje otevřou dvířka magmatu na povrch.

Vychází to ze spousta cyklů planet a složených cyklů. Milankovičův cyklus je nejznámější.

Josef, který zde vystupuje to patrně chápe a proto brzdí solární a větrné šílenství.

Přijít jedna zima jako byly koncem 18 století, tak je Severní polokoule v rozvratu a hladomoru.

Možná odolají jaderné elektrárny, ale ne na zlomech, což u nás snad je ok. Přečerpávačky pod zemí by taky mohly fungovat. V řekách bude v zimě málo vody, FVE a VTE budou kvůli mrazům nefunkční. Přenosová soustava může mít problémy s námrazou.

Elektromobily nemají rády teploty nižší -20C. Rusové budou mít na zimu sami málo zemního plynu.

Tady v článku popisují jen část problému:

https://moneymag.cz/magazin/9951-zeme-vstoupi-do-chladiciho-cyklu-teploty-budou-klesat-projevi-se-devastujici-ucinky-varuji-vedci

Geofyzici jsou bohužel klimatickou lobby umlčováni, protože je klimatologů přece většina. Nechápou, že co2 vzniká hlavně rozkladem metanu, který uniká z moří.

Carlos
29. listopad 2020, 13:57

Měl jste to nalinkovat prvně, nemusel bych na vás křičet.

Výkon slunce jenom těžko spadne o 50%, takže FVE problém mít s produkcí nebudou, navíc jejich účinnost je nepřímo úměrná na teplotě okolí. Co by mohlo hrozit je jejich poškození změnou teploty, ale nevím nakolik je možné aby článek odhadem 10x10cm trpěl změnami teploty do bodu kdy by se mohl těmito roztrhnout, to by nám asi řekl spíš pan Vaněček. Stejně tak se jenom těžko zastaví proudění vzdušných mas, takže VtE pojedou dále.

Proti spotřebě energie jde zateplování, pokud podle Vás má nastat takováto situace tak by bylo spíš nad míru rozumné zateplovat v daleko větší míře než se děje dnes.

Nevím proč by neměly fungovat přečerpávací elektrárny jakékoliv konstrukce, pokud by měly promrznout Dalešice a Mohelno ke dnu, tak elektřina bude ten poslední problém. PVE mají tu výhodu že jsou nezávislé na aktuálním průtoku řek.

Ano, zemská kůra bude nějak pracovat, ale to nemusí nutně znamenat nějakou velkou erupci, magma je hodně hluboko na to aby je ovlivnily pochody při povrchu. Zemětřesení možná, ale sopkám bych moc nevěřil.

Další věc kterou zapomínáte je globalizovaný obchod, dneska by taková erupce neznamenala automaticky takové problémy jaké erupce Laki.

PetrV
29. listopad 2020, 15:55

Očekávám za vaše hulvátství omluvu.

Vy jste nečetl přílohy. By jste věděl, že to není o slunečním toku, ale přednostně o zesílení sopečné činnosti.

Tento mechanizmus je mezi geofyziky znám již dlouho, bohužel laici to nechápou.

Jen v historii to jde vidět a přesných datech z měření v podzemí a i ze satelitů.

Laik tomu nemá možnost porozumět.

Geofyzici vidí ve vlomech opravdu vše. Např hurikány, které se chovají tak trochu jako zemětřesení.

Bohužel u zelených zlodějů to sluchu nedosáhne.

Asi nejsou dosti intelektuálně na výši.

PetrV
29. listopad 2020, 15:58

Kolik procent potravin se vypěstuje na severní polokouli a kolik v tropech? Tušíte něco o zdrojích potravin ? Kolik procent ropy se na ně spotřebuje? Všichni dováží více dováží krom EU, Ruska, UA, Argentiny. Proto bylo arabské jaro, protože z řepky se nenajíte a neúroda v USA...

Carlos
29. listopad 2020, 17:00

Hulvátství? Myslíte to že jsem na Vás po asi třech žádostech o dokaz použil CapsLock?

Ano, může dojít k problémům kvůli sopečné činnosti a ochlazení, jenomže v dnešní době máme lepší technologie než v 17. století.

Nezlobte se, ale jednak jsme technologicky dál dnes a i když by došlo k tomuto průšvihu v sezóně, a nerad bych byl prorokem, ale stává se mi to, 2025, tak už v sezóně 2026 asi dojde k dílčím změnám složení plodin na polích, růstu cen, tedy poklesu spotřeby, ale hlavně masivním investicím do hydro- a aero-ponických systémů. Nevím jaká bude škálovatelnost, respektive schopnost vyrábět ty systémy a chemii, ale nedojde-li k výraznému poklesu přísunu světla, na rozdíl od tepla, tak by neměl být problém. Vemte si jak se za půl roku změnil trh a burzy a to běžíme v zaškrceném režimu. Při sopečné katastrofě by nikdo ekonomiku neškrtil.

Proč, podle Vás, nemá laik možnost tomu porozumět? To je trochu na hranici slepé víry v proroctví konce světa tímto.

Arabské jaro má mimo jiné další příčiny, nejenom neúrodu, ale také obsazení společenských pozic předchozími generacemi, ekonomickou stagnaci a v zásadě nulové ekonomické vyhlídky pro mladé lidi.

Jo
29. listopad 2020, 17:49

Zjistěte si náročnost všech těch ponických systémů.

PetrV
30. listopad 2020, 11:22

Carlosi, Četl jste práce Pavla Kalendy, nebo jen pindáte ve větru jako potrefená husa...

Studujte, aby jste nebyli za hlupáky...

Josef
30. listopad 2020, 01:15

Jen pro Carlose pokud výkon slunce spadne o 3%, pak je s civilizací konec, ale na FV panelech to ve výrobě nepoznáte. slunce totiž ohřívá zem o nějakých 278°C a 30° z toho je skleníkový efekt, který dělá z velké části vodní pára. Takže i pokles o 3% způsobí rychlý pád teplot jen 8°C jak zkondenzuje voda v atm skleníkový efekt padne a ze země se stane kostka ledu. V současné době je situace taková, že vývoj klimatu vede na ochlazení na 97% a to je přesnost předpovědi cyklickému poklesu sluneční aktivity a růstu oblačnosti. Model slunce se podařil vytvořit teprve nedávno a mnoha lidem tyto předpovědi příliš nehodily do krámu.

Sopečná aktivita je velmi vysoká, prakticky nevíme proč roste

pokud bude dál stoupat je tu nebezpečí výbuchu velkých vulkánů jsou tady určité předpovědi dosti katastrofální pro USA, Japonsko, ale zatím se jedná pouze o hypotézy a proto bych se do seriózní diskuse na toto téma raději nepouštěl a i když jsou ty hypotézy děsivé je třeba si uvědomit že zatím neexistuje žádný ucelený model země, na kterém by bylo možné jen vzdáleně ověřit výše uvedené předpovědi. Naproti tomu co se týče nastávajícího ochlazení, můžeme porovnat teploty z minulostí a jejich změny - země by měla reagovat stejně, tam to vychází na 1-1,5°C a po roce 35 pět oteplování a to je praktiky jisté mimochodem funkční model slunce objevila ukrajinská vědkyně. Z Nasa vzhledem k jejich rozpočtům udělala prakticky hlupáky. Jinak EU po tomto objevu přešla na agresivní klimatickou politiku, proto takový růst závazků a nulové emise do roku 50. V době ochlazování je to už neprosaditelné. Což oni samozřejmě vědí.

PetrV
30. listopad 2020, 11:25

Josefe, byl jsem před týdnem v jeskyni Třináctka s Pavlem Kalendou. Je to geofyzik, který měl problémy se svými výzkumy. Je zároveň speleolog. A rozumí sluneční soustavě jako málokdo. Hodně jsem od něj pochopil, bohužel nemá páku to změnit, je to vědec. Včera jsem psal Carlosovi:

Musíte mít znalosti geofyzika a astronoma, jinak budete za hlupáka.

Ten mechanismus deskové tektoniky je velmi složitý, je zde vidět obrovský vliv Slunce a planet na zemskou kůru, tj. na sopečnou činnost, obdobně jako měl obrovský vliv na Evropu výlev Lakagigar - Laki 23 km dlouhé trhliny roku 1783:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Laki

Důsledky byly jasné, zima, neúroda, nefunkční slunečníky větrníky.

Ohřívání zemské kůry skončilo 2019, teď se se bude skořápka smrskávat a bude docházet k sopečným erupcím. Prostě přírodní děje otevřou dvířka magmatu na povrch.

Vychází to ze spousta cyklů planet a složených cyklů. Milankovičův cyklus je nejznámější.

Josef, který zde vystupuje to patrně chápe a proto brzdí solární a větrné šílenství.

Přijít jedna zima jako byly koncem 18 století, tak je Severní polokoule v rozvratu a hladomoru.

Možná odolají jaderné elektrárny, ale ne na zlomech, což u nás snad je ok. Přečerpávačky pod zemí by taky mohly fungovat. V řekách bude v zimě málo vody, FVE a VTE budou kvůli mrazům nefunkční. Přenosová soustava může mít problémy s námrazou.

Elektromobily nemají rády teploty nižší -20C. Rusové budou mít na zimu sami málo zemního plynu.

Tady v článku popisují jen část problému:

https://moneymag.cz/magazin/9951-zeme-vstoupi-do-chladiciho-cyklu-teploty-budou-klesat-projevi-se-devastujici-ucinky-varuji-vedci

Podrobně rozepsáno zde:

https://12e09300-1ef7-61d2-78e1-244dab5895cb.filesusr.com/ugd/857cde_89b3852fad1e404985e710f018c527da.pdf

David Dilley:

https://www.researchgate.net/scientific-contributions/David-R-Dilley-2101526150

Zde je vysledován jen jeden cyklus cca 230 let, ale od klimatologa velký výkon.

Jednotlivé cykly, a je jich přehršel jednoduchých a složitých, přesně kolik je kombinací u Slunce, cca 7 mi planet s vázanými tělesy, Měsíce.

http://www.traced-ideas.cz/cycles/cconjunctions.html

Geofyzici jsou bohužel klimatickou lobby umlčováni, protože je klimatologů přece většina. Nechápou, že co2 vzniká hlavně rozkladem metanu, který uniká z moří.

Velmi inteligentní pán je Pavel Kalenda, který říká, že se proti globálnímu ekošílenství nedá čůrat.

Jak říkal Werich:

Nejhorší srážka v životě, je srážka s blbcem. Blbce nikdy neusvědčíte z blbství. Z takové srážky, vyjdete vždycky jako největší blbec pod sluncem

A Pluviál přichází...

PetrV
29. listopad 2020, 11:03

Vydrž prťka vydrž, odsouhlasuje se cenzorem.

Prvotně studuj geofyziku a astronomii, pak pochopíš mechanismy, co vedou ke globálnímu ochlazení. A jsou historicky doložené v jádrech vrtů.

PetrV
29. listopad 2020, 13:13

Podrobně rozepsáno zde:

https://12e09300-1ef7-61d2-78e1-244dab5895cb.filesusr.com/ugd/857cde_89b3852fad1e404985e710f018c527da.pdf

David Dilley:

https://www.researchgate.net/scientific-contributions/David-R-Dilley-2101526150

https://moneymag.cz/magazin/9951-zeme-vstoupi-do-chladiciho-cyklu-teploty-budou-klesat-projevi-se-devastujici-ucinky-varuji- vedci

Zde je vysledován jen jeden cyklus cca 230 let, ale od klimatologa velký výkon.

Jednotlivé cykly, a je jich přehršel jednoduchých a složitých, přesně kolik je kombinací u Slunce, cca 7 mi planet s vázanými tělesy, Měsíce.

http://www.traced-ideas.cz/cycles/cconjunctions.html

Aby jsi se nezavařil při tom chroupání. Komouši házeli vědu za hlavu. A dělali si jednoduchá vysvětlení v prdíkovém plynu...

Jirka NS
29. listopad 2020, 09:47

NS 1+2 jsou zdaleka nejkratší cestou ze severu RF do západní Evropy. Plynovody přes Ukrajinu byly kdysi postaveny pro plyn ze střední Sibiře. Trasa přes Ukrajinu je o cca 700 km delší a západoevropané tak platí naprosto nesmyslné tranzitní poplatky, a to především Ukrajině nebo Slovensku. Samozřejmě to pak dopadne na koncové zákazníky.

Třeba Gasunie je státní podnik, takže na ní moc nejdou uvalit sankce. Proto jsou naháněny firmy, které se ničím neprovinily, ale nabízí jen svou standardní činnost.

To jsou např. ty stavební firmy.

PetrV
29. listopad 2020, 12:04

Plný souhlas. Jen aby bylo dost plynu v případě globálního ochlazení, jak popisuji výše. Rusové a amíci v případě velkého ochlazení budou plyn potřebovat pro sebe. A my kamny na dřevo.

Jíří
30. listopad 2020, 18:46

Až rusům nebo američanům dojde plyn,tak použijem ušetřené UHLI a DŘEVO !!!!!!!!

Ivan Novák
29. listopad 2020, 12:22

Jen dodám, opět jako zajímající se laik: 65% světových offshore plynovodů bylo podle Wiki pořízeno podle norem DNV. Velká část zbytku se řídí americkými API. Podle toho se stavby technicky dozorují, nejlépe autory, což poskytuje záruku kvality pro banky. Pochybuji, že na materiál, svary a postupy kladení podmořského plynového potrubí existuje GOST, a pokud ano, že jde o globálně uznávaný standard. Budu příjemně překvapen, jestliže se v článku citovaná prohlášení investorů ukážou objektivně podložená.

Záměrný bordel vnitřní politiky SSSR, mj. i s tím Krymem, postupně přemrzá, ale jaksi přeskakuje jen z jedné lokální Nashovské slabé rovnováhy do druhé. Strukturální politická spojenectví vedle toho erodují kvůli dílčím kšeftům (nemyslím jen NS2, ale třeba i izraelské drony na Armény). Co Podněstří, Kypr ... pro zdejší prosperitu je to celé na hlavu upadlé.

PetrV
29. listopad 2020, 14:01

Ano, rusové mají GOST, které jsou precizně popsany. Vím to z jaderneho prumyslu. Rusové měli spíš problém s kvalitou prací, ale dtto v nemecku a u nás viz aušus kulaky schuck a jejich netesnosti na gazele. Svary 32mm trubky se musí dělat automatem. To ví cely svět. Němci by meli vzpomenout na mrtvé popálené pri požáru KS Sayda. Po bolsevicku to ututlali.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se