Společnost Bosch, mimo jiné významný dodavatel techniky pro automobilový průmysl, je prvním a prozatím jediným dodavatelem systému vodního vstřikování, které by mělo snížit spotřebu paliva a emise oxidu uhličitého. Průkopníkem v sériové výrobě se má stát BMW.

Nový systém WaterBoost je cílen převážně na prudké zrychlování a jízdu po dálnici, kde může vstřikování vody ušetřit až 13 % paliva. Vyšší kompresní poměr v motoru rovněž vede ke snížení emisí uhlíku, a to až o 4 %.

Středně velké vozy budou ze systému WaterBoost těžit nejvíce, přesněji řečeno spalovat oproti konvenčnímu řešení nejméně. Systém je totiž ideální pro tří a čtyřválcové maloobjemové motory, které se dnes těší velké oblibě. Vodní vstřikování by mělo rovněž navýšit výkon, a to hlavně u dnes populárních přeplňovaných motorů, jimž zajistí lepší nástup.

„S naším vodním vstřikováním chceme ukázat, že i spalovací motory mají ještě pár triků v rukávu.“

Rolf Bulander, člen správní rady společnosti Bosch.

Prvním sériově vyráběným vozem využívajícím vodního vstřikování je BMW M4 GTS, výkonné luxusní kupé disponující výkonem 493 koňských sil. Společnost Bosch uvádí, že právě ona je dodavatelem vodních vstřiků. Tento šestiválcový přeplňovaný motor díky tomuto řešení dosáhne vyššího výkonu a snížení spotřeby při velkém zatížení.

Doplňování vody nebude uživatele příliš zatěžovat

WaterBoost vyžaduje pro své fungování pouze malé množství vody ve voze. Využívá zvláštní vodní nádržku naplněnou demineralizovanou vodou, která musí být doplněna každých 3000 ujetých kilometrů.

Inženýrům z Bosche se podařilo z fyzikálních principů vytěžit maximum. Před vznícením směsi je do přívodu paliva systémem WaterBoost vstříknuta jemně rozprášená voda. Díky vypařování vody je motor rovněž velmi efektivně chlazen, což zvyšuje účinnost celého cyklu.

Zdroj úvodní fotografie: bosch-mobility-solutions.com

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *