Dlohodobé výhledy britské společnosti Rolls-Royce v segmentu jaderné energetiky jsou dle jeho finančích výsledků z minulého roku pozitivní. Hlavní podíl na tom má obnovený zájem v civilním sektoru. Existují povzbudivé příležitosti jak na britských ostrovech, tak v Číně. Hlavním tahounem divize ale stále zůstavají armádní zakázky pro britskou ponorkovou flotilu.

Britská inženýrská společnost Rolls-Royce v minulém roce vykázala celkovou ztrátu 4,6 miliardy liber. Příjmy v její divizi jaderného strojírenství meziročně ale vzrostly o 11 % na 777 milionů liber. Na tomto růstu se hlavně podílely ponorkové zakázky včetně projektů na výměnu jaderného paliva a odstavení starých jednotek.

Velký podíl na růstu májí zakázky na dodání systémů měření a regulace do Francie a Finska. Zejména se jedná o modernizaci finské jaderné elektrárny Loviisa a údržby na francouzských jaderných elektrárnách.

Příležitost v sektoru malých modulárních reaktorů (SMR)

Rolls-Royce v minulém roce nastínil své plany na vývoj malých modulárních reaktorů (SMR – Small Modular Reactor). Prostřednictvím vzniklého konsorcia se chce ucházet o vládní zakázku na vývoj britského SMR. V budoucnu by se pak mělo jednat o výstavbu těchto SMR o celkovém instalovém výkonu 7 GWe.

„Budeme i nadále investovat do nových designů a nových přležitostí. SMR představují takovou příležitost“, řekl generální ředitel Warren East.

Dalším důležitým milníkem roku 2016 pro Rolls-Royce je konečný souhlas vlády o výstavbě jaderné elektrárny Hinkley Point C, ve kterém má Rolls-Royce přednostní právo podat nabídky na systém pro nakládaní s odpady, vyměníky tepla a dieselgenerátorové stanice.

Dále firma oznámila strategickou spolupráci s China National Nuclear Corporation (CNNC). Jedná se zejména o inženýrské a vzdělavací služby.

„Očekává se udržení současného silného růstu čínského trhu a my jsme s našemi technologiemi v dobré pozici této výzvě čelit“, uvádí společnost Rolls-Royce.

V nespolední řadě pozitvní zprávou pro Rolls-Royce je potvrzení britské vlády o dalších investicích do ponorek třídy Dreadnought.

Zdroj: World Nuclear News
Zdroj úvodního obrázku: Power Engineering International

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *