Německá společnost Bosch má v plánu během následujících let vyvinout baterii pro využití v elektromobilech o kapacitě 50 kilowatthodin o hmotnosti pouhých 190 kilogramů. Tak zní alespoň současná vize oddělení výzkumu a vývoje společnosti.

Při uvažování částky (400 milionů eur), kterou společnost každoročně dává právě do výzkumu v oblasti baterií pro využití v elektromobilech, nejsou na první pohled v současnosti odvážné cíle nijak zarážející. Společnost Bosch by tímto mohla významně zasáhnout do řad konkurence ve svůj prospěch.

Podle nedávných zpráv společnost předpokládá, že do roku 2025 bude podíl elektricky poháněných automobilů mezi nově prodanými automobily činit 15 %.

Právě z tohoto důvodu se společnost současným velmi dynamickým vývojem snaží vybudovat významnou pozici na trhu, aby byla její startovní pozice v době předpokládaného nárůstu prodejů co nejlepší.

Součástí budování pozice může být pozitivně ovlivněno i příslibem článku v pevném skupenství (elektrolyt a a separátor v článku budou ve skupenství pevném, nikoliv kapalném). Toto uspořádání má významný vliv z hlediska bezpečnosti.

Středně velký vůz musí mít kapacitu baterie 50 kWh

Thorsten Ochs, vedoucí oddělení výzkumu a vývoje, tvrdí, že k všeobecnému přijetí elektromobilů musí mít středně velký vůz kapacitu baterie právě 50 kWh využitelné elektrické energie. V případě použití olověných akumulátorů by samotná baterie vážila 1,9 tun.

Současné lithiové baterie jsou na tom výrazně lépe, kdy hustota energie na kilogram je více jak trojnásobná. Celý systém by měl tudíž hmotnost kolem 600 kilogramů, což je stále hodně.

Podle Ochse tedy vylepšení technologie lithiových baterií bude k dosažení vytyčených cílů stačit. Užití lithiové anody namísto uhlíkové například umožní výrazně zvýšit hustotu uložené energie.

Zdroj úvodní fotografie: autogreenmag.com

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *