Domů
Společnosti ve světě
E.ON dostal pokutu 10 milionů euro
E.On logo

E.ON dostal pokutu 10 milionů euro

Energetický gigant E.ON dostal pokutu přes 10 milionů euro za neoprávněné poplatky vůči svým zákazníkům při zvýšení ceny za elektřinu začátkem roku 2014. Pokutu dostal od britského energetického regulátora Ofgem za neoprávněné pokutování za přechod k jinému dodavateli a požadování placení vyšší ceny za elektřinu.

Podle pravidel pro trh s elektřinou ve Velké Británie, všichni dodavatelé musí 30 dní před zvýšením cen upozornit své odběratele na tuto změnu. Ti pak mají lhůtu zmíněných třiceti dnů na podání žádosti o přechod k jinému dodavateli. V takovém případě nesmí dodavatel pokutovat zákazníky za přechod, a pokud se přechod uskuteční až v období, kdy se ceny zvýšily, musí zákazníkům stále účtovat původní nižší ceny. Toto pravidlo se především týká zákazníků, kteří mají podepsanou smlouvu s pevně daným časovým obdobím a vázáním se na aktuální ceník. E.ON toto pravidlo u tisícovek zákazníků nedodržel.

Pokuta je zvlášť vysoká, protože se jedná o druhý podobný incident za poslední dva roky. Podobné chyby se dopustil E.ON také v roce 2013. Pro srovnání, v České Republice funguje podobné pravidlo na trhu s elektřinou a zemním plynem. U nás jsou dodavatelé povinni uveřejnit nové ceny na svém internetovém portálu také 30 dní před podražením. Pokud se ovšem ceny mění směrem dolů, zákazník nemá právo na bezplatný odchod v případě uzavření smlouvy na dobu určitou.

Štítky:E.ON
Ofgem

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(0)
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se