Domů
Společnosti
ŠKODA JS podepsala dohodu o dalších dodávkách pro ukrajinské jaderné elektrárny
JE Záporoží. Zdroj: Energoatom
Zdroj: Energoatom

ŠKODA JS podepsala dohodu o dalších dodávkách pro ukrajinské jaderné elektrárny

Společnosti
3 komentáře
19. listopad 2019, 11:20
ČTK

Plzeňská ŠKODA JS dnes podepsala s ukrajinskou NAEK Energoatom dohodu o dalších dodávkách pro ukrajinské jaderné elektrárny. Půjde o dva komplety pohonů na první a druhý blok Rovenské jaderné elektrárny, zdroje s reaktory typu VVER 440. Hodnota dodávky včetně příslušenství je téměř 27 miliónů eur (asi 690 milionů Kč). ČTK to řekl mluvčí firmy Jan Stolár.

„Jde o dodávku 76 pohonů řídicích tyčí s příslušenstvím, které jsou výkonným prvkem systému kontroly a řízení reaktoru. Zajišťují lineární pohyb palivových kazet, čímž regulují výkon a zajišťují havarijní ochranu reaktoru,“ uvedl.

Modernizovaný pohon zlepší provozní charakteristiky zdroje a sníží pravděpodobnost poruch.

Uvedený typ podle Stolára firma aktuálně dodává pro všechny čtyři bloky jaderné elektrárny Dukovany na slovenskou elektrárnu Mochovce a na čtyři bloky elektrárny Paks v Maďarsku. Celkem dodala Škoda JS do ČR i zahraničí přes 1200 kusů pohonů, které se průběžně modernizují.

„Po skončení prací na prvních dvou blocích Temelína si Škoda JS dokázala uchovat nejen své kapacity, ale také know-how v jaderné energetice i tým odborníků díky tomu, že nadále rozvíjela jak výrobu, tak inženýring i servis jaderných zařízení,“ řekl předseda představenstva Škody JS Vladimír Poklop.

Plzeňské strojírny podle něj stojí na těchto třech pilířích a díky tomu budou letos ziskové už 20. rokem v řadě.

„Věříme, že české firmy dostanou brzy příležitost na domácím trhu při budování nových jaderných zdrojů. Zatím jsme se soustředili na hledání příležitostí hlavně ve střední a východní Evropě,“ řekl.

ŠKODA JS s 1100 zaměstnanci vykázala loni zisk před zdaněním 235 milionů Kč při tržbách 4,1 miliardy korun. Kvůli nedostatku příležitostí v ČR se musí stále více orientovat na export, který loni mířil do 14 zemí a na obratu firmy se podílel 68 procenty.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(3)
energetik II
19. listopad 2019, 11:28

Přeji této politicky pronásledované firmě s 1100 českými zaměstnanci jen samé další úspěchy. Mají dobře "zmáknuté" díly k reaktorům VVER a protože Rosatom má zakázky a nebo už staví 29 nových reaktorů VVER v zahraničí, tak počítám, že "tučné zakázky" budou i nadále přicházet. A to je dobře.

energetik
19. listopad 2019, 12:03

"s 1100 českými zaměstnanci" ke kterému dni? Mne by zajímal zdroj, nebo vy osobně jim na vrátnici kontrolujete občanky a děláte si čárky?

energetik II
19. listopad 2019, 12:32

Vedení je sice ruské národnosti, ovšem je to jen několik lidí z vedení. Žiju v Plzni, tedy v sídle Škoda JS a dělá tam můj známý, takže celkem nějaké informace mám. Práce v této firmě je velice specializovaná , takže tam není takový podíl Mongolů, Vietnamců, Rumunů,Ukrajinců, Bulharů, Albánců, Makedonců, ...atd. jako třeba v pásové výrobě na tři směny, kde dělá cizinec z Mongolska nemluvící česky na lepení dvou kontaktů na kabílku 8 hodin to samé ? Já být ředitelem Škody JS asi bych na zařízení pro jaderné elektrárny nesháněl nějakého Mongola, který neumí jediné slovo česky a doposud pásl stádo ovcí někde v poušti Gobi. Podobný problém, = pracovními agenturami poshánění částečně gramotní pracovníci brzdí dokončení jaderek Olkiluoto a Flamanville už 15 let. Pokud si tam musí vedoucí rozumět najednou s tlupou : Albánců, Makedonců, Poláků, Španělů, Rumunů, Bulharů, Ukrajinců,...atd. , a tak prostě stavba jaderné elektrárny "nejde zrovna od ruky". V Číně stavěli EPR-1750 sami Číňané a už tam reaktory běží, naše - "mezinárodní sqaudra azura" na Olkiluotto i Flamanville se má také k světu, tady to budeme stavět možná 20 let.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se