Domů
Elektromobilita
Německý tisk: Čínská automobilka BYD postaví první evropský závod v Maďarsku
Elektromobil BYD e6

Německý tisk: Čínská automobilka BYD postaví první evropský závod v Maďarsku

Elektromobilita
30 komentářů
4. listopad 2023, 18:52
ČTK

Největší čínský výrobce elektromobilů BYD plánuje postavit svou první evropskou továrnu v Maďarsku. Informoval o tom dnes německý list Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. Odvolal se přitom na obeznámené zdroje a uvedl, že rozhodnutí už bylo interně přijato. Zúčastněné strany se k věci nevyjádřily. Výši investice nedělník nezmiňuje.

Webové stránky místní vlády v Šen-čenu na jihu země, kde automobilka BYD sídlí, zveřejnily minulý měsíc příspěvek, v němž se uvádí, že maďarský premiér Viktor Orbán se při návštěvě společnosti BYD setkal s předsedou představenstva a prezidentem společnosti Wang Čchuan-fuem.

Automobilka BYD se letos poprvé dostala mezi deset největších automobilek světa z hlediska prodeje, předstihla tak německé automobilky Mercedes-Benz i BMW. V první polovině letošního roku se prodej nových vozidel společnosti BYD meziročně zvýšil o 96 procent na 1,25 milionu aut. BYD loni upustil od výroby aut se spalovacím motorem.

Z hlediska prodeje elektrovozů v letošním druhém čtvrtletí obsadil BYD druhou příčku za Teslou, uvádí server electrec. Zatímco americká automobilka dodala 466.000 elektromobilů, BYD jich prodal 352.000. Pokud by se započítaly i hybridní vozy, BYD by s 703.500 vozy Teslu předstihl.

Letos BYD oznámil, že investuje v Brazílii tři miliardy realů (bezmála 14 miliard Kč) do výstavby závodu, který bude jeho prvním závodem mimo Asii.

lsk mka

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(30)
Richard Vacek
4. listopad 2023, 20:18

Třeba nám naši politici vysvětlí, proč k nám nikdo investovat nejde.

Petr Hariprasad Hajič
5. listopad 2023, 09:17

Kdo by chtěl investovat v zemi, kde si 90% obyvatel myslí, že eletromobilita je slepá ulička ve vývoji osobní dopravy a obnovitelné zdroje a dekarbonizace jsou spostá slova?

Pravoslav Motyčka
5. listopad 2023, 14:45

Ten důvod je jiný, a to protičínská rétorika ,podpora Twaiwanu , podlézání USA, zkráceně Fialova vláda.

Ajrocket
5. listopad 2023, 16:52

Hádám, že domovská stránka Vašeho prohlížeče je Sputnik a nebo aeronet.cz

Michael
5. listopad 2023, 17:05

Měli jsme dobu, a není to tak dávno, kdy jsme naopak Číňanům lezli do... a kupodivu tehdy taky žádná investiční smršť nepřišla. Takže v tom to nebude.

Pravoslav Motyčka
5. listopad 2023, 22:04

Protože ještě nebyl čas na výrobu EV v Evropě. Jinak po tom co USA a jeho vazalové provedli Číně tj. zcela úmyslně se pokusili silně poškodil její ekonomiku sankcemi na technologický sektor, se už moc investovat nebude důvěra je díky USA na bodu mrazu a Čína kvůli tomu zásadně změnila svojí politiku a prudce zvýšila investice do vývoje polovodičů s cílem dostat se na špičku ve výrobě moderních mikroprocesorů. Zatím to vedlo na zvládnutí 7nm technologie výroby Čipů. Jenže vyrobit 7nm čip IBM uměla už v roce 2015. Než vyrobí dnešní 3nm čipy jí bude trvat nejméně 3 roky.

Kurz
6. listopad 2023, 15:27

Ten důvod je jiný. Maďaři mají lepší podmínky pro zahraniční investory a navíc tam staví i baterky. Top 3 v EU.

Jiří Švarc
4. listopad 2023, 20:56

Můj tip je, že BYD bude největší automobilkou na světě za 4 roky. Ten růst je neskutečný a jak hodinky každý měsíc +10 až 15 tisíc aut. Za říjen už to bylo 300 tisíc a to při hodně slušném zisku. O čem všichni básní, jak to uvedou na trh za 5 let, tak BYD už dávno prodává, tím myslím hlavně elektromobil velikosti Fabie hluboko pod 500 tis. Kč.

Jan Veselý
5. listopad 2023, 09:40

Jestli "elektromobil velikosti Fabie hluboko pod 500 tis. Kč" bude ke koupit i tady, okamžitě kupuju. Máte odkaz na ten model a jeho technické parametry?

Jiří Švarc
5. listopad 2023, 11:01

BYD Dolphin, parametry na netu :-).

Cena je logicky taková, aby odpovídala konkurenci v daném místě, Čína 350 tisíc, Japonsko 550 tisíc, Evropa 750 tisíc. To se změní až bude uspokojená poptávka a továrna v Maďarsku tomu dost pomůže.

Pravoslav Motyčka
5. listopad 2023, 12:54

časem budou ceny klesat i tady , za současné ceny jsou EV špatně prodejné. z těch levnějších doporučuji MG

Dalibor Fišer
5. listopad 2023, 10:35

co je to platne, kdyz tu budeel. energie neskutečně drahá.

Petr prochaska
5. listopad 2023, 14:28

Silová složka EE drahá po většinu roku nebude. Drahá bude distribuce a čas kdy málo fouká a svítí. Elektromobil si často kupují lidi, kteří vlastní FVE a v létě nevědí co s přebytečnou energií, tak ji využijí pro elektomobil.

miro novak
5. listopad 2023, 14:50

ja tiez v zime nejazdim.

richie
6. listopad 2023, 19:18

vy platite len silovu zlozku bez ditribucie ?

co sa tyka domacej FVE, blbe je, ze prave v case, ked vyraba, tak je auto mimo domu-isiel som s nim do prace

a cca od oktobra do marca je to bieda aj cez vikend (ciastocne pokryje domacu spotrebu, ale na auto uz vela nezvysi)

-> EV draha hracka, na pol roka prevadzky, alebo pre firmy, alebo "podnikatelov", co si to mozu nabijat v praci a este si to daju do nakladov bez obmedzenia (na rozdiel od paliva, kde je to podla papierovej spotreby)

Jan Veselý
5. listopad 2023, 14:56

Definujte "neskutečně".

Adélka Nováková
5. listopad 2023, 15:28

pod 25,-Kč /kWh nebude, a tak na 100km =14kWh spotřeba =350,- Kč tj- 3,50lm provozní N.+ pneu + amortizace 8 let, EOA není levnější, ale jedeme pecky a Temelín nestavíme a stavět nebudeme, potřebují prachy na dividendu nad nominál,...!

POUZE HLOUPÝ Kapitalista odírá své zákazníky k jejich smrti, tak činí naše vláda přes ceny energie, stavební hmoty i porcelánky v ČR končí,

Liberty (dříve NHKG) zavřela po 200 letech vysokou pec, končí surové železo = základní surovina pro české strojírenství. 35 let od Sametu, Londýn přes CO2 (+Klausovo děti) vše zničí,...!!!

Petr prochaska
5. listopad 2023, 16:08

25,-Kč /kWh je nesmysl i v době, kdy nesvítí a nefouká. A co se týče kapitalismus vs socialismus, tak jsme v EU, což je obdoba Sovětského svazu. Nemáme pětiletky ale EU sedmiletky jinak se to moc neliší. Kdyby tady byl kapitalismus, tak by nebyly žádné emisní povolenky, žádné dotace na OZE a OZE by nemělo přednost při odběru.

A to, že zavírá nějaká pec jde dobře do plánů EU - sníží se emise a splní se tak klimatický plán.

Vladimír Šťastný
5. listopad 2023, 18:32

Rychlonabíjení na stojanu ČEZ, na parkovišti před EPR2 je dnes za 19,90kWh. To není od částky 25,-kč moc daleko, a zdražení elektrické energie je už slíbeno.....

Zdeves Pavel
5. listopad 2023, 21:20

Nejde o nějakou, ale poslední vysokou pec a s ní i ocelářství. Vracíme se do neolitu.

Petr prochaska
6. listopad 2023, 09:25

Rychlonabíječky jsou drahé, protože zatím není jejich využití bůhvíjaké - každý nabíjí doma a rychlonabíječka je jen na dlouhé cesty. Rychlonabíječky většinou obsahují vlastní baterie, což je prodražuje.

Tak dovezeme ocel z Číny a hotovo. V Evropě tak klesnou emise a splní se klimatický plán. Emise v Číně nevadí.

Xoor
6. listopad 2023, 15:44

"Tak dovezeme ocel z Číny a hotovo. V Evropě tak klesnou emise a splní se klimatický plán. Emise v Číně nevadí."

Pak můžeme třeba outsourcovat zemědělství, automobilizmus všechen fujky zpracovatelský průmysl a všichni tu budeme v EU zelení a klepat si na ramena, jací jsme pašáci.

No a je to.... Nechcete kandidovat? Hned bych vás volil. Takových lidí nám třeba.

Pravoslav Motyčka
5. listopad 2023, 15:13

nemyslím si , že cena el. energie bude dražší než byla v cenách roku 2022. Flexibiní odběratel bude mít elektřinu relativně levnou. Díky burzovním hodinovým cenám lze mít levnou elektřinu cca 12 hodin denně a víkendu 16 hodin pro domácnosti ideální třeba pro přitápění klimatizací. Nebo provoz náročných domácích spotřebičů. kombinace s D25d popř. D27d

Petr
6. listopad 2023, 11:46

Nesmysl. Silová elektřina bude za hubičku.

richie
6. listopad 2023, 22:26

ako sarkazmus dobre ..

Xoor
7. listopad 2023, 10:11

Kdy a jak?

v létě o víkendu, možná, ale to máme zase malou spotřebu.

Michal K.
6. listopad 2023, 13:16

Dobry den,

akosi nerozumiem istym castiam clanku:

---

BYD loni upustil od výroby aut se spalovacím motorem.

Z hlediska prodeje elektrovozů v letošním druhém čtvrtletí ... Pokud by se započítaly i hybridní vozy, BYD by Teslu předstihl.

---

Chapem to tak, ze hybridny voz je nejaka kombinacia spalovak + elektro.

Ci je to myslene inak ? Nejak iny typ hybridu ?

Vopred vdaka za odpoved

Emil
6. listopad 2023, 13:48

Vypadá to že v ČTK nepovažují hybridní vozy za vozy se spalovacím ale s hybridním motorem. :-)

Jiří Švarc
6. listopad 2023, 16:23

Měli by přesněji uvést Plug-in hybrid. BYD už nevyrábí čistě spalovací vozy ani běžné hybridy (hybrid/mild-hyrid/full-hybrid), ale plug-in hybridy, což je přesně jak píšete kombinace spalovák + elektro s tím, že můžete baterii nabíjet ze zásuvky a čistě teoreticky jezdit pouze na elektřinu (pokud by se nabíjelo co 50 km), ale fakticky tam ten spalovací motor je a stejně tak při nenabíjení bude naopak vždy v chodu jen ten spalovací motor (přesněji téměř vždy, když se odmyslí ta troška co se nabije rekuperací při brzdění).

Michal K.
7. listopad 2023, 10:19

suhlas. ale ten text v clanku je potom zavadzajuci. od ziadnej vyroby aut zo spalovacim motorm BYD nemohol "upustit", kedze, ako aj vy pisete, ich stale este vyraba

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se