
Toyota a Shell sází na vodík, společně s dalšími společnostmi chtějí investovat 10 mld. eur
Toyota Motor Corp. a čtyři další giganti automobilového průmyslu oznámili plány o spojení s několika společnostmi obchodujícími s ropou a ropnými komoditami včetně Royal Dutch Shell Plc nebo Total SA se společným cílem vytvořit takzvanou „vodíkovou komisi“. Společně hodlají investovat kolem 10 miliard eur do vodíkových produktů a výzkumu během příštích pěti let.
Dohromady se do projektu zapojí 13 společností, cílem komise bude konzultace s tvůrci legislativy a obecně snaha o podporu vodíku a jeho popularizaci jako čistšího zdroje energie. Vyjádření následovalo po lednové konferenci Světového ekonomického fóra, konaného každoročně v Davosu ve Švýcarsku. Ve svém vystoupení na konferenci prohlásil Ben Van Beurden, generální ředitel Shell, že vodík má v dnešním světě, kde výzkum ohledně výroby a využití energie jde velmi rychle kupředu, obrovský potenciál.
Toyota a její ambiciózní plány
Vozidla s palivovými články jsou nyní pro Toyotu v popředí zájmu. Za svůj cíl si japonská automobilka vytyčila zbavit svá auta 90 % emisí CO2 do roku 2050. Firma již delší dobu zastává názor, že s větší pravděpodobností bude svou výrobu a výzkum soustředit na palivovo-elektrické hybridy a vozidla s palivovými články, spíše než na striktně elektrická auta, u kterých trvá nabíjení dlouho a dojezdové vzdálenosti nejsou ideální. První varianta by tak pro zákazníky měla být lákavější.
„Kromě oblasti dopravy má vodík potenciál podpořit přechod k nízkouhlíkové společnosti i díky jeho možnému využití v dalších průmyslových odvětvích v rámci celého hodnotového řetězce,“ uvedl v úterním prohlášení Takeshi Uchiyamada, jeden z předsedů představenstva společnosti.
Firmy BMW AG, Honda Motor Co., Hyundai Motor Co. stejně jako například Kawasaki Heavy Industries se k Toyotě ve vodíkové komisi připojí. Z ropných a plynárenských společností to bude Air Liquide SA či Linde AG. Firem, které se zapojí, bude zatím celkově třináct.
Zdroj úvodního obrázku: flickr
Mohlo by vás zajímat:
Tahle snaha mi připadá dost zoufalá a předem odsouzená v nezdaru. Oproti bateriím (a vodík je jen jiný způsob uskladnění energie) to má mizernou účinnost. A v situacích, kdy jsou baterie nepoužitelné mi připadá jednodušší rovnou syntetizovat methan nebo methanol. Pro jejich využití už existuje kompletní technická infrastruktura. Vodík zatím nemá pořádně vyřešeno skladování, kvalitu a cenu palivových článků a neexistuje pro něj infrastruktura.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se