Alta Motors se chlubí baterií s jednou z nejvyšších hustot energie na trhu

Společnost Alta Motors prozradila, že její motocykly mají baterii s hustotou energie vyšší, než je tomu u konkurenčních produktů. Svého cíle dosáhla Alta Motors za pomoci společností Scheugenpflug a Wevo-Chemie.

Společnost Alta Motors vznikla na základě sedm let staré myšlenky uvést na světlo světa motocykl poháněný elektromotorem pro jeho vlastnosti – stabilní výkon, dobrá ovladatelnost, rychlá schopnost reakce. Po pár letech začala společnost montovat motocykly ve svých kalifornských prostorách tempem až 10 kusů za den.

Alta nazývá svůj první model Redshift MX. S vodou chlazeným motorem o 14 tisících otáčkách za minutu a baterií o kapacitě 5,8 kWh je motocykl společností prezentován jako ekvivalent motocyklů pro motocross o objemu 250 kubických centimetrů.

Pozornost ovšem daleko více poutá skutečnost, že design baterie má jednu z nejvyšších hustot energie v rámci produkovaných vozidel na trhu.

Jedním z dodavatelů komponent společnosti Alta je Scheugenpflug. Tato společnost není v této oblasti nováčkem a své inovativní produkty s úspěchem prodává v dalších společnostech. Společnost se zabývá problematikou propojování součástí různých systémů, využívání vhodných materiálů jak z hlediska mechanických, tak i chemických vlastností. Wevo-Chemie, druhý dodavatel, stála před podobnými úkoly. Jejím přispěním má výsledná baterie výborné tepelné vlastnosti, hlavně co se pasivního chlazení týče.

Alta nemá v plánu dělat revoluci oblasti motosportu. Jejím cílem je uvést elektřinou poháněný motocykl, který svou konstrukcí podvozku a pérování bude ctít tradice.

Vysoká hustota energie je nutná z hlediska konkurenceschopnosti při závodech

Baterii vyvíjela společnost z čisté vody a snažila se ji optimalizovat pro její využití u crossového motocyklu. Jedním z hlavních cílů byla právě vysoká hustota energie, a to jak z důvodu celkové hmotnosti, kterou je v závodech potřeba minimalizovat, tak z hlediska těžiště motocyklu.

Krom dvou výše zmíněných společností, které přispěly k vytvoření baterie jako celku, byly rovněž velmi pečlivě vybírány samotné články baterie. Výsledkem je hustota energie 180 watthodin na kilogram, což je hodnota o 20 až 30 % vyšší než v případě současné Tesly Model S.

Úvodní fotografie převzata ze serveru altamotors.co



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *