Domů
Elektromobilita
Slovensko podepsalo s firmou GIB memorandum o výstavbě továrny na baterie
Recyklace li-ion bateriií v dolnosaském Salzgitteru je projektem koncernu Volkswagen. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Slovensko podepsalo s firmou GIB memorandum o výstavbě továrny na baterie

Elektromobilita
4 komentáře
23. listopad 2023, 15:01
ČTK

Bratislava 23. listopadu (zpravodaj ČTK) – Slovensko podepsalo se slovensko-čínskou firmou Gotion InoBat Batteries (GIB) memorandum o výstavbě továrny na výrobu baterií do elektromobilů. ČTK o tom dnes informoval úřad slovenské vlády a ministerstvo hospodářství. Výši investice neuvedly, připravovaný závod podle nich vytvoří zhruba 1500 pracovních míst.

Na Slovensku, které je v přepočtu na obyvatele největším výrobcem aut na světě, půjde o první takzvanou gigafactory. Továrna bude na ploše 65 hektarů postavena v Šuranech na jihu Slovenska a její výrobní kapacita v první fázi dosáhne 20 gigawatthodin s možností jejího následného zdvojnásobení. Se zahájením výroby počítá investor podle ministerstva hospodářství v roce 2026.

„Doufáme, že v budoucnosti bude Slovensko nejen světovou jedničkou v produkci aut na obyvatele, ale i v produkci baterií na obyvatele,“ uvedl v tiskové zprávě předseda představenstva Gotion Hight-Tech Li Čen.

GIB je společným podnikem slovenské firmy InoBat a čínské Gotion High-Tech, která patří mezi přední bateriové konglomeráty na světě a která už dříve získala pětadvacetiprocentní podíl v InoBatu.

„Jsem velmi ráda, že jednou z prvních investic, které můžeme za mého působení oznámit, bude výstavba gigabaterkárny, která je klíčová pro budoucnost automobilového průmyslu a elektromobility nejen na Slovensku, ale v celé Evropě,“ uvedla nová slovenská ministryně hospodářství Denisa Saková.

Memorandum obě strany podepsaly ve středu.

Lokalitu podle slovenských médií předchozí vlády nabízely německé automobilce Volkswagen, která ale rozhodnutí o výstavbě další gigafactory odložila. Volkswagen má na Slovensku továrny na výrobu aut a součástek.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(4)
Richard Vacek
23. listopad 2023, 16:38

Vládní politici by se měli zamyslet čím to je, že Čína investuje všude okolo, ale nás nějak míjí. Baterkáren bude brzy dostatek a kdo nestačil naskočit, už to nedožene. Zatím to vypadá, že centrum elektromobility bude v Maďarsku.

Jaroslav Loudil
23. listopad 2023, 16:52

Souhlas. V Madǎrsku bude fabrika elektrout BYD, čínská gigafactory na baterie a už se tam vyrábí čínské elektrobusy. Čína už otevřela fabriku na výrobu baterek v Německu a teď tedy staví i na Slovensku. Pan Fiala ale označil Čínu za našeho nepřítele. Přitom Čína bude vyrábět baterky v Německu ,Maďarsku, Slovensku. Mám pocit, že se ubíráme špatným směrem.

Pravoslav Motyčka
23. listopad 2023, 19:31

Fico pár dní po svém nástupu už dokázal více než Fiala za 2 roky svojí vlády !

Michal K.
24. listopad 2023, 08:07

nuz musite si vybrat. bud pojdete za svojimi zaujmamy alebo budete sluzit mylnej ideologii. Neni mozne, mat oboje. A zda sa, ze ste si vybrali

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se