Domů
Čistá mobilita
Spojené království chce posunout zákaz prodeje spalovacích motorů už na rok 2030

Spojené království chce posunout zákaz prodeje spalovacích motorů už na rok 2030

Očekává se, že premiér Spojeného království Boris Johnson posune zákaz prodejů nových dieselových a benzinových automobilů na rok 2030. Původní plán byl přitom rok 2040, ale již v únoru letošního roku došlo k prvnímu posunu tohoto termínu na rok 2035. Informoval o tom zpravodajský server Financial Times .  

Podle informací Financial Times Boris Johnson tento týden oznámí, že Spojené království zakáže od roku 2030 prodej nových dieselových a benzinových automobilů. Toto oznámení má být součástí širšího balíku opatření podporujících rozvoj zelené ekonomiky. Dalšími opatřeními mají být přísliby rozvoje využívání energie z offshore větrných elektráren, rozvoj technologie zachytávání a uskladňování uhlíku a rozvoj vodíku. Dále se očekává vyslovení veřejné podpory novým jaderným elektrárnám, konkrétně v souvislosti s elektrárnou Sizewell, a poskytnutí financování malých jaderných reaktorů.

Zákaz prodej nových dieselových a benzinových automobilů byl původně stanoven od roku 2040. V únoru letošního roku ovšem Johnson tento termín posunul dopředu na rok 2035. Pokud by tedy k očekávanému posunu na rok 2030 došlo, jednalo by se již o druhou změnu oproti původním plánům.

Za posunem na rok 2030 se má mimo jiné skrývat snaha nastartovat trh s elektromobily ve Spojeném království a zároveň postrčit zemi směrem k dosažení klimatické neutrality vroce 2050. Zároveň se ovšem očekává, že hybridní automobily s bateriemi a tradičními motory bude možné prodávat až do roku 2035.

Je nutné rozvíjet i infrastrukturu

Prodej elektromobilů ve Spojeném království sice prudce roste, ale v minulém měsíci se na nových prodaných vozidlech podílely tyto vozy méně než 7 %. Podle zástupců automobilového průmyslu je nutné významným způsobem investovat do rozvoje infrastruktury. Podle nich by to pomohlo spotřebitele přesvědčit, aby na elektromobily přešli. Elektromobily jsou totiž stále dražší než dieselová, či benzinová vozidla. V příštím roce má vláda uvolnit finance v objemu přibližně 500 milionů liber (cca 14,7 miliard korun) na rozvoj dobíjecí infrastruktury.

Zástupci průmyslu rovněž naznačují, že mnozí spotřebitelé jsou často zmateni a nevnímají rozdíly mezi hybridními vozidly a elektromobily. Každý čtvrtý automobil prodaný ve Spojeném království obsahuje nějakou formu hybridní technologie. Pokud by tedy mělo dojít k dřívějšímu ukončení prodeje hybridních vozidel, tak by to mohlo významně ohrozit budoucí investice v automobilovém průmyslu Spojeného království.

Honda se nechala slyšet, že přechod pouze na bateriová auta během 15 let je „příliš těsný“. Honda přitom plánuje od roku 2022 ve Spojeném království prodávat pouze hybridní auta.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(2)
Josef
19. listopad 2020, 22:54

No tak pokud dekarbonizace do roku 2050 , pak logicky musí přijít zákaz prodeje nových aut se spalovacím motorem okolo roku 2030 , podobně musí přijít zákaz projede kotlů na plyn a topný olej také okolo roku 2030. Pro UK to znamená prudký rozvoj využívání el. energie a její výroba převážně z větru na moři, dále pak výroba umělých paliv pro nákladní pozemní leteckou a lodní dopravu., tam baterie budou patrně nevýhodné i v roce 2050. Cena která se platí z OZE nyní je velká menšina toho, co se bude platit v budoucnu. Myslím si ,že nějaký čas budou státy kvůli příliš rychlému přechodu na OZE bez ekonomického růstu a musí dojít k citelnému poklesu životní úrovně obyvatel. Doplatí na to mladí lidé co budou mít problém založit rodiny a někde bydlet....

Josef Novák
20. listopad 2020, 17:27

A proč prostě a jednoduše nezakážou lidem dýchat? Po "problému" se sodovkovým plynem bude ajncvaj.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se