Domů
Elektromobilita
Spojené království chce zakázat prodej spalovacích motorů již do roku 2035

Spojené království chce zakázat prodej spalovacích motorů již do roku 2035

Spojené království plánuje plošný zákaz prodeje benzínových, dieselových a hybridních automobilů s platností od roku 2035, což je o pět let dříve, než se původně plánovalo. Tento krok, jehož účelem je plnění závazků na snižování emisí, chce vláda podpořit výstavbou dobíjecích stanic, které jsou při současné dominanci elektromobilů jako alternativy nutné pro přesvědčení zákazníků o přechodu z motorů spalovacích.

Tento krok vhledem k současnému stavu rozvoje automobilového průmyslu vede k jednoznačnému vítězství elektromobilů. Snížení počtu vozidel s konvenčním pohonem rovněž ubere ze zisku ropným velmocem.

Britský premiér Boris Johnson tímto krokem usiluje o zvýšení kreditu Velké Británie v rámci bojů proti změně klimatu a snižování emisí oxidu uhličitého a lidské odpovědnosti a podílu na globální změně klimatu.

Britská vláda bere rok 2035 jako nejzazší termín. Bude-li možné proces transformace urychlit, setká se s plnou podporou vlády.

Závazek bude třeba podpořit i rozvojem infrastruktury

Všeobecně celospolečenský závazek za snižování podílu dieselových motorů započal v roce 2015 na popud známého emisního skandálu společnosti Volkswagen. Trend plošného zákazu dieselových automobilů plánují již roku 2025 aplikovat starostové měst Paříže, Madridu, Mexiko City a Athén.

I přes zvýšený zájem o koupi elektromobilů ve Spojeném království, druhého největšího evropského trhu, tvoří 90 procent prodejů stále vozy s konvenčním spalovacím motorem.

Zákazníky od koupě neustále odrazují obavy z nedostatečně rozvinuté infrastruktury dobíjecích stanic. Tyto obavy se snaží britská vláda rozptýlit příslibem dotací na vybudování tisíce nových dobíjecích stanic.

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(5)
Josef
6. únor 2020, 22:29

Je to krok správným směrem jenže podle mého názoru předčasný. První co je totiž třeba zajistit je , aby existovala alternativa .Dnešní baterie nemohou nahradit auta se spalovacím motorem a tak jsou do budoucna reálné pouze nabíjecí hybridy a nebo čisté elektromobily pro kratší jízdy. Aby bylo možné plošně zakázat auta se spalovacím motorem muselo by dojít k technologickému průlomu v oblastí baterií k tomu zatím nedošlo ,takže takové zákazy je takové vaření z vody...

Vladimír Šťastný
7. únor 2020, 10:20

Zakazovat něco a vnucovat lidem něco jiného netržními prostředky, je vždycky špatně. Pořád věřím tomu, že Britové ještě prozřou. Pokud někdo opravdu chce, aby auta na baterky zlevňovala a zvyšovala své užitné vlastnosti, pak nemůže rušit konkurenci ropáků, protože jinak se technický vývoj velice rychle zpomalí nebo úplně zastaví. Proč by někdo investoval velké peníze, když jiná, užitnější alternativa není.

Josef
7. únor 2020, 23:12

Ano máte pravdu, ale jen částečně- trh totiž nedokáže zhodnotit politickou závislost na ropě a ničení životního prostředí ve městech. Stejně jako vám domácnosti topí tuhými palivy bez ohledu na okolí, protože cena toho tepla je příznivá. Tady musí nastoupit státní regulace, která by měla zastávat zájmy společnosti. Samozřejmě stát zasahuje i tam kde by neměl ,ale to už je věc jiná.

Josef
6. únor 2020, 22:29

Je to krok správným směrem jenže podle mého názoru předčasný. První co je totiž třeba zajistit je , aby existovala alternativa .Dnešní baterie nemohou nahradit auta se spalovacím motorem a tak jsou do budoucna reálné pouze nabíjecí hybridy a nebo čisté elektromobily pro kratší jízdy. Aby bylo možné plošně zakázat auta se spalovacím motorem muselo by dojít k technologickému průlomu v oblastí baterií k tomu zatím nedošlo ,takže takové zákazy je takové vaření z vody...

Richard Vacek
8. únor 2020, 17:20

Je to krok, který už několikrát v minulosti pomohl. Zákaz koňských povozů umožnil rozšíření vozidel na benzín. Zákaz parních lokomotiv umožnil nástup naftových lokomotiv a následný zákaz naftových zase nástup elektrických.

Lidé jsou totiž hloupí a lepší technologii by si jinak nepořizovali.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se