Proč budou zlevňovat operáky na elektromobily? Výrobci si tak můžou snížit pokuty za emise
Hospodářské noviny
Podcasty HN
Ranní brífink Tomáše Lysoňka: Nové auto za necelé dva a půl tisíce korun měsíčně. I takové nabídky na operativní leasing se už objevují v Německu. V Česku sice ceny ještě tak nízko nespadly, přesto vývoj v poslední době jde u operáků opačným směrem než ceny aut, které pozvolna, ale vytrvale rostou. Jak se taková obchodní strategie může automobilkám vyplatit a proč dává automobilkám ekonomický smysl zlevňovat operační leasingy také u elektroaut, nejen na to v Ranním brífinku odpovídá reportér Hospodářských n
Elektromobilita v Česku ožívá, firmy žádají méně byrokracie
Hospodářské noviny
Podcasty HN
Elektromobilita mění český průmysl, energetiku i návyky řidičů. Technologie jsou připravené, optimismus roste, tempo přechodu je ale pomalejší, než by mnozí očekávali. V debatě Hospodářských novin to potvrdili generální ředitel Hyundai Motor Czech Martin Saitz, ředitel rozvoje sítě v Orlen Unipetrol Michal Kalhous a Martin Cmíral, ředitel společnosti LEEF Technologies, která se zaměřuje na čistou energii a udržitelnou dopravu.
#161 Energie dnes — jaká je situace na trhu po krizi? [Pavel Morávek]
Michal Doubek
Finance prakticky
Za kolik se dnes prodává elektřiny a plyn? A má smysl si cenu fixovat na delší období? To a mnohem více jsme probrali s energetickým specialistou Pavlem Morávkem ze společnosti Eneka.
Německý energetický obrat
Štěpení
Štěpení
Německo přehodnocuje Energiewende: z exportéra je dovozce, obnovitelné zdroje narážejí na limity, přenosová síť nestíhá, průmysl ubývá a vláda si pomáhá hrou s čísly místo tvrdých rozhodnutí. Vysvětlujeme, proč bez plynu, zbytkového uhlí a masivního zásahu státu transformace nevyjde, co znamenají plánované kapacitní platby a proč je Česko na německém vývoji existenčně závislé, zatímco doma pořád chybí realistická energetická koncepce.
Evropská komise a windfall tax
Štěpení
Štěpení
EK po roce odpověděla na podnět minoritních akcionářů k windfall tax. Znamená to, že členské státy mohly unijní pravidla ignorovat? Proč komise tvrdí, že žádné povinné nařízení vlastně neexistovalo? Otevírá se tím cesta k žalobě na stát? A jak do hry vstupuje možné zestátnění ČEZ?🎧 Nový díl Štěpení o dopadech verdiktu EK i dalším postupu akcionářů.
106: ESG podcast: Omnibus příliš nezměnil situaci, klienti i partneři chtějí ESG data dál, uvádí sustainability manažerka
Ekonews.cz
Ekonews, podcast o udržitelnosti
Omnibus, tedy balíček změn v ESG legislativě Evropské unie, nám zatím příliš neulevil. Naši klienti a partneři po nás chtějí data dál, uvádí v ESG podcastu Ekonews Monika Rosenkrancová, sustainability manažerka společnosti M2C. Společnost M2C, která se zabývá správou nemovitostí, což zahrnuje ostrahu majetku, úklid, technický energetický management v obchodních centrech, v kancelářských budovách, v průmyslových areálech, měla podle původní směrnice o nefinančním reportingu CSRD poprvé zveřejnit zprávu o ud
ETS 2 nebude taková katastrofa, jak se říkalo. Studie ukazuje mírnější dopady na domácnosti
Hospodářské noviny
Podcasty HN
Ranní brífink Štěpána Svobody: Z emisních povolenek pro domácnosti a motoristy, známých jako ETS 2, se stalo horké politické téma. Strany varovaly před likvidací automobilismu i zdražením tepla. Jenže nová analýza pro ministerstvo životního prostředí říká něco jiného – dopady na rozpočty domácností by měly být mírné, v řádu několika stovek korun měsíčně. Největší zátěž pocítí střední a vyšší střední třída, která má větší domy a víc aut. Naopak stát si může výrazně polepšit. Jen mezi roky 2027 a 2032 by mohl
#64: Elektromobilita v praxi: Libor Hladík z PRE o dobíječkách a bariérách ve městech
Datarun
Vysoké napětí
Sponzorem Vysokého napětí je PRE. Jak se v Česku rozvíjí dobíjecí infrastruktura a s jakými překážkami se potýká? Vedoucí sekce Emobility Pražské energetiky Libor Hladík v podcastu Vysoké napětí popisuje strategii výstavby rychlonabíjecích stanic, problémy se získáváním dopravního značení, výzvy spojené s bytovými domy a také roli elektromobilů v energetické síti budoucnosti. Sdílí i osobní zkušenosti z provozu elektroauta a vysvětluje, proč by se ke spalovacímu vozu už nevrátil.Libor Hladík byl dalším host
Elektromobil za cenu spalováku. Blíží se výrazné zlevnění elektrických aut, o kolik to bude?
Hospodářské noviny
Podcasty HN
Ranní brífink Onřeje Housky: Elektromobily jsou v průměru stále o dost dražší než auta se spalovacím motorem. Už nějakou dobu ale rozdíl klesá a velmi brzy by měl přestat existovat úplně. Skutečně k tomu dojde a nepřijde následně další zdražení elektrických vozů? Pro Ranní brífink o tom mluví kolega z HN Ondřej Charvát.
Je boom elektromobilů u konce? A co musí výrobci nabídnout, aby opět nakopli poptávku
Hospodářské noviny
Podcasty HN
Ranní brífink Tomáše Lysoňka: Akcie americké automobilky Tesla ztratily od začátku roku více téměř 30 procent, prodejní čísla za první kvartál zůstala výrazně za očekáváními, firma navíc zažívá personální otřesy v nejvyšších patrech. K tomu výrazně zpomalil razantní růst zájmu o elektromobily z předchozích let. Co se v Tesle a vůbec na celém trhu s bateriovými vozy děje a jestli má aktuální situace pro výrobce nějaké řešení, na to v Ranním brífinku odpoví byznysový redaktor Ondřej Charvát.
Těžba lithia je obrovská příležitost, těžaři plánují velký projekt
obnovitelne.cz
Pod proudem
V Krušných horách se finalizuje průzkum a přípravné práce na těžbě lithia. Firma Geomet, z většiny vlastněná společností ČEZ, spolupracuje s experty z celého světa a už brzy by chtěla mít hotovou studii proveditelnosti. Pokud projekt získá potřebná povolení, mohla by těžba lithia začít už v roce 2027. Může přitom jít o zásadní a velkolepý projekt, a to nejen v samotné těžbě, ale i ve výrobě baterií. Jak daleko pokročila příprava těžby lithia? Jak složité je se do ní pustit? A jak je na tom Česko dnes v obl
Vliv elektromobility na distribuční soustavu a e-mobilita jako potencionální zdroj flexibility
Asociace AKU-BAT
AKUCAST
Tématem předvánočního dílu AKUCASTu je „Vliv elektromobility na distribuční soustavu a e-mobilita jako potenciální zdroj flexibility“. Cílem diskuze nebylo tentokrát řešit výhody a nevýhody elektromobilů, ale s odborníky na distribuci a flexibilitu, Stanislavem Votrubou z PREdistribuce a Martinem Cmíralem z LEEF Technologies, jsme si povídali o tom, jaký vliv budou mít tyto „baterie na kolech“ na distribuční soustavu, jak elektromobily chytře využít k její stabilizaci či v jakém rozsahu mohou být zdrojem fl
Budou mít obyvatelé sídlišť kde nabíjet své elektromobily? Přístup poskytovatelů energií se různí
Novinky.cz
Po asfaltu
Budeme-li opravdu za pár desítek let všichni jezdit elektromobily, musíme je mít kde nabíjet, a to i pokud bydlíme na sídlišti. Plánování dobíjecí infrastruktury je běh na dlouhou trať.
5: Transformace dopravy: je elektromobilita naše budoucnost?
Fakta o klimatu
2050
O elektroautech se mluví v poslední době opravdu hodně. My se v páté epizodě zaměříme na detailní srovnání spalovacích motorů a elektromotorů a vyjádříme se ke třem argumentům, které lze v souvislosti s elektromobily často slyšet: Mají příliš krátký dojezd. Není pro ně vytvořená infrastruktura. Jejich výroba je příliš ekologicky náročná. Dozvíte se, jak by mohla vypadat doprava budoucnosti a také to, proč je důležité přemýšlet nejen nad typem pohonu, ale nad celou řadou dalších věcí – od způsobu, jak stavíme svá sídla, až po normy, na které jsme ve společnosti zvyklí. Host: Oldřich Sklenář (Asociace pro mezinárodní otázky)
Kvůli nové emisní normě budou menší auta neprodejná, elektromobilita není revoluce, říká Jahn
DVTV
DVTV
„Návrhy, které teď vidíme, by znemožnily vyrábět menší vozy typu Fabie, protože náklady na jejich výrobu by stouply tak, že by byly prakticky neprodejné,” říká o chystané emisní normě Euro 7 člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn. Přechod k elektromobilitě podle něj bude v případě tuzemské automobilky postupný. „Spalovací motory si Škoda musí kvůli trhům jako Rusko nebo severní Afrika udržet delší dobu, dieselů ale bude dál ubývat. Je před námi pár těžkých let, po roce 2025 ale bude elektromobilita mnohem příjemnější,” dodává.