Společnost zabývající se uchováváním energie XALT Energy oznámila podpis smlouvy na dodávky lithium iontových baterií pro dva největší bateriemi poháněné trajekty na světě. Dodané baterie by měly být provozovány na trase mezi Švédskem a Dánskem.

Nová dodavatelská smlouva mezi XALT Energy a Plan B Energy Storage (PBES) by se měla týkat dvou trajektů provozovaných mezi švédským přístavem Helsingborg a dánským Helsingörem. Každá z těchto baterií by měla disponovat kapacitou 4,16 megawatthodin.

Lodní doprava je velkou ekologickou zátěží

Dvě ohromné lithiové baterie by měly sloužit jako primární zdroj pohonu trajektů, což je dobrá zpráva pro ty, kteří trajekty v oblasti využívají a je jim nepříjemný zápach spáleného paliva. Neméně významnou skutečností je i snížení ekologické zátěže. Velmi odolné a nevybíravé lodní motory obecně využívají široké spektrum ropných destilátů, tj. spálí téměř vše. Primárně se zde využívá vyšších frakcí ropy, mezi něž se řadí například těžké topné oleje a dokonce i mazut.

Lodní doprava obecně představuje v porovnání s automobilovou dopravou řádově vyšší ekologickou zátěž, a to jak co do objemu paliva, tak i jeho nízkou kvalitou. Tyto elektrické trajekty by měly s nulovými emisemi ročně přepravit více než 7,4 milionu pasažérů a 1,9 milionu automobilů.

Podle návrhu PBES by se mělo jednat o kapalinou chlazený systém, který přispěje k vyšší bezpečnosti přepravovaných osob. Řízení teplot by mělo udržovat optimální teplotu, která by se měla projevit maximalizací životnosti baterií.

Zdroj úvodní fotografie: wikimedia.org

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *