Havlíček: Volkswagen posunul rozhodnutí o gigafactory na baterie o půl roku
Automobilka Volkswagen odložila rozhodnutí o výstavbě takzvané gigafactory na výrobu automobilových baterií o půl roku na pololetí roku 2022. O umístění továrny se uchází i Česko. ČTK to dnes řekl vicepremiéra ministr průmyslu a obchodu a dopravy Karel Havlíček (za ANO).
O gigafactory měl dnes jednat Havlíček a premiér Andrej Babiš (ANO) s předsedou představenstva Volkswagenu Herbertem Diessem. Havlíček s Diessem nakonec jen podepíší memorandum o podpoře výstavby dobíjecích stanic pro elektromobily v Česku. Těch by měly vzniknout zhruba 3000.
Továrna na autobaterie by mohla vzniknout v areálu bývalé hnědouhelné elektrárny Prunéřov 1. Havlíček již v létě podepsal s energetickou firmou ČEZ memorandum o podpoře projektu. Vedle ČR jsou ale podle něj ve hře i další lokality, například v Polsku.
Plánovaná česká továrna by mohla vyrobit baterie o kapacitě více než 30 gigawatthodin, což vystačí pro 400.000 až 800.000 osobních automobilů ročně. Záleží na technologii výrobce, respektive výrobců baterií z cínoveckého lithia a na kapacitě finálních baterií.
Koncern Volkswagen, jehož součástí je i tuzemská Škoda Auto, se na elektromobilitu výrazně zaměřuje, do deseti let by měly 70 procent jeho prodejů v Evropě tvořit elektromobily. V Evropě chce spolu s partnery postavit do roku 2030 celkově šest velkých továren na akumulátory. Vedle Německa a Švédska se rozhoduje o umístění další gigafactory například ve Španělsku. Jelikož půjde o obří investice, umístění dalších továren detailně analyzuje.
„Doposud nebylo rozhodnuto o žádných jiných lokalitách než Salzgitter (Německo) a Skellefteå (Švédsko). Další rozhodnutí budou přijata po důkladných jednáních se všemi odpovědnými partnery ze soukromého i veřejného sektoru v různých zemích. Pokud jde o Českou republiku, Škoda Auto je připravena se do projektu zapojit,“ řekl ČTK mluvčí Škody Tomáš Kotera.
Havlíček dnes ráno jednal se zástupci Škody Auto o dopadech výpadku dodávek čipů na český automobilový průmysl, který zaměstnává kolem 180.000 lidí. Kvůli tomu zvažuje podporu dotčených oborů novým programem Antivirus, který vláda použila během koronavirové pandemie. Suploval by klasický kurzarbeit, který stále není legislativně zakotvený. O podpoře bude jednat příští pondělí tripartita. Plánované odstávky výroby mají podle Havlíčka trvat do konce roku.
Memorandum o podpoře rozvoje elektromobility mají vedle zástupců vlády, Volkswagenu, Škody Auto a ČEZ podepsat i Ředitelství silnic a dálnic, Správa železnic a Ředitelství vodních cest, na jejichž pozemcích by měla dobíjecí místa vzniknout.
jsa mol
Mohlo by vás zajímat:
Proboha co čekal, snad že mu padne kolem krku.
Inu klasická písnička. Pawrpointoví mágové přešli z verze 38625 na verzi 38626 své prezentace. Dopadlo to jako dycky.
A nyní čekají kdo ze států vytáhne více peněz z kešeně. (ano, daňové úlevy, pobídky atakdále - prostě dotace) To že by chtěli investovat své zdroje není pravděpodobné. Investovat se budou peníze které darem dostanou a o které ořežou otroky, které pak budou houfně dovážet z nejnemožnějších částí světa a nechají stát aby řešil externality s tím spojené.
Neboli: V ČR nejsou lidi, tak si ty svý "investice" (výšepopsaný tunel) pěkně sbalte a ani se s nimi zde neukazujte dokud nebudete státu garantovat, že uvolníte ze své nynější činnosti pro nové provozy dost lidí abyste netlačili na migraci do ČR. Pokud budete investovat za své, tak to co jsem napsal neplatí, ale vy chcete pobídky. Za současné situace a s Vaším přístupem ani halíř!
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se