Volkswagen, BMW a výrobce Mercedesů, Daimler, zvýšili své investice do elektromobility. Celkově německý automobilový průmysl investoval v letech 2016 a 2017 do úpravy svých výrobních závodů 4,7 miliardy euro, více než všichni ostatní velcí konkurenti dohromady, uvádí analýza poradenské společnosti EY. Z této sumy bylo 3,1 miliardy euro investováno v Německu, což je třikrát více než v Číně a USA.

„Celosvětový automobilový průmysl prochází radikálními změnami, a zejména německé automobilové skupiny jsou v současné době plně připraveny na to, aby se jejich výrobní závody přizpůsobily výzvám nového automobilového světa,“ říká Mathieu Meyer, partner ve společnosti EY.

Investice do elektromobility 16 největších automobilek světa za roky 2016 a 2017. Zdroj: Handelsblatt

Německé automobilky v současnosti na poli elektromobility výrazně zaostávají, zejména za průkopníkem v této oblasti, americkou automobilkou Tesla. Přitom německé automobilky elektromobily ve svém portfoliu mají. Elektrické BMW i3 je na trhu od roku 2013, Daimler začal s hromadnou výrobou elektrických Smartů v roce 2009, tyto modely ovšem nikdy nezískaly popularitu vozů značky Tesla, pravděpodobně z důvodu svého zaměření na segment menších, nebo sportovních vozů. Automobilka Elona Muska prodala v loňském roce v Evropě více svých luxusních sedanů Model S, než bylo prodáno Mercedesů-Benz třídy S nebo BMW řady 7. V Americe si stojí německé automobilky v konkurenci Tesly ještě hůře než v Evropě.

Souboj s Teslou odstartuje Audi

Audi jako první začne s výrobou prvního elektromobilu jako přímého konkurenta Tesly. Elektrické SUV e-tron quattro se začne sériově vyrábět již na konci tohoto roku za cenu 80 000 euro (2,03 mil. korun) a deklarovaným dojezdem 500 km. Jedná se o přímého rivala Tesly Model X, který se v USA prodává za 96 000 dolarů (1,99 mil. korun) ve variantě s dojezdem 475 km.

Audi e-tron quattro. Zdroj: Audi
Tesla Model X
Tesla Model X

V roce 2019 začne Audi s výrobou elektromobilu e-tron Sportback, crossoveru s prvky kupé a SUV, srovnatelným s Teslou Model S. Audi plánuje do roku 2025 vyrábět 20 různých elektromobilů v objemu třetiny roční produkce. V loňském roce Audi prodala 1,88 milionu vozidel.

Koncept Audi e-tron Sportback. Zdroj: Audi

VW, BMW a Mercedes se přidají později

BMW, Mercedes a skupina automobilek Volkswagen budou následovat Audi později. BMW i4, elektrická obdoba nejprodávanějšího BMW řady 3, respektive řady 4, vstoupí do výroby v roce 2020 v Mnichově, ve stejné továrně jako benzínové a dieselové vozy. Zhruba čtvrtina stávající kapacity BMW bude k dispozici pro nový model, objem výroby by mohl stoupnout až na polovinu celkové roční výroby továrny, která činí přibližně 220 000 vozidel. Rovněž Mercedes-Benz integruje výrobu elektromobilů do svých stávajících výrobních závodů.

Koncept BMW i4. Zdroj: BMW Blog

Volkswagen, který jako skupina vyrábí čtyřikrát tolik automobilů jako BMW a Daimler, naproti tomu vyvinul zcela samostatnou technickou platformu pro své elektrické automobily a postavil samostatné továrny. Objemy výroby skupiny VW opodstatňují vytvoření speciální infrastruktury pro elektromobily, tento modulový systém bude využíván rovněž Škodou, Audi a Seatem.

Samotný Volkswagen cílí do roku 2025 na výrobu 1 milionu čistě elektricky poháněných vozidel ročně, v rámci celé skupiny by to měly být zhruba 3 miliony. Zhruba polovina by se měla prodávat v Číně, největším trhu skupiny.

Skupina VW plánuje do konce roku 2022 investovat více než 20 miliard eur do elektromobility. Výroba bude pro minimalizaci rizik zpočátku zaměřena na jeden centrální závod v saském Zwickau. Do konce roku 2022 skupina očekává výrobu elektromobilů v 16 lokalitách po celém světě.

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *