V jaderné elektrárně Flamanville by měly během února začít horké funkční testy, které byly naplánovány na konec minulého roku. Společnost EDF stále počítá, že zavážku jaderného paliva stihne ještě v tomto roce. Elektrárna typu EPR se začala stavět v roce 2007, ale zjištěné problémy s kvalitou oceli reaktorové nádoby a svarů sekundárního okruhu její dokončení prodloužily.

Francouzská společnost EDF, která v Normandii staví jadernou elektrárnu Flamanville, minulý týden oznámila, že v druhé polovině února započne s horkými funkčními testy, které měly proběhnout na konci roku 2018.

Během horkých funkčních testů se ověřuje bezpečnost a provozuschopnost bloku bez paliva v reaktoru za provozních teplot a tlaků. Na plánu zavézt do elektrárny jaderné palivo na konci tohoto roku se zatím nic nemění.

„Týmy společnosti EDF a jejích průmyslových partnerů jsou plně mobilizovány k dokončení zavážky jaderného paliva ve čtvrtém čtvrtletí roku 2019, a to v rámci cílových nákladů na výstavbu EDF ke dni uvedení do provozu ve výši 10,9 miliardy EUR,“ uvedla společnost EDF v prohlášení.

Problémy se svary sekundárního okruhu zjistila EDF minulý rok v březnu. Spolu se zprávou o nutnosti opravit 53 svarů (z nichž 33 neprošlo kvalitativní inspekcí) tehdy zvýšila odhadované náklady na stavbu elektrárny o 400 milionů EUR na 10,9 miliardy EUR. Již v roce 2015 přitom byly zjištěny problémy s kvalitou oceli reaktorové nádoby, kvůli kterým se musí vyměnit její víko nejpozději v roce 2024.

EPR – někde v provozu, jinde stále ve výstavbě

Jaderná elektrárna stejného typu vstoupila do komerčního provozu na konci milého roku v Číně v Taishan 1, i když její výstavba započala až o dva roky později než té ve Flamanville. Druhý blok Taishan by pak měl do komerčního provozu vstoupit tento rok.

Horké funkční testy má za sebou také finská jaderná elektrárny Olkiluoto 3, která byla prvním exemplářem typu EPR, který se začal na světě stavět. Nejmladšími dvěma bloky typu EPR ve výstavbě jsou v britské Hinkley Point C.

Zdroj úvodní fotografie: EDF Energy

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *