Ropa díky nadějím na prodloužení smlouvy o omezení těžby zdražuje
Ceny ropy se dnes zvyšují. Přispívá k tomu růst akciových trhů a očekávání, že Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC) a její spojenci prodluží současnou dohodu o omezení těžby. Naděje na prodloužení dohody zmírňuje obavy ze zpomalení růstu globální ekonomiky a z poklesu poptávky po ropě.
Kolem 17:45 SELČ cena severomořské ropy Brent přidávala zhruba 0,1 procenta na 62,37 dolaru za barel. Americká lehká ropa WTI ve stejnou dobu vykazovala růst o 0,2 procenta na 53,39 dolaru za barel.
Ruský ministr energetiky v pondělí řekl, že by jeho země mohla podpořit prodloužení dohody o omezení těžby s členy OPEC a dalšími předními producenty ropy, která je v platnosti od ledna. Zástupci této takzvané skupiny OPEC+ se mají setkat kvůli jednání o prodloužení dohody na konci června nebo začátkem července.
„Ceny nacházejí podporu ve výhlídce, že těžba v rámci OPEC zůstane i po skončení pololetí omezená,“ řekl agentuře Reuters analytik Carsten Fritsch ze společnosti Commerzbank.
Akcie dnes posílily v reakci na zprávu, že Čína zmírnila pravidla financování, aby zabránila hospodářskému poklesu. Tisková agentura Nová Čína s odvoláním na dokument vlády uvedla, že místní samosprávy bodou moci využít zvláštní dluhopisy k financování velkých projektů, jako je výstavba dálnic, železnic či energetické projekty.
I přes poslední růst je však cena ropy Brent téměř 20 procent pod svým letošním maximem z dubna, kdy vystoupila nad 75 dolarů za barel. Důvodem jsou obavy ze zpomalení růstu globální ekonomiky.
BURZA | TYP | KONTRAKT | AKTUÁLNÍ CENA | PŘEDCHOZÍ ZÁVĚR |
Londýn – ICE | Brent | srpen | 62,37 | 62,29 |
New York – NYMEX | WTI | červenec | 53,39 | 53,26 |
Mohlo by vás zajímat:
Kdo nejdřív vyvine vysoce účinné , malé a lehké elektro baterie bude vítěz.
Dneska už jsou k dispozici dostatečně dobré baterie na elektrifikaci takových 90% silniční dopravy. Aktuálně je hlavní problém v nedostatku produkčních kapacit. Jsou tak 5x menší než by bylo potřeba. Ale to bude snad dočasné, všichni velcí hráči staví fabriky jako o život. Růst měrné kapacity a pokles ceny bude jen normálním ekonomickým důsledkem. Aktuálně třeba existují 3 výrobci, kteří už rozjíždějí výrobu Li-on článků s pevným elektrolytem. Ty jsou bezpečnější, jednodušší = levnější na výrobu a mají 2x vyšší energetickou hustotu s potenciálem na další zdvojnásobení.
Pokud se výrobci opravdu dostanou někde k oněm 800 - 1000 Wh/kg, ovládne elektřina i letectví.
Letectví? Hahahaha. Takový tryskáč na baterky - LOL.
Moc se nesmějte, zrovna píšou, že největší elektrické letadlo na světě má za sebou první testovací let. Má to sice i spalovací motor, ale uletí až 160 km a uveze až 9 cestujících. Takže je to skutečně na spadnutí...
:)
Vzhledem k tomu, že většina tahu současných tryskáčů je realizována pomocí turbodmychadla, není opravdu problém mít tryskáč na baterky, turbodmychadlu je to jedno, co ho pohází. Problém je "jen" v tom mít baterie s dostatečnou měrnou hustotou, ty zatím nejsou, ale je perspektiva, že za cca 10 let budou. Mezitím bude mít baterkový průmysl plné fabriky práce s uspokojením objednávek z elektroniky, silniční dopravy a elektroenergetiky.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se