Domů
Ropa
Ropa díky nadějím na prodloužení smlouvy o omezení těžby zdražuje
Omezování těžby ropy USA. Ilustační foto

Ropa díky nadějím na prodloužení smlouvy o omezení těžby zdražuje

Ropa
6 komentářů
11. červen 2019, 18:55
ČTK

Ceny ropy se dnes zvyšují. Přispívá k tomu růst akciových trhů a očekávání, že Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC) a její spojenci prodluží současnou dohodu o omezení těžby. Naděje na prodloužení dohody zmírňuje obavy ze zpomalení růstu globální ekonomiky a z poklesu poptávky po ropě.

Kolem 17:45 SELČ cena severomořské ropy Brent přidávala zhruba 0,1 procenta na 62,37 dolaru za barel. Americká lehká ropa WTI ve stejnou dobu vykazovala růst o 0,2 procenta na 53,39 dolaru za barel.

Ruský ministr energetiky v pondělí řekl, že by jeho země mohla podpořit prodloužení dohody o omezení těžby s členy OPEC a dalšími předními producenty ropy, která je v platnosti od ledna. Zástupci této takzvané skupiny OPEC+ se mají setkat kvůli jednání o prodloužení dohody na konci června nebo začátkem července.

„Ceny nacházejí podporu ve výhlídce, že těžba v rámci OPEC zůstane i po skončení pololetí omezená,“ řekl agentuře Reuters analytik Carsten Fritsch ze společnosti Commerzbank.

Akcie dnes posílily v reakci na zprávu, že Čína zmírnila pravidla financování, aby zabránila hospodářskému poklesu. Tisková agentura Nová Čína s odvoláním na dokument vlády uvedla, že místní samosprávy bodou moci využít zvláštní dluhopisy k financování velkých projektů, jako je výstavba dálnic, železnic či energetické projekty.

I přes poslední růst je však cena ropy Brent téměř 20 procent pod svým letošním maximem z dubna, kdy vystoupila nad 75 dolarů za barel. Důvodem jsou obavy ze zpomalení růstu globální ekonomiky.

BURZA TYP KONTRAKT AKTUÁLNÍ CENA PŘEDCHOZÍ ZÁVĚR
Londýn – ICE Brent srpen 62,37 62,29
New York – NYMEX WTI červenec 53,39 53,26
Štítky:ropa

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(6)
Jar
12. červen 2019, 07:57

Kdo nejdřív vyvine vysoce účinné , malé a lehké elektro baterie bude vítěz.

Jan Veselý
12. červen 2019, 08:31

Dneska už jsou k dispozici dostatečně dobré baterie na elektrifikaci takových 90% silniční dopravy. Aktuálně je hlavní problém v nedostatku produkčních kapacit. Jsou tak 5x menší než by bylo potřeba. Ale to bude snad dočasné, všichni velcí hráči staví fabriky jako o život. Růst měrné kapacity a pokles ceny bude jen normálním ekonomickým důsledkem. Aktuálně třeba existují 3 výrobci, kteří už rozjíždějí výrobu Li-on článků s pevným elektrolytem. Ty jsou bezpečnější, jednodušší = levnější na výrobu a mají 2x vyšší energetickou hustotu s potenciálem na další zdvojnásobení.

Pokud se výrobci opravdu dostanou někde k oněm 800 - 1000 Wh/kg, ovládne elektřina i letectví.

Mirek
12. červen 2019, 17:56

Letectví? Hahahaha. Takový tryskáč na baterky - LOL.

Emil
12. červen 2019, 21:29

Moc se nesmějte, zrovna píšou, že největší elektrické letadlo na světě má za sebou první testovací let. Má to sice i spalovací motor, ale uletí až 160 km a uveze až 9 cestujících. Takže je to skutečně na spadnutí...

Mirek
12. červen 2019, 21:39

:)

Jan Veselý
12. červen 2019, 21:56

Vzhledem k tomu, že většina tahu současných tryskáčů je realizována pomocí turbodmychadla, není opravdu problém mít tryskáč na baterky, turbodmychadlu je to jedno, co ho pohází. Problém je "jen" v tom mít baterie s dostatečnou měrnou hustotou, ty zatím nejsou, ale je perspektiva, že za cca 10 let budou. Mezitím bude mít baterkový průmysl plné fabriky práce s uspokojením objednávek z elektroniky, silniční dopravy a elektroenergetiky.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se