28. září 2021
Aktuální výroba v ČR
Ropa díky nadějím na prodloužení smlouvy o omezení těžby zdražuje

Ceny ropy se dnes zvyšují. Přispívá k tomu růst akciových trhů a očekávání, že Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC) a její spojenci prodluží současnou dohodu o omezení těžby. Naděje na prodloužení dohody zmírňuje obavy ze zpomalení růstu globální ekonomiky a z poklesu poptávky po ropě.
Kolem 17:45 SELČ cena severomořské ropy Brent přidávala zhruba 0,1 procenta na 62,37 dolaru za barel. Americká lehká ropa WTI ve stejnou dobu vykazovala růst o 0,2 procenta na 53,39 dolaru za barel.
Ruský ministr energetiky v pondělí řekl, že by jeho země mohla podpořit prodloužení dohody o omezení těžby s členy OPEC a dalšími předními producenty ropy, která je v platnosti od ledna. Zástupci této takzvané skupiny OPEC+ se mají setkat kvůli jednání o prodloužení dohody na konci června nebo začátkem července.
„Ceny nacházejí podporu ve výhlídce, že těžba v rámci OPEC zůstane i po skončení pololetí omezená,“ řekl agentuře Reuters analytik Carsten Fritsch ze společnosti Commerzbank.
Akcie dnes posílily v reakci na zprávu, že Čína zmírnila pravidla financování, aby zabránila hospodářskému poklesu. Tisková agentura Nová Čína s odvoláním na dokument vlády uvedla, že místní samosprávy bodou moci využít zvláštní dluhopisy k financování velkých projektů, jako je výstavba dálnic, železnic či energetické projekty.
I přes poslední růst je však cena ropy Brent téměř 20 procent pod svým letošním maximem z dubna, kdy vystoupila nad 75 dolarů za barel. Důvodem jsou obavy ze zpomalení růstu globální ekonomiky.
BURZA | TYP | KONTRAKT | AKTUÁLNÍ CENA | PŘEDCHOZÍ ZÁVĚR |
Londýn – ICE | Brent | srpen | 62,37 | 62,29 |
New York – NYMEX | WTI | červenec | 53,39 | 53,26 |
Mohlo by vás zajímat
4. říjen 2021
5. říjen 2021
5. říjen 2021
9. říjen 2021
12. říjen 2021
19. říjen 2021
25. říjen 2021
Komentáře (6)
Kdo nejdřív vyvine vysoce účinné , malé a lehké elektro baterie bude vítěz.
Dneska už jsou k dispozici dostatečně dobré baterie na elektrifikaci takových 90% silniční dopravy. Aktuálně je hlavní problém v nedostatku produkčních kapacit. Jsou tak 5x menší než by bylo potřeba. Ale to bude snad dočasné, všichni velcí hráči staví fabriky jako o život. Růst měrné kapacity a pokles ceny bude jen normálním ekonomickým důsledkem. Aktuálně třeba existují 3 výrobci, kteří už rozjíždějí výrobu Li-on článků s pevným elektrolytem. Ty jsou bezpečnější, jednodušší = levnější na výrobu a mají 2x vyšší energetickou hustotu s potenciálem na další zdvojnásobení.
Pokud se výrobci opravdu dostanou někde k oněm 800 - 1000 Wh/kg, ovládne elektřina i letectví.
Letectví? Hahahaha. Takový tryskáč na baterky - LOL.
Moc se nesmějte, zrovna píšou, že největší elektrické letadlo na světě má za sebou první testovací let. Má to sice i spalovací motor, ale uletí až 160 km a uveze až 9 cestujících. Takže je to skutečně na spadnutí...
Vzhledem k tomu, že většina tahu současných tryskáčů je realizována pomocí turbodmychadla, není opravdu problém mít tryskáč na baterky, turbodmychadlu je to jedno, co ho pohází. Problém je "jen" v tom mít baterie s dostatečnou měrnou hustotou, ty zatím nejsou, ale je perspektiva, že za cca 10 let budou. Mezitím bude mít baterkový průmysl plné fabriky práce s uspokojením objednávek z elektroniky, silniční dopravy a elektroenergetiky.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.