Temelín doplnil zásoby jaderného paliva, vydrží na dva roky
Jaderná elektrárna Temelín doplnila zásoby jaderného paliva, vystačí na dva roky provozu. Celkem 78 souborů paliva, z nichž každý měří přes 4,5 metru a váží asi 750 kilogramů, převzala před několika dny. ČTK to dnes řekl mluvčí elektrárny Marek Sviták. Energetici naváželi palivo od začátku roku ze závodu ruské korporace TVEL vzdáleného tisíce kilometrů. Palivo se přepravuje letecky i po silnici v kontejnerech, které odolají ohni, vodě, pádům z výšek i nárazům. Náklad doprovází až do areálu elektrárny policie
O detailech přepravy věděl jen omezený počet lidí. Konkrétní termíny i trasu energetici z taktických důvodů nezveřejňují.
„Z hlediska radioaktivity není čerstvé palivo nebezpečné, zvýšená radiační opatření nebyla potřeba. Jde ale o velmi drahý a strategický materiál,“ řekl mluvčí.
V jednom temelínském reaktoru je 163 palivových souborů. Dohromady je v reaktoru zhruba 86 tun uranu.
Zásoby paliva drží Temelín od roku 2016, rezervu má i jaderná elektrárna Dukovany.
„I když z hlediska dodávek paliva máme s výrobci dobré zkušenosti, tak na obou elektrárnách držíme ještě palivovou rezervu. S ohledem na energetickou bezpečnost státu jsme schopni v případě výpadku dodávek paliva provozovat obě naše jaderné elektrárny minimálně dva roky,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva ČEZ Daniel Beneš.
Temelín je největším výrobcem elektřiny v ČR, jeho produkce pokryje pětinu domácí spotřeby. ČEZ spustil elektrárnu v prosinci 2000. Loni vyrobila 16,48 TWh elektřiny, což byla zatím nejvyšší roční výroba. Temelínská elektřina by vystačila všem českým domácnostem na 13 měsíců, jihočeským domácnostem na 13,5 roku.
Mohlo by vás zajímat:
Výhoda jádra, můžete se zásobit na roky dopředu , přitom skladovací prostor je velikosti větší tělocvičny.
Výhoda solární energie je, že má zásobu paliva ještě asi na 5 miliard let a 0 skladovací prostor na palivo i nebezpečné odpadky. Samovolně a relativně bezpečně na nás tato energie proudí.
"Pohleďte na ptactvo nebeské, které neseje, nežne, neshromažďuje do stodol, a přesto živo jest".
Mimochodem, už za 500 mld. let to tady právě kvůli Slunci nebude k žití, protože každou 1 mld. let zvyšuje svůj výkon o 10%, sekl jste se o řád.
A ty nebezpečné odpaky je třeba uklidit a s FVT to nepůjde, na musíte ještě jednou "prohnat kotlem".
Ovšem ten kotel na to prohnání odpadu může být zcela jiný než jsou naše dnešní či budoucí reaktory. Potřebujeme jen zdroj rychlých neutronů a ty bohudík umíme i jinak.
A nemyslím že se sekl o řád, má to správně, ale to jak dopadne země je něco jiného. Mnooo tedy pokud se do té doby nevyvraždíme, nebo nezvládneme nějaké planetární stěhování celých planet ale to je Sci-Fi, zatím. Nebo třeba někdo udělá ten planetární slunečník, co víme.
Proto by měl každej zelenej úředník, který si válí koule u klimošky v kanceláři, zaplatit do budoucna pro sebe tu solární elektřinu.
Ale drtivá většina české populace má fakt úplně jiné starosti, a hlavním energetickým nárokem zůstává zimní topení, a brzo i dobíjení elektroaut především pomalu přez noc.
Lidi budou nabíjet kdy to pro ně bude výhodné, dnes je to v noci, pokud bude v noci elektřina za 10Kč/kWh a na rychlonabíječcě přes den 5Kč/kWh, tak kdy asi budou nabíjet?
Vaší myšlence rozumím, Nicméně kouzlo nočního proudu je v tom, že se nabíjení děje v době, kdy člověk "nabíjenou věc" obvykle nepotřebuje.
Když dřepíte 8,5h v kanclíku, protože proč lidem nesebrat stovky hodin ročně navíc proti ostatním v Evropě, tak to auto také nepotřebujete, úplně stejně když děláte ve fabrice, nebo když auto stojí na parkovišti u obchodu.
Ano, ale ve dne se to nabíjení kryje např. se zapnutým PC, varnou konvicí, pracovním nářadím, varnými prostředky v restauraci či jídelně atd. atd. Jde i o kapacitu drátů, kdy v noci "jsou nevytížené, kdežto ve dne ne.
Jen jaksi nijak neovlivníte ten přísun paliva, a tudíž ani výkon...
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se