Index domácností (Vše)
1568Kč/měsíc
-3,26%
Elektřina - CZ (Cal26)
94,6EUR/MWh
-0,12%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
34,64EUR/MWh
+0,27%
Ropa - Brent (Nov25)
67,93USD/Barel
-0,79%
Ropa - WTI (Oct25)
63,93USD/Barel
-0,91%
Emisní povolenky (Dec25)
76,9EUR/t
-0,79%
Zemní Plyn - TTF (Oct25)
32,5EUR/MWh
+0,53%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
103USD/t
+0,36%
Index domácností (Vše)
1568Kč/měsíc
-3,26%
Elektřina - CZ (Cal26)
94,6EUR/MWh
-0,12%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
34,64EUR/MWh
+0,27%
Ropa - Brent (Nov25)
67,93USD/Barel
-0,79%
Ropa - WTI (Oct25)
63,93USD/Barel
-0,91%
Emisní povolenky (Dec25)
76,9EUR/t
-0,79%
Zemní Plyn - TTF (Oct25)
32,5EUR/MWh
+0,53%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
103USD/t
+0,36%

Elektrický autobus s nejrychlejším nabíjením na světě za 10 sekund

David Vobořil
16. srpen 2015, 09:51
Bez komentáře
elektricky-autobus-s-nejrychlejsim-nabijenim-na-svete-za-10-sekund

Elektrický autobus, který disponuje nejrychlejším nabíjením na světě, byl uveden do provozu v čínském přístavním městě Ningbo.

Tento autobus veřejné dopravy operuje na 11 kilometrové trase se 24 zastávkami a již po 10 sekundách nabíjení je připraven na další etapu své cesty.

Každý nabíjecí proces umožní autobusu ujet vzdálenost 5 km. To není nijak obdivuhodné, ovšem kombinace předem dané trasy s velmi krátkým nabíjecím časem umožní autobusu doplnit energii při nabírání cestujících na zastávkách.

Navíc, mimo extrémně rychlého nabíjení, disponuje velice efektivním využíváním energie. Při jízdě z kopce a brzdění rekuperuje více než 80 % energie.

Autobus vyrobený společností China South Locomotive & Rolling Stock Corporation (CSR) využívá superkondenzátorů, jejichž funkce byla ověřena téměř desetiletým provozem v nedaleké Šanghaji. Jsou vyrobeny z uhlíkového materiálu a jsou schopny provozu v širokém rozmezí teplot od -40 do 60 °C. Jsou také velmi odolné, měly by vydržet více než milion nabíjecích cyklů a v provozu by tak mohly být 12 let.

Tato technologie odstraňuje nedostatky lithiových baterií, jako je špatný vliv na životní prostředí, nízká rychlost nabíjení, zhoršení vlastností při nízkých teplotách a krátkou životnost (3-5 let).

Využití desetiny energie ve srovnání se standardním dieselovým autobusem znamená úsporu téměř 5 milionů korun za dobu životnosti vozidla.

Ningbo nyní plánuje přidat dalších 1 200 podobných autobusů do svého vozového parku v průběhu následujících 3 let.

Komentáře (0)

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

Přihlásit se