Domů
Elektromobilita
PwC: Německo nesplní svůj cíl pro elektromobily kvůli dobíjecí infrastruktuře
Zdroj: Unicorn

PwC: Německo nesplní svůj cíl pro elektromobily kvůli dobíjecí infrastruktuře

Německo nesplní svůj cíl v oblasti rozvoje elektromobility pro rok 2030, kterým je 15 milionů elektromobilů na německých silnicích. Kvůli nedostatečné veřejné i soukromé dobíjecí infrastruktuře se počet elektromobilů v Německu bude v tomto roce pohybovat kolem 10,5 milionů. Uvedla to poradenská společnost PwC.

PwC odhaduje, že pro splnění německých klimatických cílů v oblasti dopravy by země potřebovala v roce 2030 alespoň 15,8 milionů elektromobilů. Kvůli nedostatečně rozvinuté dobíjecí infrastruktuře se země podle PwC nicméně nedostane přes hodnotu 10,5 milionu vozů.

Německo mělo v květnu letošního roku instalováno 60 400 veřejných dobíjecích míst a aktuálně instaluje zhruba 330 nových dobíjecích míst každý týden. PwC odhaduje, že v roce 2030 bude v Německu 210 tisíc dobíjecích míst, což je o 130 tisíc méně, než kolik by bylo zapotřebí pro dosažení cílů v oblasti elektromobility.

PwC přitom nevidí problém pouze v rozvoji veřejné dobíjecí sítě, ale také v rozvoji soukromých dobíjecích míst. Těch bude podle společnosti do roku 2030 zapotřebí alespoň 5,6 milionů.

"Schvalovací procesy a problémy s koordinací mezi různými hráči v sektoru patří mezi hlavní důvody pomalého tempa rozvoje dobíjecí infrastruktury," uvedlo PwC.

BDEW je optimističtější

Výrazně optimističtější ohledně rozvoje dobíjecí infrastruktury v Německu je šéfka německého svazu energetického a vodohospodářského průmyslu (BDEW) Kerstin Andreaeová. Podle té byl v této oblasti učiněn značný pokrok zejména za poslední rok a půl, kdy se počet veřejných dobíjecích míst zvýšil téměř o 50 %.

"Hodně toho bylo dosaženo, co se týče pokrytí - maximální vzdálenost 50 km mezi rychlými nabíječkami na dálnicích stanovená národní platformou pro budoucnost mobility již byla prakticky dosažena napříč Německem," uvedla podle zahraničního serveru Clean Energy Wire Andreaeová.

BDEW již dříve uvedlo, že ačkoliv německá vláda cílí na milion veřejných dobíjecích míst do roku 2030, realisticky by mělo stačit spíše 100 až 250 tisíc veřejných dobíjecích míst, jelikož většina lidí bude své elektromobily dobíjet doma nebo v zaměstnání.

Potřebujete být v obraze ohledně elektromobility?

Každý den pečlivě vybíráme nejdůležitější informace z oblasti elektromobility a odesíláme je odběratelům do jejich e-mailové schránky. Přihlaste se k odběru Monitoringu oEnergetice.cz také a nic vám neunikne.
Naposledy jsme informovali o:
Odpor obcí ke gigafactory Volkswagenu sílí. Škoda Auto by mohla koupit byty pro dělníky
15. srpen 2022, 08:18
Porsche jako traktor, elektromobil i sporťák. Tyhle skvosty skrývá stuttgartské muzeum
13. srpen 2022, 05:00
Vyzkoušejte Monitoring oEnergetice.cz na 14 dní zdarma!

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(17)
Ladislav Novák
3. červenec 2022, 10:02

Je vůbec něco z toho, co prosazuje ZELENÁ klimaalarmistická MAŠINÉRIE v Německu a EU, reálné uskutečnitelné, kromě katastrofických dopadů, které tato nesmyslná energetická politika nutně vyvolává a s nimiž iniciátoři Green Dealu a spol. vůbec nepočítají? :-)

Ladislav Novák
3. červenec 2022, 15:03

Výživný článek k problematice nátlaku na zavedení elektromobility v Česku a EU:

Když elektrického ptáčka lapají, pěkně mu zpívají - Milan Smutný (30. 06. 2022)

https://smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=788961

"... Řada zemí má s elektromobilitou obrovské plány, jež se jaksi nenaplňují. Německo mělo mít v roce 2020 už milion e-aut, což nemá dodnes navzdory souhrnu dotací a daňových na jedno auto ve výši 20.000 eur, kdy Berlín chce v roce 2025 tuto podporu ukončit. Za osm let mají mít e-aut Němci na trhu 15 milionů...Češi mají v roce 2030 podle optimistického scénáře vlastnit 500.000 elektroaut, zatím je to 11 tisíc, tedy 1,8 promile vozového parku. Podle rozboru Mezinárodní agentury pro energii (IEA) by se i při realizaci všech ambiciózních (rozuměj fantasmagorických) plánů zavádění elektromobility ve světě snížil v roce 2100 růst planetární teploty o 0,0001°C. ..."

hellokitty
4. červenec 2022, 13:47

pan blogger tvrdi, ze Nemecko dodnes nema milion registrovanych EV, ked tuto hranicu dosiahlo minuly rok

ale pre jednoduchych ludi co si nevedia overit fakta dobre no

richie
16. červenec 2022, 01:28

tak ale bolo by korektne spomenut aj to, ze to moze byt aj pohladom na kategoriu auta pretoze nemecko skutocne minuly rok prekrocilo 1 milion prevadzkovanych/registrovanych PEV (nieco cez 1,2mil), ale cistych BEV bolo len nieco cez 600tis ..

kuk
5. červenec 2022, 17:39

Reálné to je, jen zkostnatělé Německo a jeho autodinosauři toho nejsou schopní a výsledkem bude, že krachnou, skoupěj je Číňani a všichni ropáci a odpůrci ekologie puknou vzteky. Putler nastolil ostrý směr zelená energie. Nic víc jsem si nemohli přát, tedy kromě tý hrozný války…

Peter Zachara
3. červenec 2022, 10:20

komu mam teda verit? Profikovi, alebo profesionalnej uradnicke?

kuk
5. červenec 2022, 17:21

Víra patří fo kostela, zde platí fakta, výpočty a důkazy. :D

Ivan Novák
3. červenec 2022, 11:00

Vzpomeňte - jedním z povinných předmětů studia na každé vysoké škole v ČSSR byl tzv. vědecký komunismus, kde učili, cituji: "důvěřuj, ale (nikomu) nevěř". Nynější regulace energetiky EU neusiluje ve finále o nějaké věcné parametry, nýbrž o zvyšovaní podílu úředního přerozdělování financí. Jestli k tomu dochází rychle nebo ještě rychleji, už vyjde skoro nastejno.

Peter Zachara
3. červenec 2022, 11:19

Ivan, si to ty, alebo nejaky fejk? Nestacim sa cudovat,.

Doveruj, ale preveruj.

Ladislav Novák
3. červenec 2022, 13:53

Ale ano, a je to vidět už mnoho let.

"Vědecký zelený klimaalarmizmus" si s "Vědeckým komunizmem" můžou podat ruku. Ne v nějakých pochybnostech (ty jsou vlastní spíše principům kritického myšlení), ale v naprostém popírání vědeckých metod a aktuální úrovně vědění ve všech souvisejících oborech.

A vůči podobným ideologiím či náboženstvím platí spíše testování se základními přírodními a ekonomickými principy s ověřenou platností, než jakýkoliv přístup s důvěrou a naivitou.

Máme co do činění s masívní globální ideologickou a lživou propagandou spoléhající na Goebbelsem ověřenou (a ruským carem nyní hojně využívanou) metodu, že tisíckrát opakovaná lež se stává pravdou...

kuk
5. červenec 2022, 17:42

Běžte si ty svý pomatený bláboly ventilovat někam jinam.

Zbyněk Poisl
3. červenec 2022, 15:47

Jeden z dalších nezvratných důkazů, že německé cíle jsou nereálné, protože odporují přírodním zákonům. Nejvyšší čas to přijmout jako obecný fakt.

kuk
5. červenec 2022, 17:24

Kterým přírodním zákonům? Těm kterejma se říděj flákači, lemplové, zabedněnci, lenoši a zpátečníci? To tězko.

Michal K.
3. červenec 2022, 17:43

ako chcete dosiahnut klimaticke ciele s BEV ktore nie su citejsie ako spalovaky ?

auto.pravda. sk/doprava/clanok/624732-green-ncap-brusel-potvrdil-ze-elektromobily-nie-su-vyhra-co-teraz-s-tym/

hellokitty
4. červenec 2022, 15:14

este stale tu budete strasit tou neaktualnou studiou? sama organizacia green ncap priznala, ze v metode vypoctu urobili chybu a preto EV vysli zle, aktualnejsie testy podla novej metody vyzeraju uz dost inak

https://www.greenncap.com/press-releases/lca-how-sustainable-is-your-car/

trosku si overte informacie nez tresnete dezinfo na internet

kuk
5. červenec 2022, 17:35

Tak určitě, na Belgický universitě jim zo vyšlo fost jinak. Pěkně od kolébky do hrobu. :D

https://www.transportenvironment.org/wp-content/uploads/2020/04/TEs-EV-life-cycle-analysis-LCA.pdf

kuk
5. červenec 2022, 17:11

Ekonomický průmyslový gigant Německo ani s podporou dotací z EU nedokáže to co dokáže začátecník v oboru, tedy automobilka Tesla a to jim ještě EU přikázala že musejí umožnit nabíjet ve své síti i auta jiných značek. ? Slušnej výsměch neschopnému ekonomickému gigantu. ???‍♂️

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se