Německá vláda uvedla ve své tiskové zprávě, že spolková republika dosáhla svého cíle jednoho milionu registrovaných elektrických a plug-in hybridních vozidel. Dosáhla ho ale se zpožděním.
Podle spolkového úřadu pro automobilovou dopravu bylo v červenci v Německu nově zaregistrováno zhruba 57 tisíc elektrických vozidel, čímž bylo dosaženo cíle jednoho milionu vozidel na alternativní pohon. Více než polovinu z těchto (konkrétně 54 %) tvoří čistě elektrická vozidla, zbytek pak plug-in hybridy a vozidla s palivovými články. Německo tak postupně plní své předsevzetí stát se hlavním trhem pro alternativní technologie mobility. Shrnutí vládního prohlášení přinesl na začátku tohoto týdne server Clean Energy Wire.
Cíle, který měl být splněn již v roce 2020, ale Německo dosáhlo o půl roku později, než bylo předpokládáno. "Naše doprava bude nyní poháněna pouze obnovitelnými zdroji energie," řekl ministr hospodářství Peter Altmaier a dosažení cíle označil za "rozhodující milník". Německá vláda zároveň také oznámila prodloužení dotačního programu podporujícího nákup nových elektrických vozidel do roku 2025.
Ministryně životního prostředí Svenja Schulzeová dále uvedla, že 60 % emisí skleníkových plynů v odvětví dopravy pochází z osobních automobilů. Jeden milion alternativních vozů tak dle ministerstva představuje milionkrát méně emisí CO2 pocházejících z dopravy. Částečnou kritiku však vládní prohlášení vyvolalo u environmentálních organizací. Ty upozorňují na to, že podporovat plug-in hybridy není efektivní, jelikož tato vozidla jezdí jen zřídka v plně elektrickém režimu. Experti dále vyzvali vládu, aby dále svůj cíl navýšila, a sice na 14 milionů alternativních vozidel do roku 2030.
Jeden ze šesti čistě elektrických automobilů vyrobených po celém světě ve druhém čtvrtletí roku 2021 byl na trh uveden jednou z německých automobilek. Světovému trhu však stále dominují konkurenti z USA a Číny. Německé automobilky nicméně nadále navyšují svou produkci, a podíl na výrobě čistě elektrických vozidel zvýšily od dubna do července letošního roku na 17 %. U hybridů pak dokonce na 50 %. Čína zůstává největším trhem pro elektromobily. Celkem 58 % všech prodejů ve druhém čtvrtletí bylo podle dat poradenské společnosti PwC zaznamenáno právě v Číně.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.