Německo v červenci zaznamenalo meziročně trojnásobný počet registrovaných elektromobilů
Počet nově registrovaných elektromobilů v Německu během července dosáhl rekordních téměř 17 tisíc kusů, což činí více než 5% podíl na všech nově registrovaných vozech. V meziročním porovnání se jedná o téměř trojnásobek, u hybridních vozidel byl nárůst více než dvojnásobný. Německá vláda od července zvýšila příspěvek na elektřinou poháněná auta až na 9000 EUR. Benzínové automobily naopak meziročně zaznamenaly 20% pokles registrací.
Červencové registrace nových elektromobilů v Německu dosáhly, podle ústředního automotoklubu, počtu 16 798. Ve srovnání s červencem 2019 se jedná o nárůst o 181,7 %, oproti červnové hodnotě 8119 jsou pak červencové hodnoty více než dvojnásobné. Pravděpodobným důvodem nárůstu je červnové oznámení německé vlády, že od července zvýší dotace na všechny automobily s elektrickým pohonem na 9000 EUR (zhruba 237 tisíc Kč).
Podíl nově registrovaných elektromobilů dosáhl 5,3 % z celkových 314 938 vozidel. V meziročním porovnání byly registrace letos v červenci o 5,4 % nižší, oproti červnu se ovšem zvýšily o 43 %. Rekordní registrace zaznamenala též hybridní vozidla s 52 488 kusy a podílem 16,7 %. Více než třetinu hybridů přitom tvoří plug-in hybridní vozidla.
Během prvních sedmi měsíců letošního roku bylo v Německu prodáno přes 61 tisíc nových elektromobilů. Oproti období leden-červenec v loňském roce to představuje 65% nárůst.
Registrace klasických vozidel klesají
Registrace nových benzínových a naftou poháněných vozidel meziročně poklesly o 20,3 %, respektive 18,6 %. Obě skupiny vozidel ovšem stále drží většinu prodejů s 49 % a 28,4 %. Celkem bylo v Německu od začátku letošního roku registrováno 1,5 milionu nových vozidel, což je o 30,1 % méně než loni.
Mohlo by vás zajímat:
Vzhledem k výši dotace na nákup, je to spíš ubohý výsledek.
Výsledek je téměř maximální možný s ohledem na to co a v jakých počtech se nabízí/vyrábí. Za 1. pololetí tohoto roku byly pouze dva modely s globálními prodeji v průměru přes 4000 ks/měsíc - Tesla Model 3 a Renault Zoe. I kdyby dotovali 90 % ceny auta, tak by se výsledek příliš nelišil.
Jen ona výše dotace = 237 000 Kč, zhruba odpovídá ceně nejzákladnější verze nové Fabie. To se to pak nakupuje s takovou dotací ! Je to jako kdyby se u nás rozdávaly nové Fabie zadarmo. Jistě by si i u nás pro Fabii zadarmo šlo hodně lidí.
No.. Uznávám že některé věci by měly být levičácké: školství, zdravotnictví, a sociální systém pro chudé. Ale přispívat čtvrt milionu bohatým na nadstandartní zboží se mi zdá být poněkud zvrácené..
To jste nepochopil, to je příspěvek pro automobilky, jejich akcionáře a dělníky, aby ty elektromobily prodaly.
A stát chce zlepšit ovzduší ve městech, jak chtějí městští voliči. Tak zabije 3 mouchy jednou ranou.
Pamatujete na šrotovné, jak to rychle vytáhlo německý automobilový průmysl z krize 2008?
Takže - podle toho co jste napsal: výrobci e-aut vyrábějí zboží neprodejné za standardní ceny za jaké je uvádějí na trh a to zboží se stává alespoň trošku prodejným pokud dostane od státu slevu která v dané cenové skupině odpovídá cca DPH (VAT).
V prvé řadě to není dotace bohatým, dotace je podmíněná dosti přísným stropem na cenu, takže třeba Tesla s modely S a X má smůlu. V reálu je ta dotace pro německou střední třídu.
No, a logiku v tom hledejte tak, že do svých úvah zahrnete existenci ekonomických zákonitostí spojených s masovou produkcí výrobků.
Tak i kdyby to byla nakrásně pravda, že se jedná o střední třídu, tak i přesto je to přezozdělování od těch chudších k bohatším. Protože i v tom Německu jsou profese, které do střední třídy nenáleží a právě na nich bude to z plné míry zaplatit. Takže předřečník má úplnou pravdu!
Vyberte si, buď onen předřečník kecal, nebo mi nemůžete uznat argument s tou střední třídou.
Chudí lidé budou nakonec, stejně jako Češi, kupovat ojetiny, po těchhle lidech. Takže za pár let si i oni budou moct chrochtat nad levným provozem EV. A to nemluvím o dotované hromadné dopravě.
a proč, vždyť střední třída platí většinu daní v Německu, tak proč by jim stát neměl přispět z jejich daní na auto. Německo na rozdíl od jiných států EU už dávno opustilo myšlenku dotování chudých - proto je tam tak vysoká zaměstnanost, protože když máte nízké sociální dávky, tak se velká část chudých najde práci a dokonce přestávají být chudí....
U nás máme meziročně ohromný přírůstek nemocných lidí, protože se musí proplácet i první 3 dni nemoci...
Otázka jak to implementovat zde.
Na druhou stranu asi ale máme tíživější problémy na řešení, například oddlužení. Pokud by se to udělalo dobře, tak by to mělo teoreticky být schopno vyvázat z luhové pasti kolem milionu lidí.
A to si uvědomujete, že karenční dobu umožnil zrušit váš oblíbený Andrej?
Ve výsledku ta dotace dopluje do Číny, kde je soustředěn řetězec výroby Li-Ion baterií. A čím dál větší logiku bude dávat přesunout tam kompletně celou výrobu. Kupříkladu nové elektrické BMW iX3 se bude vyrábět v Číně a odtud vozit do Evropy.
Takže ve výsledku to je to vlastně hodně levicové, když bohatší Němci podporují chudší Číňany.
Jakýkoli systém dotací, přerozdělování,....atd. považuji za špatný. Dotace na : nový kotel, dotace na nákup elektroauta, dotace na zemědělskou půdu, dotace na solární elektrárny, dotace chudým státům EU atd. atd. Vše nakonec vytváří jen pokřivení skutečného trhu a ničí ekonomiku. Nevím, proč by třeba Dánové a Němci měli sponzorovat ekonomiku Řecka, Rumunska a Bulharska. Snad jen dotace malým obcím na to, aby si tam udrželi v provozu samoobskuhu či autobusovou linku bych ještě bral.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se