Generací Z je označována skupina lidí narozených po studené válce, přibližně od poloviny 90. let až do roku 2010. Generace Z má společnou malou lásku k zásobám ropy a zemního plynu. Přesto je přízeň těchto mladých investorů, kteří si jsou vědomi souvislostí mezi využíváním ropy a jejího vlivu na životní prostředí, zásadní pro budoucnost tohoto odvětví.

Skupina lidí patřící do generace Z se díky době internetu, globalizace a nástupu boje s klimatickou změnou narodila do výrazně jiného světa, než jejich rodiče. Mnozí z této generace prakticky po celý svůj život využívají komunikační a mediální technologie a jsou zavaleni informacemi ze všech stran napříč celým světem. Vlivem rychlého přenosu informací z celého světa a svobodného internetu nevnímají na rozdíl od svých rodičů svět pouze lokálně v národních hranicích nebo proti sobě stojících blocích, ale jako jeden celek. A toto vnímání začíná být především v souvislosti se světovým klimatem a ochranou přírody stále intenzivnější.

Server Bloomberg informoval o průzkumu společností Barclays a YouGov, podle kterého by pouze 19 % dotázaných ve věkovém rozmezí 18-24 let kupovalo akcie v ropných a plynárenských společnostech. Jedná se o nejnižší hodnotu ze všech věkových skupin.

Tento postoj k investicím v ropném průmyslu může odrážet problém globálního oteplování a klimatické změny vnímané touto generací a především fakt, že se tato témata v budoucnu budou této generace, na rozdíl od generací jejich rodičů, dotýkat nejcitlivěji.

„Zapojení této skupiny, v podstatě generace Z, může být klíčem k zastavení a potenciálnímu obratu de-ratingu energetického sektoru, ke kterému došlo v uplynulém desetiletí,“ uvedla Lydia Rainforthová, vedoucí týmu analytiků společnosti Barclays.

Investoři generace Z obecně požadují více investic do obnovitelných zdrojů energie a snižování uhlíkových stop ropných společností a také atraktivní výnosy. Přesto nehodnotí investice pouze podle původu, ale jsou ochotni změnit názor a poskytnout příležitost pro ropné firmy, pokud jim nabídnou to, co tato generace chce.

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *