Index domácností (Vše)
1619Kč/měsíc
+0,08%
Elektřina - CZ (Cal26)
92,3EUR/MWh
-0,76%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
33,34EUR/MWh
-2,45%
Ropa - Brent (Dec25)
65,71USD/Barel
-0,48%
Ropa - WTI (Nov25)
62,12USD/Barel
-0,4%
Emisní povolenky (Dec25)
75,48EUR/t
-0,32%
Zemní Plyn - TTF (Nov25)
31,33EUR/MWh
-0,26%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
101,4USD/t
-0,23%
Index domácností (Vše)
1619Kč/měsíc
+0,08%
Elektřina - CZ (Cal26)
92,3EUR/MWh
-0,76%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
33,34EUR/MWh
-2,45%
Ropa - Brent (Dec25)
65,71USD/Barel
-0,48%
Ropa - WTI (Nov25)
62,12USD/Barel
-0,4%
Emisní povolenky (Dec25)
75,48EUR/t
-0,32%
Zemní Plyn - TTF (Nov25)
31,33EUR/MWh
-0,26%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
101,4USD/t
-0,23%

Není Lithium jako Lithium

Tomáš Reichl
30. březen 2015, 08:28
2 komentáře
neni-lithium-jako-lithium

Nedávné testy baterií ukázaly, že některé Lithium-iontové články mají až 5 krát delší životnost. Vědecký pracovník Andreas Gutsch z Karlsruhe Institute of Technology uvedl na PV sympoziu v Německu, že u některých lithium-ion článků se projevuje snížení výkonu, vyznačující se poklesem jmenovité kapacity o 30 %, už po 1000 cyklech. Na druhou stranu byly mezi testovanými články takové, jejichž kapacita klesla až po 5000 cyklech. Jinými slovy řečeno, na trhu se objevují lithium-ion články u kterých je dosti značné kolísání výkonu.

Testovací podmínky nedovolily zveřejnit jména výrobců. Výsledky testů však ukazují, že u testovaných článků z Číny docházelo k poklesu výkonnostní charakteristiky nejrychleji. Nejlépe dopadly články z JaponskaNěmecka  a články z Jižní KorejeUSA se umístili kolem prostředka.

Jediný typ, který byl zveřejněn, byla baterie od Tesly. U této baterie bylo zjištěno, že vydrží 400 cyklů. Po vynásobení udávaným dojezdem na jedno nabytí 500 km, dostaneme životnost baterie kolem 200 000 km (124 000 mil). To si odporuje s prohlášením od Elona Muska, že jeho Tesla model S v laboratoři ujela 805 000 km (500.000 mil). Znamenalo by to, že testy baterií jsou prováděny velmi rozdílně.

Gutsch dále upozornil, že některé testované typy baterií by mohly mít problémy s bezpečností. Podle jeho výzkumu, nebyly splněny bezpečnostní normy pro některé baterie. Přesto se domnívá, že baterie budou nakonec skvělý způsob, jak elektřinu ukládat.

Komentáře (2)

Jaromír Vegr19. září 2016, 19:18

Nechápu od čeho byl tento test. Kdo jej zadal a kdo zaplatil? Anonymní výsledky jsou podezřelé, tomu neříkám test, to je nanejvýš podivné. Tesla je vybavena japonskými články, tedy podle zprávy dobrými a z praxe patří mezi ty nejlepší vůbec. Hloubka cyklů je v úzkém vztahu k jejich počtu. Pokud není udáno kolik a jak hlubokých cyklů "testované" články absolvovaly, nelze uvést řádné a řádné závěry. Články NCR18650B, kterými je Tesla osazena mají dle výrobce 400 úplných cyklů. Málokdy je využíván plný cyklus a pak tedy může být životnost až několikanásobně větší, jak se v článku také zmiňuje autor. Máme zkušenosti , že po ujetí 100000km se snížila kapacita o nejvýše 5%. Osobně mám najeto v mém vozidle P 106 po čtyřech letech 120000km a kapacita je také velmi dobrá a věřím, že ještě hodně najedu.

Tomas21. leden 2018, 17:20

Tyhle baterky se mají vybíjet do půlky kapacity pak vydrží až 4 x tolik to k testům.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

Přihlásit se