27. duben 2015
Aktuální výroba v ČR
Není Lithium jako Lithium

Nedávné testy baterií ukázaly, že některé Lithium-iontové články mají až 5 krát delší životnost. Vědecký pracovník Andreas Gutsch z Karlsruhe Institute of Technology uvedl na PV sympoziu v Německu, že u některých lithium-ion článků se projevuje snížení výkonu, vyznačující se poklesem jmenovité kapacity o 30 %, už po 1000 cyklech. Na druhou stranu byly mezi testovanými články takové, jejichž kapacita klesla až po 5000 cyklech. Jinými slovy řečeno, na trhu se objevují lithium-ion články u kterých je dosti značné kolísání výkonu.
Testovací podmínky nedovolily zveřejnit jména výrobců. Výsledky testů však ukazují, že u testovaných článků z Číny docházelo k poklesu výkonnostní charakteristiky nejrychleji. Nejlépe dopadly články z Japonska a Německa a články z Jižní Koreje a USA se umístili kolem prostředka.
Jediný typ, který byl zveřejněn, byla baterie od Tesly. U této baterie bylo zjištěno, že vydrží 400 cyklů. Po vynásobení udávaným dojezdem na jedno nabytí 500 km, dostaneme životnost baterie kolem 200 000 km (124 000 mil). To si odporuje s prohlášením od Elona Muska, že jeho Tesla model S v laboratoři ujela 805 000 km (500.000 mil). Znamenalo by to, že testy baterií jsou prováděny velmi rozdílně.
Gutsch dále upozornil, že některé testované typy baterií by mohly mít problémy s bezpečností. Podle jeho výzkumu, nebyly splněny bezpečnostní normy pro některé baterie. Přesto se domnívá, že baterie budou nakonec skvělý způsob, jak elektřinu ukládat.
Mohlo by vás zajímat
1. květen 2015
24. listopad 2015
22. březen 2017
19. březen 2018
10. říjen 2020
13. říjen 2020
26. říjen 2020
Komentáře (2)
Nechápu od čeho byl tento test. Kdo jej zadal a kdo zaplatil? Anonymní výsledky jsou podezřelé, tomu neříkám test, to je nanejvýš podivné. Tesla je vybavena japonskými články, tedy podle zprávy dobrými a z praxe patří mezi ty nejlepší vůbec. Hloubka cyklů je v úzkém vztahu k jejich počtu. Pokud není udáno kolik a jak hlubokých cyklů "testované" články absolvovaly, nelze uvést řádné a řádné závěry. Články NCR18650B, kterými je Tesla osazena mají dle výrobce 400 úplných cyklů. Málokdy je využíván plný cyklus a pak tedy může být životnost až několikanásobně větší, jak se v článku také zmiňuje autor. Máme zkušenosti , že po ujetí 100000km se snížila kapacita o nejvýše 5%. Osobně mám najeto v mém vozidle P 106 po čtyřech letech 120000km a kapacita je také velmi dobrá a věřím, že ještě hodně najedu.
Tyhle baterky se mají vybíjet do půlky kapacity pak vydrží až 4 x tolik to k testům.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.