Domů
Elektromobilita
Nejvýkonnější evropská nabíjecí stanice pro elektromobily oficiálně zahájila provoz
Energy Superhub Oxford charging hub at Redbridge Park and Ride (Zdroj: EDF Energy)
Zdroj: EDF Energy

Nejvýkonnější evropská nabíjecí stanice pro elektromobily oficiálně zahájila provoz

Ve Spojeném království oficiálně zahájila provoz nejvýkonnější nabíjecí stanice pro elektromobily. Disponuje stálým výkonem až 10 MW, navíc doplněným kombinací baterií. Stanice bude schopna nabíjet až 400 elektromobilů, přičemž více než čtyřem desítkám z nich dokáže poskytnout rychlé a ultrarychlé nabíjení. Země se tak připravuje na provoz až 36 milionů elektromobilů v roce 2040.

Společnost Pivot Power, součást EDF Renewables, spolu s Oxford City Council, Fastned, Tesla Superchargers a Wenea, oznámila, že oficiálně otevřela nejvýkonnější nabíjecí stanici pro elektromobily v Evropě s názvem Energy Superhub Oxford.

„Elektrická vozidla tvoří klíčovou součást naší strategie dekarbonizace dopravy, takže mě těší, že se v Oxfordu otevírá nejvýkonnější nabíjecí stanice pro elektromobily v Evropě. Vláda společně s průmyslem investují miliardy do projektů, jako je tento," uvedla poslankyně Trudy Harrisonová.

Stanice Energy Superhub Oxford nyní obslouží vozy nabíjecím výkonem téměř 6,5 MW. Konkrétně disponuje:

  • 10 místy s nabíjecím výkonem až 300 kW od společnosti Fastned,
  • 20 místy s nabíjecím výkonem 7–22 kW od společnosti Wenea a
  • 12 místy Tesla Supercharger s nabíjecím výkonem až 250 kW.
„Dekarbonizace měst je základem pro okamžité snížení emisí potřebné k řešení klimatické krize. Energy Superhub Oxford dnes poskytuje vizi budoucnosti. Tímto vůdčím projektem, který snižuje emise v dopravě, jsme položili základy pro dosažení uhlíkové neutrality ve Spojeném království dříve,“ uvedl Matt Allen, generální ředitel a spoluzakladatel Pivot Power.

Nabíjení čistou elektřinou

Projekt je součástí celostátní sítě nabíjecích stanic vyvinutých společností Pivot Power, které kombinují baterie připojené k síti. Stanice je připojena čtyřkilometrovým podzemním kabelem se schopností dodat 10 MW výkonu přímo z přenosové soustavy.

Připojení k síti pak stanice kombinuje s vanadovou průtokovou baterií o výkonu 2 MW a kapacitě 5 MWh a lithium-iontovou baterií o výkonu 50 MW a kapacitě 50 MWh, které mají za cíl vyrovnat dodávky obnovitelné energie. Provozovatelé v rámci snižování uhlíkové stopy pro nabíjení chtějí používat jen elektřinu z obnovitelných zdrojů energie.

„Cílem společnosti Wenea je umožnit elektrickou mobilitu pro každého s cílem snížit celkové emise. Dekarbonizace dopravy bude dosažena pouze prostřednictvím spolupráce veřejné a soukromé dopravy. Tento projekt v Redbridge Park and Ride je dokonalým příkladem. Nabíjecí stanice uspokojí dojíždějící uživatele nebo turisty, kteří dají přednost tomu, aby nechali své elektromobily v Redbridge a do města popojeli veřejnou dopravou," řekl Jose Contreras, ředitel společnosti Wenea UK.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(2)
Petr Hariprasad Hajič
18. červenec 2022, 15:24

Tak super. Vypadá to, že by se tyhle projekty mohly začít i vyplácet. Hádám, že ta vanadiová baterie je jen takový pokus, jak to bude s návratností investice. Přece jen desetinová kapacita a nízký výkon oproti Li-ion mi nedává moc smysl. Spíše bych si myslel, že to vzhledem k trvanlivosti bude naopak.

Josef Janovec
18. červenec 2022, 16:58

"Obslouží třeba také 5 autobusů nebo až 3 tři kamiony."

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se