Domů
Jaderné elektrárny
Požár v Záporožské JE, který vypukl při ruském útoku, se podařilo uhasit
JE Záporoží. Zdroj: Energoatom
Zdroj: Energoatom

Požár v Záporožské JE, který vypukl při ruském útoku, se podařilo uhasit

Požár, který v noci na dnešek během ruského útoku vypukl v Záporožské jaderné elektrárně na jihovýchodě Ukrajiny, se podařilo uhasit, oznámila v ranních hodinách podle agentury Reuters ukrajinská záchranná služba. Elektrárenský komplex napadly ruské síly kolem půlnoci a požár vypukl v pětipodlažním výcvikovém zařízení. Ředitel elektrárny televizi Ukrajina 24 řekl, že radiační bezpečnost je zajištěna. Americká ministryně energetiky Jennifer Granholmová podle Reuters uvedla, že v záporožské elektrárně nejsou žádné známky zvýšené radiace. Británie bude kvůli ruskému útoku žádat svolání mimořádného zasedání Rady bezpečnosti OSN.

O ostřelování jaderného zařízení informoval po půlnoci mimo jiné ukrajinský ministr zahraničí Dmytro Kuleba, který vyzval k okamžitému zastavení palby. Ukrajinské ministerstvo energetiky oznámilo, že byl zasažen jeden ze šesti jaderných bloků.

Během noci pak přicházely často rozporné informace a dlouho nebylo jasné, zda se k ohni mohou dostat hasiči, kterým v tom bránila střelba. Rovněž o radiaci se objevovaly rozdílné zprávy: agentura AP v jednom okamžiku s odvoláním na anonymní vládní zdroj napsala, že úroveň radiace stoupá, mluvčí elektrárny to však později popřel.

K ukončení bojů u jaderné elektrárny vyzvala mimo jiné Mezinárodní agentura pro atomovou energii (MAAE) .

Starosta nedalekého města Enerhodar Dmytro Orlov na sociálních sítích napsal, že po prudkých bojích mezi ukrajinskou armádou a ruskými jednotkami u elektrárny jsou na místě oběti, ale jejich počet nelze za daných okolností upřesnit.

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj v reakci na dění kolem záporožské elektrárny v mimořádném projevu prohlásil, že pokud v objektu dojde k výbuchu, „bude to konec všech, konec Evropy, evakuace Evropy“. „Ruská vojska může zastavit pouze okamžitá evropská akce (…) Žádná země na světě nikdy neostřelovala jaderné bloky,“ dodal podle webu RBK Ukrajina.

Kvůli situaci v záporožské elektrárně ukrajinský prezident telefonoval se svým americkým protějškem a Joe Biden podle agentury Reuters podpořil Zelenského požadavek, aby v oblasti okamžitě přestaly boje.

Také úřad britského premiéra oznámil, že Boris Johnson v ranních hodinách telefonicky hovořil s prezidentem Zelenským a souhlasil, že Rusko musí ihned zastavit útok. “Premiér prohlásil, že bezohledné kroky ruského prezidenta Vladimira Putina mohou nyní přímo ohrozit bezpečnost celé Evropy,“ uvedl Johnsonův úřad. „Velká Británie udělá cokoli, co může, aby zajistila, že se situace ještě více nezhorší.“ Londýn oznámil, že bude požadovat mimořádnou schůzi Rady bezpečnosti OSN.

S ukrajinským prezidentem hovořil i kanadský premiér Justin Trudeau. “Nepřijatelné ruské útoky musí okamžitě přestat,“ napsal na twitteru.

Ruská vojska se přiblížila k Enerhodaru ve středu, civilisté je ale podle agentury Unian do města nepustili. Ve čtvrtek starosta Orlov sdělil, že se blíží kolona více než 100 těžkých vozidel. Ruské síly podle něj ostřelovaly barikádu, použily zbraně proti civilistům, načež konvoj vyrazil k jaderné elektrárně.

Záporožská jaderná elektrárna na jihovýchodě Ukrajiny je pokládána za největší jadernou elektrárnou v Evropě s celkovým instalovaným výkonem 6000 MW (šest energobloků po 1000 MW), což je zhruba trojnásobek ve srovnání s českým Temelínem. Podle čistého elektrického výkonu (6 x 950 MW) je pátá největší na světě a zajišťuje zhruba pětinu ukrajinské produkce elektřiny.

Šéfka českého úřadu pro jadernou bezpečnost Dana Drábová komentovala na twitteru ruský útok stručně: „Zešíleli. Ale elektrárna zatím drží.“ „Jsou porušeny ženevské konvence, které obsahují i ustanovení o ochraně nebezpečných objektů nebo objektů, které by se mohly stát nebezpečnými, kdyby se ocitly pod vojenským útokem,“ řekla pak v Českém rozhlasu (ČRo).

Ruští vojáci už dříve ovládli odstavenou jadernou elektrárnu Černobyl, která leží zhruba 100 kilometrů severně od ukrajinského hlavního města Kyjeva a v níž se na jaře 1986 odehrála bezprecedentní jaderná katastrofa.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(51)
hlpb
4. březen 2022, 08:37

Dnes v přímém přenosu sledujeme, že JE je obrovský bezpečnostní problém. Myslím, že dnes večer pochopily všechny státy Evropy, že stavba dalších JE je velice nebezpečné. Naopak by mělo dojít k co možná nejrychlejšímu uzavíraní zbývajících elektráren. Dřív nebo později dojde ke katastrofě. Jednou je to chyba obsluhy, jednou je to tsunami a jednou je to šílený útok armády, příště to bude třeba terorista atd. atd.

hellokitty
4. březen 2022, 08:47

chcelo by to urychlene prijat legislativu pre komunitne elektrarne a vyrobu decentralizovat, ked vypadne jedna vesnicka, tak to nie je tak bolestive ako ked vypadne 1000MW blok

Vojvodik Petr
4. březen 2022, 08:57

V ostrovním režimu můžeš mít co chceš. Jen ta stabilita dodávky je problém. Proto jsou tyto velké elektrárny.

hellokitty
4. březen 2022, 09:41

na vyrovnavanie narazovych odberov a vyroby uz nejaky ten patek sluzia baterie, komunitna elektraren s nejakou 1MWh baterkou zabezpeci stabilnejsiu lokalnu dodavku ako ustrihnuty drat 50 kilometrov daleko

Vojvodik Petr
4. březen 2022, 10:41

Ano, kup si ji bez dotací.

hellokitty
4. březen 2022, 12:37

pisem o komunitnej elektrarni a ulozisku, to je sizing pre celu vesnicu, vzhladom na to ze neexistuje legislativny ramec pre tento typ vyroby, tak neexistuju ani dotace, ale hlavne ze v tom mate jasno...

Jiří Kelnar
4. březen 2022, 11:28

Nene nejde o stabilitu. Jen ty SMR prostě zatím nejsou. Navíc už dneska dokážeme řídit vzdáleně víc součástí naráz. Takže by asi nebyl problém mít virtuální velkou elektrárnu rozházenou po celé republice bez ohledu na to, jaký bude mít zdroj elektřiny.

hlpb
4. březen 2022, 08:57

je potřeba urychleně odstranit překážky pro výstavbu větrných elektráren např. nesmyslný zákaz vybudovat na celé Vysočině větrné elektrárny s iracionálního důvodu, že by to hyzdilo krajinu. Jezdím na Vysočinu pravidelně, a objektivně řečeno to není žádná sláva navíc po kůrovcové kalamitě jsou to nehezké bezlesé pahorky. Jen na Vysočině mohou být stovky větrníků.

Karásek
4. březen 2022, 11:13

Jenom upřesním, kdo bránil na Vysočině výstavbě větrných elektráren. Bylo to duo Běhounek - Joukl. Běhounek byl hejtman kraje Vysočina(ČSSD), dříve člen KSČ. Byl to rozený Pražák, který se vetřel na Vysočinu, bez toho, aby k ní měl vztah. Byl to přítel Zemana a prosazoval tendr na Dukovany a to s Rosatomm za který loboval.

Jaroslav Studnička
4. březen 2022, 11:18

Karásku, vy to teda máte kádrově prolustrované.

To využíváte své pracovní zkušenosti z doby minulé?

nikdo
4. březen 2022, 12:42

Zajímavé, slyšel jste už o volebním právu? ti lidé tam byli zvoleni místními ne Pražáky.

V Praze máme také mimopražské zastupitele a měli jsme i několik primátorů ale obyvatelé Prahy si je zvolili.

A.O
4. březen 2022, 19:02

Hyzdilo krajinu, obtěžovalo lidí v okruhu několika kilometrů...

Jan Veselý
4. březen 2022, 21:30

Opatovická elektrárna hyzdí krajinu celých východních Čech. Zbourat.

Mirek
4. březen 2022, 09:44

U nás ČEZ předpokádá instalaci SMR po roce 2040. Co do té doby?

Velké zdroje budou mít význam stále. Nynější analýzy ukazují, že investiční náklady a provoz velkých reaktorů jsou levnější než u baterie SMR o stejném celkovém výkonu. SMR ale jistě mohou mít lokální význam pro decentralizaci - hlavně v teplárenství.

I v sektoru SMR jsou nejdále Rusko a Čína. Na Západě je spousta projektů SMR, ale žádný není ve stavu použitelném v dohledné budoucnosti.

Petr prochaska
4. březen 2022, 09:19

S tím souhlasím. Nyní je to konflikt Ukrajina x Rusko, kde cílem není zničit JE. Bohužel ukrajinci umístili armádu do prostoru JE, což by neměli podle ženevských konvencí dělat a rusové by na ně neměli útočit.

Nicméně větší škody se dají nadělat uvnitř JE a stačí když se z nějakého zaměstance stane islámský terorista a může dojít k velkému průšvihu.

hlpb
4. březen 2022, 09:28

ukazuje se že u JE se nikdy nedá vyloučit totální katastrofa, existuje milion možností jak se to může stát a je jen otázkou času, kdy se to stane. Myslím, že tímto jsme vyřešili a uzavřely tendr na dostavbu JE.

Emil
4. březen 2022, 09:28

Opět jen strašení na jedné straně a zbožná přání na straně druhé. Naopak vidíme, že elektrárna ostřelování přestála, ochranné obálky reaktorů zafungovaly přesně jak měly a ochránily reaktory před poškozením.

Na větrníky zapomeňte, nikdo je za barákem nechce, v místních referendech je lidé většinou odmítají a budou to dělat i nadále. Navíc větrníky nic neřeší, protože elektřina je potřeba neustále a ne podle počasí.

hlpb
4. březen 2022, 09:34

Emile jsi totálně mimo, po dnešní zkušenosti, která samozřejmě není zažehnána, nikdo v Evropě nové JE nebude chtít. Kdyby tato obrovská JE bouchla byla by proti tomu černobylská katastrofa malý ohínek. Po ruské válce se spousta věcí změní, jednou z nich je omezení věrných elektráren. Uzákoní se jen nějaké obecné pravidlo, ale o stavbě na vhodné lokalitě už žádné referendum probíhat nebude, ale z veřejného zájmu se tam větrníky postaví. Tečka.

Emil
4. březen 2022, 09:46

Mimo jste jako vždy vy, Bláho. Jak s vašimi věštbami, tak s tím boucháním, které díky odlišné konstrukci reaktoru na rozdíl od Černobylu nehrozí, tak i s tím vaším veřejným zájmem. K ničemu takovému nedojde, nežijeme naštěstí v Číně.

Milan
4. březen 2022, 12:07

@hlpb, soudruhu, uz zase chcete znárodnovat?

nikdo
4. březen 2022, 12:55

Koukám jste rozený demokrat, a vyvlastňovat pozemky lidem kteří nebudou chtít VTE a příjezdovou cestu na svém pozemku budete také?

Petr prochaska
4. březen 2022, 14:11

Ale ale, VTE se více stavět nebudou, lidi je nechtějí. Bude více solárů, to je vše.

Bob
5. březen 2022, 18:41

Po nynější zkušenosti především nebude nikdo chtít být závislý na ruském zemním plynu.

Tedy padnou především ty záměry, prosazované především Německem, kde se elektřina vyrábí FVE a když nesvítí, tak se značná část elektřiny vyrábí ze zemního plynu.

Trochu lepší je to u VtE, ty přece jen vyrábějí i zimě. Ale i tam se počítalo se zálohováním plynem.

Nejmenší problém bude nynější situace s výrobou elektřiny pro země se zdroji elektřiny, jako má Francie. Kombinace JE a OZE, z uhlí už téměř nic, z plynu minimum.

HLPB u nás chce zavést totalitu po vzoru Putina, nebo Hitlera. Ti se také neptali obyvatel a postavili si co a kde chtěli. Třeba vystěhovali velké území na Benešovsku pro výcvikový prostor SS, nebo plánovali Německý koridor přes České území s dálnicí kde by Češi mohli vstoupit jen s pasem. Naštěstí si u nás samosprávy o svém území rozhodují (spolurozhodují). Veřejný zájem je možno uplatňovat jen výjimečně a ne "v každé druhé obci" jako by mělo být podle Vás kvůli hromadné stavbě větrníků.

Mirek
4. březen 2022, 09:47

Emile, máte samozřejmě pravdu.

Kromě toho, jakýsi požár byl v administrativní budově mimo areál JE. Ale pro zveličování této události to stačí.

Jiří Kelnar
4. březen 2022, 11:31

Podle zpráv, co přicházely i od Dany Drábové to nebylo mimo areál, ale opravdu v daném prostoru a mělo se střílet i na bloky.

Mirek
4. březen 2022, 12:17

Nikoliv. Nesmíte sledovat jen naše média. Když už nejste zvědavý na to, co číkají Rusové, kteří to celé vykládají jako ukrajinskou provokaci (požár založili sami Ukrajinci), která má budit ostré světové reakce, tak poslouchejte alespoň BBC.

Postup Rusů v Záporožské JE je stejný jako před dvěma dny v Černobylu. Kontrola (společně s ukrajinskou obsluhou) nad JE má zabránit, aby někdo použil vyhořelé jaderné palivo k vytvoření špinavé bomby.

Mirek
4. březen 2022, 17:51

Pro Nikdo: nejde nějak odpovědět přímo.

To nevím, v čem by ta výhoda Korejců spočívala. Nedovedu si představit rychlý, pružný a spolehlivý servis na takobou vzdálenost a po celou dobu životnosti reaktoru (případně prodlouženou). Nevím také, jak velký by byl jazykový problém, Korejci prý angličtinu moc nezvládají. Jsou zvěsti, že naši pracovníci by nijak netoužili po školení v Koreji. Už teď je problém s odborníky, mohl by tedy být ještě větší. Korejci prý měli problém vyškolit pracovníky i pro reaktory v SAE.

Korejci se měli snažit o dobré jméno už v SAE. Bublinky v betonu svědčí o kvapné práci. To, že Arabové požádali EdF o to, aby firma EdF dohlížela na dostavbu, bezpečnost a provoz reaktorů nesvědčí moc o důvěře v tyto reaktory. To Korejce přímo rozzuřilo. Na mikrotrhliny v jaderné nádobě a falešné certifikáty z r. 2012 se už zřejmě zapomnělo.

Jejich hlavní strojírenský dodavatel pro jadernou energetiku firma Doosan má prý finanční problémy a spoléhá na finanční pomoc státu (alespoň taková byla situace asi před 1-2 roky). Nevím ale o tom, že by se to nějak dotýkalo plzeňské pobočky Doosanu.

Korejci se snaží účastnit různých tendrů. Zatím nikde neuspěli. Proč?

To, že Korejci sponzorují hokej v Třebíči je jistě velké plus :-), ale bylo by lepší, kdyby ve svých projektech využívali české firmy, což se nedělo.

Hlavní problém Korejců (a nejen Korejců) ale je to, že nemají co použitelného nabídnout.

koumák
4. březen 2022, 10:12

Nepište nesmysly! Bombardovat JE je stejný průšvih, jako zaútočit chemickými, bilologickými či JZ! A v obou případech jsou známý následky a v obou případech se dnes na šílence Putina nemůžete spolehnout, že to neudělá! Ty další cinty si nechte na přednášky pro lidi s IQ pokojové teploty!

Medvedzig
4. březen 2022, 11:03

Tiez navrhujem povinne stacionarny bicykel sprepojenim na alternator alebo dynamo a povinne slapat a vytrabat energiu aj osobam zo znizenou socialnou zodpovednostou,ved vyznam slapania je identicky skoro ...

Miloslav Černý
5. březen 2022, 13:48

Co by asi dokázal diktátor v posledních chvílích před svou porážkou, kdyby mohl zničit jadernou elektrárnu a zamořit velké území pro neobyvatelost. Každý si na to dokáže snadno odpovědět.

Mirek
4. březen 2022, 09:30

Je třeba zajistit, aby se nějaký šílenec nepokusil vyrobit z vyhořelého paliva "špinavou" bombu.

Mě by zajímala příčina požáru v té administrativní budově. BBC v noci mluvila jen o nějakém kouři. Zato Zelenskij to prezentoval jako ohrožení celé Evropy. A Drábová se přidala. Zajímavé je to, že pak Drábová říkala, že útok na JE by vyžadoval velkou sílu a že reaktor je chráněn kontejnmentem.

Ukrajinské reaktory VVER mají dva kontejnmenty - vnitřní proti případnému úniku radioaktivity ven a druhý, který brání vnějšímu poškození při působení z venku - pádem letadla, raketou a podobně. To je dnes standard. Jihokorejské reaktory firmy KHNP stavěné třeba v SAE ale tento druhý kontejnment nemají a jinými způsoby je těžko nahraditelný. Takže - Jihokorejci by nám ten druhý kontejnment přidali nebo by nám najednou nevadilo, že druhý kontejnment není?

Emil
4. březen 2022, 09:50

Projekt EU-APR/APR-1000 dvojitý kontejnment má.

Mirek
4. březen 2022, 10:07

Jihokorejský APR 1000 podle mých informací zatím nikde neexistuje. Reaktory APR-1400 v SAE druhý kontejnment nemají, což hodně vadí sousedům SAE.

Mirek
4. březen 2022, 10:16

Neměl jste na mysli francouzský reaktor EPR-1650, který druhý kontejnment má? EPR 2 s nižším výkonem zatím nikde neexistuje, i když Francie s jeho masivnějším použitím počítá.

Emil
4. březen 2022, 10:20

Ne, měl jsem na mysli opravdu reaktor EU-APR/APR-1000, který sice nikde nestojí, ale projekt s dvojitým kontejnmentem počítá. Naopak reaktor EPR 2/EPR-1200 byl pokud vím projektován se zesíleným jednoduchým kontejnmentem.

Mirek
4. březen 2022, 10:31

Děkuji za info, ale o EU-APR/APR-1000 naprosto nic nevím. O co jde? Projekt APR mám spojen jen s Jižní Koreou.

Emil
4. březen 2022, 10:48

Je to modifikace projektu APR-1400 s elektrickým výkonem 1400 resp. 1000 MW, tak aby vyhovovala požadavkům evropských certifikačních autorit. EU-APR je již certifikovaný podle European utilities requirements a certifikace APR-1000 by měla být dokončena v nejbližších letech.

Mirek
4. březen 2022, 13:15

Emile, reaguji na Vaši info z 10,48. Dík. O těch snahách vylepšit APR pro použití třeba u nás vím, jen jsem nevěděl, že se to děje pod křídly EU. To stejně bude běh na dlouhou dobu.

Pro mě je ale projekt APR tak jako tak v našich podmínkách nepoužitelný. Bylo by smutné, kdyby byl APR 1000 instalován poprvé u nás bez jakýchkoliv kladných referencí z Evropy, což byl kdysi náš požadavek. Zatím také KHNP nijak nevyužívala naše firmy. Teď to chce sice napravit, ale o to se měla snažit dříve.

Za druhé, samotná Jižní Korea se staví k jaderné energetice dost negativně. Některé své projekty pozastavuje, některé zastavuje úplně. Ten přístup se sice může změnit, ale nedovedu si představit Koreu (KHNP) jako partnera, který by měl zajišťovat rychlý, pružný a spolehlivý servis po dobu 60-80 let. Otázkou také je, proč si korejské reaktory APR závazně dosud nikdo neobjednal (kromě SAE, kde zvítězila KHNP cenou).

Emil
4. březen 2022, 13:34

Není to úplně pod křídly EU, je to pod křídly sdružení evropských jaderných utilit, mezi které patří např. ČEZ, EDF, Fortum, Energoatom, Iberdrola a další, které společně vydávají požadavky, které musejí jednotlivé návrhy reaktorů splnit.

Náš požadavek nebyl mít kladné reference z Evropy, znamenalo by to pouze plusové body v tendru. Navíc není úplně důvod se na APR-1000 dívat jako na první svého druhu, je to v podstatě evoluce dřívějšího OPR-1000, doplněného a vylepšeného o některé bezpečnostní prvky reaktorů III. generace, z nichž většina již byla použita u APR-1400.

Postoj Jižní Koreje k jaderné energetice se v poslední době dost zásadně změnil, byl dán postojem současného korejského prezidenta, který v úřadu končí. Příští týden jsou v Koreji prezidentské volby a oba hlavní kandidáti mají k jádru daleko vstřícnější postoj než současný prezident, který navíc svůj postoj nedávno zásadně změnil a prohlásil, že jádro bude v Koreji provozováno dalších 60 let.

nikdo
4. březen 2022, 16:10

To: Mirek

To že Korejci v Evropě ještě nic nepostavili může být naopak výhoda, budou se snažit více aby si udělali dobré jméno a získali v Evropě další zákazníky.

Matěj
4. březen 2022, 09:33

Rusáci chtějí tímto činem vystupňovat paniku. Je to elektrárna ruské výroby, takže armáda musí velmi dobře vědět, co mohou ostřelovat, aby nezpůsobili katastrofu. Ostřelovali výcvikové centrum, způsobili požár, elektrárna jde do shut downu a chladí většinu bloků a jejich taktický/barbarský cíl je splněn.

Pokud by chtěli způsobit jadernou katastrofu, museli by mířit jinam a úplně jinými rážemi, aby zničili kontejnment a pak ještě primární okruh.

Současná krize naopak ukazuje, jak důležité je mít stabilní zdroje energie, jejichž zásobování není závislé na geopolitické situaci.

Držím palce i větrným elektrárnám, ale buďme realisté - pokud nedojde k dramatické změně vnímání OZE českou veřejností, tak se Vysočina nezaplní stovkou 2MWe turbín ani za 20 let. A to se vůbec nesnažím fantazírovat o tisících kusů napříč ČR.

Čestmír Berka
4. březen 2022, 10:49

02:56 Takže to hlavní pro Záporožskou JE:

- soudě podle dostupných údajů zatím hoří pouze administrativní budova

- zásah do pohonné jednotky je znám ze slov Andrey Tuze, zaměstnance tiskové služby. Jiné potvrzení zatím není

- z těch videí, která jsou k dispozici, je vidět, že na parkoviště jaderné elektrárny vlétly dvě osvětlovací rakety. A také, že někdo zahájil palbu v bezprostřední blízkosti budovy zdola nahoru (možná vlastní systém PVO).

- Ukrajinské úřady prezentují tento příběh jako „hrozbu bombou“ a „druhý Černobyl“. Požadují, aby NATO zavedlo bezletovou zónu nad Ukrajinou.

- Experti říkají, že energetický blok jaderné elektrárny je super-chráněné zařízení, určené pro přímé zásahy bombami. A navržený tak, že při sebemenším nebezpečí se reaktor automaticky vypne (lze vypnout i ručně).

Zdroj: https://strana.today/news/379931-vojna-v-ukraine-2022-svodka-i-karta-voennykh-dejstvij-3-marta-kiev-kharkov-odessa.html

Karásek
4. březen 2022, 11:14

Stop tendru na Dukovany. Nebo tady chcete mít ČRnobyl?

Emil
4. březen 2022, 11:18

Žádný ČRnobyl nehrozí, přestaňte strašit, Karásku.

Martin P
4. březen 2022, 12:02

Stop jaderné hysterii.

Milan
4. březen 2022, 12:12

@Karasku, vy máte Černobyl v hlavě. Můžu vás jen litovat.

Jaroslav Studnička
4. březen 2022, 11:21

Já tu hlavně nechci mít Karáskonobyl.

miro novak
4. březen 2022, 12:03

suhlas

Karásek
4. březen 2022, 13:07

Já tady nechci Studničkožvanilonobyl. A v té minulé době jste byl zřejmě aktivní Vy.

Jaroslav Studnička
4. březen 2022, 14:10

Karásku, odborný web o energetice tu przníte svými ideologickými příspěvky bez jakékoliv racionality, které se neustále opakují. Na to tu vážně nejsem zvědavý.

P. S.: V roce 89 jsem chodil na první stupeň ZŠ.

Mirek
4. březen 2022, 15:00

Tento příspěvek byl redakcí odebrán z důvodu porušení pravidel diskuze

Nejlepší je na takové primitivy vůbec nereagovat.
.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se