Domů
Společnosti ve světě
Starbucks, Walmart a Nike budou využívat 100 % elektrické energie z OZE

Starbucks, Walmart a Nike budou využívat 100 % elektrické energie z OZE

Devět firem světového formátu oznámilo na Klimatickém týdnu v New Yorku, že se přidaly ke globální kampani RE100, která sdružuje společnosti usilující o využívání 100 % elektrické energie z OZE. Nechybí Starbucks, Walmart nebo Nike. Od roku 2014, kdy iniciativa RE100 vznikla, se přidalo, nebo se v nejbližší době přidá, 36 společností. Nechybí mezi nimi giganti jako Marks & Spencer nebo IKEA.

RE100 je iniciativa, která sdružuje a podporuje vlivné světové společnosti ve využívání 100% obnovitelné energie. Za jejím vznikem stojí sdružení The Climate Group a jeho partner CDP.

„Jako největší a nejrozšířenější světová společnost v oblasti zdravotní péče je naším úkolem pomoci lidem žít delší, zdravější a šťastnější život. Rozumíme vnitřnímu propojení mezi zdravým životním prostředím a lidským zdravím,“ řekl ke kampani Alex Gorsky ze společnosti  Johnson & Johnson

„Každý den pracujeme na zlepšení naší energetické účinnosti, snížení ekologické stopy a podporujeme inovativní přístup. Jsme hrdí na připojení k RE100 a na oznámení touhy napájet všechna naše zařízení obnovitelnou energií,“ dodal Gorsky. 

Na Klimatickém týdnu, který právě probíhá v New Yorku, oznámilo devět světových firem připojení k RE100. Kromě Johnson & Johnson, Starbucks, Walmart a Nike to jsou Procter & Gamble, Goldman Sachs, Saleforce, Steelcase a Voya Financial.

„Klimatické změny jsou globální otázkou, která vyžaduje globální řešení. Věříme, že spolupráce je důležitá pro urychlení udržitelných inovací, které mají potenciál změnit svět. Nike si stanovil závazek dosáhnout 100 % obnovitelné a energie a je hrdý na připojení k předním světovým značkám v RE100.“

Eric Sprunk, Nike

Stejný cíl, různá časová období pro jeho dosažení

Všech devět firem se zavázalo k využívání veškeré elektřiny z obnovitelných zdrojů, avšak časové období pro dosažení tohoto cíle se u jednotlivých společností liší.

Například Goldman Sachs slíbil využívání 100 % OZE do roku 2020, Nike v roce 2025. Pro Procter & Gamble bude úplný přechod na OZE dlouhodobější záležitostí, prozatím si vytyčil cíl 30 % do roku 2020.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(0)
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se