ČEZ Distribuce investuje příští rok do rozvoje a údržby sítí přes 11 miliard Kč
Společnost ČEZ Distribuce investuje příští rok do výstavby a rekonstrukce sítí přes 11 miliard korun, je to zhruba stejně jako letos. Mezi nejvýznamnější investice na severu Čech patří výstavba nové rozvodny v průmyslové zóně Triangle. Firma chce v příštích letech dávat více peněz do digitalizace distribuční sítě. ČTK to řekla mluvčí Skupiny ČEZ Soňa Holingerová.
Od roku 2005 investovala společnost do sítí přes 112 miliard korun.
„Investice začínají postupně měnit podobu distribučního prostředí, kdy sílí potřeba rychlejšího přístupu k informacím,“ uvedla Holingerová.
Cílem investic je podle ní zajistit spolehlivé dodávky elektřiny a plnit rostoucí požadavky klientů na připojení k distribuční soustavě.
Nové digitální technologie podle ředitele ČEZ Distribuce Martina Zmelíka umožní lépe provozovat měnící se distribuční prostředí.
„Přibývá aktivních klientů, kteří budou požadovat rychlejší přístup k datům, musíme se připravit na rostoucí požadavky připojování obnovitelných zdrojů, nárůst elektromobility i případné investice do akumulace,“ uvedl Zmelík.
Nejvýznamnější investicí na severu Čech je výstavba nové rozvodny a úprava současné rozvodny v průmyslové zóně Triangle u Žatce za 165 milionů korun.
Stavba zajistí dostatek příkonu pro připojení společnosti Nexen, která bude vyrábět v továrně pneumatiky. Se zahájením provozu areálu Nexenu se původně počítalo už v letošním roce, stavba má ale zpoždění a výroba se zřejmě rozjede až v roce 2019.
Mohlo by vás zajímat:
Továrníkům se tu staví rozvody a proto jim bylo nutné snížit distribuční poplatky a maloodběratelům je navýšit.
Co naděláš, to je historická nutnost.
Bez toho by na levnou průmyslovou elektřinu choulostivé robotizované továrny nezůstaly u nás, ale upřednostnily by zahraničí.
Už teď celosvětově jasně vede Čína a Jižní Korea, Japonsko kvůli blokovaným jaderkám rychle ztrácí, a my jsme v tomto výjimečně konkurenceschopní jen v rámci upadající předražené EU.
No jasně, byli jsme levná montovna, jsme levná montovna a chceme být levná montovna. Tak ten "náš" utíkající průmysl musíme nějak dotovat aby neutekl k levnějším montérům.
V té Jižní Koreji taky montují auta, a taky tam byli v minulosti supernízké platy, dnes tam mají ti montéři na lince v korunách 100.000 měsíčně, takže ty platy jsou v takovýchto případech jen o vyjednávání odborů.
U nás jsou limitem jen německé platy, pokud ze 1/4 německých to klidně i 3x násobíme až na 3/4 německých tak s ještě levnější elektřinou, budeme při vysoké robotizaci stále i dlouhodobě konkurenčně bezproblémově udržitelní.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se