Domů
Emise CO2
Volkswagen investuje do ekologičtější výroby elektřiny a tepla

Volkswagen investuje do ekologičtější výroby elektřiny a tepla

Volkswagen uzavírá své dvě hlavní elektrárny v německém Wolfsburgu se snahou snížit emise oxidu uhličitého. Společnost zároveň podle svého předsedy představenstva odmítla prodej dosluhující uhelné technologie, aby nemohla být znovu využita jinde ve světě. 

Obě elektrárny provozované ve Wolfsburgu společností Volkswagen AG zásobují elektrickou energií a teplem závod Volkswagen, ale také dodávají teplo pro město Wolfsburg.

Výrobní závod ve Wolfsburgu by měl být do roku 2022 plně poháněn elektřinou vyrobenou ze zemního plynu. Podle plánů na rekonstrukci budou uhelné kotle nahrazeny systémem plynových a parních turbín a třemi plynovými kotli. Celá rekonstrukce by měla stát 400 milionů EUR.

Úspěšná rekonstrukce by vedla ke snížení emisí ve městě Wolfsburg o 1,5 milionu tun ročně, což odpovídá snížení o téměř 60 % ve srovnání se současným stavem. Pro celou skupinu Volkswagen se to promítá do globálního snížení emisí CO2 o 15 %.

Volkswagen zároveň odmítá prodej vysloužilé uhelné technologie, čímž chce docílit její uplné likvidace.

Mimochodem, odmítl jsem nabídky od několika zájemců na koupi našich starých uhelných bloků ve Wolfsburgu s cílem znovu je využít jinde ve světě,“ uvedl předseda představenstva VW Herbert Diess v příspěvku na svém LinkedInu.

Do roku 2025 má Volkswagen v plánu snížit emise celé skupiny Volkswagen o 45% oproti roku 2010.

Štítky:Volkswagen
Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(9)
Richard Vacek
29. únor 2020, 16:16

Dle "Howarth_2014_ESE_methane_emissions" vede náhrada uhlí zemním plynem k vyššímu oteplovacímu efektu (kvůli únikům metanu při těžbě a distribuci). Ale je pravda, že tyto emise nebudou přičteny VW, ale budou outsourcovány někam do Ruska, kde to nevadí.

Milan Vaněček
29. únor 2020, 16:43

Pane Vacek, přečetl jste si opravdu článek pana Howartha? Pak by jste viděl, že závěry záleží na časovém oknu studie (metan v atmosféře zůstává kratší dobu než CO2).

To co říká pan Howarth je něco jiného než Váš výkřik. Náhrada uhlí zemním plynem (a pan Howard uvádí výrazně nižší efekt klasického zemního plynu vůči shale gas) má smysl jen když zemní plyn je užíván (čím dál tím kratší část z 8766 hodin roku) jako doplněk větrné a sluneční energie.

Sever Německa, kde je hlavní závod VW, má vynikající podmínky pro využití VtE po většinu hodin v roce.

Tož tak.

Richard Vacek
29. únor 2020, 18:17

Asi čteme každý jiný článek. V tom mém se už v abstraktu uvádí:

"Using these new, best available data and a 20-year time period for comparing the warming potential of methane to carbon dioxide, the conclusion stands that both shale gas and

conventional natural gas have a larger GHG than do coal or oil, for any possible use of natural gas and particularly for the primary uses of residential and commercial heating."

A pokud se podíváte na obr.1, tak uvidíte, že břidlicový plyn a plyn těžený klasicky se skutečně tak moc neliší a překračují oteplovací efekt uhlí.

Milan Vaněček
29. únor 2020, 19:36

Právě, stačí se zamyslet nad obr. 1 a vidíte, že v dlouhodobé perspektivě je absolutně nejvýhodnější conventional gas (low scenario).

A z pohledu rozšiřování OZE (a tedy dalšího snižování všech emisí) je lepší nejpružněji regulovatelný plyn vůči všem zbývajícím

ne-OZE zdrojům.

Richard Vacek
1. březen 2020, 05:50

V dlouhodobé pespektivě se CO2 z atmosféry uloží v oceánech - při nynější koncentraci se snad ročně ukládá třetina lidmy uvolněného CO2.

Vladimír
1. březen 2020, 06:29

Spalovací turbína je buď rychlá nebo účinná. Zvýšení účinnosti je dosaženo připojením parního systému, který omezuje rychlost startu a limituje zatěžování / odlehčování. Problém jsou hlavně materiály které s příslušnými vlastnostmi nikdo nevymyslel pro běžné použití.

vinkler
2. březen 2020, 07:05

Pane Vladimíre, jako vždy opakem pravdy je pravda jiná. Elektrárna Je buď rychlá nebo účinná nebo něco mezi tím. Myslím ale, že Volkswagen potřebuje spíše účinnou. Vítr se dá předvídat alespoň na několik hodin dopředu. Úniky metanu se v Evropě nepočítají. Jsou v místě těžby a přepravy. Mizení metanu je relativně pomalé, CO2 mizí v moři dost rychle. ale jde o to jak měříte a jak postavíte počáteční a okrajové podmínky. Opět platí rčení p. Churchila= Věřím jen statistice, kterou jsem sám zfalšoval.

Josef
29. únor 2020, 21:14

Ne nejlepší je odpískat nestabilní OZE a přejít kompletně na jádro - je to stabilní nezabírá to místo,je to ekologické v ve výsledku nejlevnější řešení.

Vladimír
3. březen 2020, 06:16

Spalovací turbína startuje do cca 5 minut. Následný parní systém startuje do 4-6 hod. Vítr mohu předvídat, ale nemusí přijít vůbec. Továrny typu VW mají vlastní elektrárnu která není jediným zdrojem energie ale jen doplňkovým.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se