Domů
Jaderné elektrárny
Jižní Korea představila kontejnerovou loď poháněnou modulárním reaktorem
SMR powered ship
Zdroj: HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering

Jižní Korea představila kontejnerovou loď poháněnou modulárním reaktorem

Jihokorejská společnost představila model kontejnerové lodi, která jako svůj pohon používá malý modulární jaderný reaktor (SMR). Cílem nového pohonu je snížení uhlíkové stopy kontejnerové přepravy. Světová lodní doprava za rok spotřebuje zhruba 350 milionů tun fosilních paliv a představuje okolo 3 % světových emisí uhlíku.

Společnost Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) z Jižní Koreje představila na únorovém americkém summitu model kontejnerové lodi poháněné malým modulárním reaktorem. Společnost počítá s plavidlem pro přepravu 15 tisíc TEU (20stopých lodních kontejnerů).

"HD KSOE posiluje spolupráci nejen s hlavními klasifikačními společnostmi, ale také s mezinárodními regulačními orgány za účelem vytvoření mezinárodních předpisů nezbytných pro komercializaci plavidel s jaderným pohonem," řekl Park Sangmin, vedoucí výzkumu HD KSOE.

Nově představený model se podle HD KSOE vyznačuje zvýšenou ekonomickou účinností a bezpečností. Na rozdíl od konvenčních lodí nevyžadují plavidla s jaderným pohonem výfukové systémy motoru ani palivové nádrže. Společnost tak mohla optimalizovat prostor, který normálně zabírá vybavení strojovny, aby bylo možné umístit další kontejnery, čímž se zvýšila ekonomická efektivita.

Dekarbonizace námořní dopravy

HD KSOE oznámila dohodu na vývoji SMR pro použití v lodní dopravě ve spolupráci s britskou Core Power a americkou Southern Company a TerraPower v loňském roce. Reaktor pro lodní použití má využívat konstrukci rychlého reaktoru s roztaveným chloridem (Molten Chloride Fast Reactor - MCFR).

Cílem spolupráce je dekarbonizace lodní přepravy, která dle společnosti  spotřebuje přibližně 350 milionů tun fosilních paliv ročně. To představuje asi 3 % celkových celosvětových uhlíkových emisí.

"Počínaje projektem reaktoru SMR na souši se snažíme do roku 2030 vyvinout obchodní model pro námořní jadernou energii," dodal Sangmin.

V loňském roce Mezinárodní námořní organizace schválila nové cíle pro snížení emisí skleníkových plynů - dosáhnout uhlíkové neutrality kolem roku 2050.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(0)
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se