Domů
Jaderné elektrárny
Reaktorová nádoba a lapač taveniny pro JE Kudankulam 4 byly dodány na staveniště
Umístění lapače taveniny na 3. bloku JE Kudankulam; Zdroj: ASE

Reaktorová nádoba a lapač taveniny pro JE Kudankulam 4 byly dodány na staveniště

Dvě zásadní komponenty primárního okruhu byly dodány na staveniště čtvrtého bloku indické jaderné elektrárny Kudankulam. Zásilka byla přepravena pomocí nákladní lodě z přístavu v ruském Petrohradě. Náklad o rozměrech 9000 metrů krychlových je již v pořadí třináctým doručeným na staveniště nového bloku JE Kudankulam, který překonal trasu dlouhou 15 000 km, uvedl Rosatom.

Třetí a čtvrtý blok indické elektrárny reaktorového designu VVER-1000/V-412 (AES-92) jsou součástí druhé fáze výstavby JE Kudankulam v indickém svazovém státě Tamilnádu (Tamil Nadu). První dva reaktorové bloky, designu totožného designu VVER-1000/V-412, jsou v provozu od roku 2014 a 2017. V plánu je již třetí fáze výstavby taktéž s reaktory AES-92.

Výstavba prvních dvou bloků JE Kudankulam. Fotografie z roku 2009; Zdroj: IAEA

„Navzdory očekávaným problémům zvýšeného zatížení přístavu v důsledku blížícího se konce roku jsme splnili naše závazky vůči zákazníkovi a dodali potřebné vybavení,“ sdělil první zástupce společnosti Rosatom pro indické projekty, Alexander Kvasha.

Lapač taveniny

Dceřiná společnost ruského Rosatomu a generální dodavatel projektu JE Kudankulam, firma Atomstrojexport, oznámila začátkem prosince, že lapač taveniny byl instalován na blok č. 3.

Provozované bloky indické JE Kudankulam 1 a 2; Zdroj: Atomstroyexport

Lapač taveniny – označován také jako zařízení pro lokalizaci roztavené aktivní zóny reaktoru, nebo lapač aktivní zóny – je navržen tak, aby při závažné havárii spojené s tavením paliva v reaktoru zachytil vzniklou taveninu a zabránil jejímu úniku mimo budovu kontejnmentu.

Zdroj úvodního obrázku: ASE (umístění lapače taveniny na 3. bloku JE Kudankulam)

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(1)
energetik II
29. prosinec 2019, 12:48

První reaktor v Kudankulamu Indové stavěli přes 12 let , druhý 15 let. Uvidíme jak "zrychlí" u třetího a čtvrtého. Jinak proti stavebnímu tempu Číňanů a Korejců jedna velká bída.!

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se