Domů
Plynárenství
Bez úspor v domácnostech nemusí mít Německo dostatek plynu, varoval ministr
Nord Stream

Bez úspor v domácnostech nemusí mít Německo dostatek plynu, varoval ministr

Plynárenství
37 komentářů
30. září 2022, 09:39
ČTK

Berlín 30. září (zpravodaj ČTK) – Situace v zásobování Německa energiemi je stále mimořádně vážná a bez úspor v domácnostech hrozí, že země nebude mít v zimě dostatek plynu. Dnes to v rozhlasové stanici Deutschlandfunk prohlásil německý ministr hospodářství Robert Habeck. Mírnil také přílišná očekávání veřejnosti k připravované regulaci cen plynu, protože státní dotace je nemohou srazit na úroveň loňského roku.

Německo je podle Habecka stále v nouzové situaci. „Pokud nebudeme šetřit, pokud domácnosti nesníží spotřebu, tak nám nadále hrozí, že v zimě nebudeme mít dostatek plynu,“ řekl.

Německý kancléř Olaf Scholz ve čtvrtek oznámil, že Německo podpoří stabilizaci cen energií zvláštním fondem v objemu až 200 miliard eur (až 4,94 bilionu Kč). Peníze, které si Německo do fondu vypůjčí, poslouží k regulaci cen plynu i elektřiny a také pomohou podnikům i domácnostem vyrovnat se s drahými energiemi. Scholz také řekl, že po poškození plynovodů Nord Stream 1 a 2 je jasné, že z Ruska v dohledné době žádný plyn nepřijde. Dodal ale, že Německo je dobře připraveno, protože buduje terminály na zkapalněný zemní plyn (LNG), má plné zásobníky plynu, zprovoznilo uhelné elektrárny, prodloužilo chod jaderných elektráren a buduje obnovitelné zdroje energií.

Jak přesně bude u plynu vypadat takzvaná cenová brzda, zatím není jasné. Návrhy připravuje příslušná komise. Habeck dnes ale varoval, aby lidé nečekali snížení cen na úroveň loňského roku. Vyloučena je podle něj i dotace nad průměrnou spotřebu.

To, že lidé i přes regulaci cen budou muset šetřit, řekl Habeck už ve čtvrtek. Dnes v rozhlasové stanici upřesnil, že horních 20 procent průměrné spotřeby budou lidé zcela jistě muset zaplatit v plné výši.

„Musíme snížit spotřebu, cílem je dosáhnout v Německu 20procentní úspory. Nechci předjímat návrhy komise, ale bude to tak, že horní část spotřeby zastropována nebude. To znamená horních 20 procent průměrné spotřeby,“ řekl.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(37)
Richard Vacek
30. září 2022, 09:45

Němci mohou poděkovat sabotérovi, který jim znemožnil dodávky z Ruska. Třeba by se s ním v zimě rádi dohodli a Moskva by otevřela kohoutky, ale někdo rozhodl za ně.

Ivan Švančara
30. září 2022, 10:21

nemas pravdu, to by mal Blaha nasadnut do kanoe labsko-oderskeho a vysvelit Habeckovi, ze Nemci maju zasobniky plne na cca 90%, nech nejanci. Co tam potom, ze zasobniky pokryvaju iba cca 20% spotreby, ze Blaho?

Marek Kuchejda
30. září 2022, 10:26

Pořád nechápu, že tady někdo doufá v nějakou dohodu s Putinem. S Putinem žádná dohoda nikdy nebude. Aby se NS1 popřípadě NS2 zprovoznil, bude zapotřebí, aby to v Rusku vzal někdo osvícený. Bohužel toto je nereálné. To se spíše Rusko ocitne v totálním chaosu a rozpadne se. Než se to dá v Rusku do pořádku, tak Evropa už skoro žádný plyn nebude potřebovat. Takže s dnešní optikou to sice vypadá pro Evropu bídně, ale procesy, které se teď daly do pohybu změní budoucnost, která bude úplně jiná, než jsme si ještě před půl rokem představovali. Každý inteligentní člověk se sám zařídí tak, aby byl na energiích co nejméně závislý.

Medvedzig
1. říjen 2022, 11:53

Tento příspěvek byl redakcí odebrán z důvodu porušení pravidel diskuze

Trepete sprostosti! Pozeram,ze nastupili do komentarov potomkovia kolaborantovs GESTAPOM!!!Anglosasi vam odstrelili plynovod,skuste sa zamysliet preco to robia a preco je im to vyhodne?
.

Richard Vacek
30. září 2022, 18:30

Domnívám se, že inteligentnímu člověku bude na nic, že se energeticky zajistil. Bez (levných) energií totiž z EU odejdou firmy a i ti inteligentní se budou muset pást.

Rejpal
30. září 2022, 12:35

Někdo ? Cui bono ?....

Karel Salaj
30. září 2022, 10:15

Rusáci jim vlastně sami, bez cizí pomoci vystavěli Nord 2, nakonec na nátlak USA nebyl zprovozněn, co na to dodat...Snad si někdo nemyslí, že Rusko bude nyní opravovat zničené potrubí, to by byli jedině za blázny, proč a nač....Myslím, že se Rusáci bez našich jidášských grošů obejdou, ale my bez jejich surovin nikoli a to nás bude bolet naprosto všechny...

Přemek z Mělníka
30. září 2022, 10:23

Pojmenováno naprosto výstižně....,to sedí..

Ještě poznámka, ten odstřelenej Nord Stream 2 prozrazuje, že to nebyla ruská práce. Byl totiž mimo provoz a byl přitom plně funkční. Kdyby rusáci šponovali ceny a jaksi si poškodili vlastní plynovod, tak by to udělali u Nord Stream 1, tam by to mělo jakýsi smysl, u dvojkyuž určitě ne...

Snad se jednou dovíme čí to byla práce? A bacha, pokud se to nevyšetří a někdo takto anonymně odstřelí norské podmořské plynovody do Evropy, tak bude opravdu v Evropě zle s jakousi umělou dobou ledovou.....dříví z lesů nás plně nevytrhne....

hlpb
30. září 2022, 10:36

poškození norského podmořského plynovodu do Evropy, bude znamenat okamžitý útok NATA na rusko.

Richard Vacek
30. září 2022, 10:48

Tak to si musíme dávat pozor, aby tam nedoplul nějaký žabí muž z Ukrajiny.

Přemek z Mělníka
30. září 2022, 11:01

re hlpb....,proto se to musí vyšetřit, nikdo 3. světovou tu nechce. A navíc Ukrajině by se to hodilo, že by jí přibyli spojenci proti RF přímo na bojišti....podle mc Gregora, amer. generála mají ukrajinci ztráty až 20 000 měsíčně, hlavně při těch jejich efenzívách....

hlpb
30. září 2022, 11:14

Ukrajinské ztráty jsou mnohem menší, kdyby to byla pravda, tak by rusko nemuselo mobilizovat 1 mil. nevojáků. aktuální ztráta Ukrajiny jsou 50 vojáků za den, ruské 400 za den Ukrajina doslova drtí rusáky v Chersonu a Doněcku, aktuálně zcela obklíčili ruské jednotky v Lymanu cca 5000 vojáků, které čeká, zajetí nebo pád z okna, Ukrajina navíc získá obrovské množství technik a Ukrajincům se otevře tímto vítězstvím cesta k rychlému postupu do Luhanska.

Petr prochaska
30. září 2022, 12:27

Jenže ukrajinci si tyto ztráty mohou dovolit. Mobilizovaných mají spoustu.

intfor
30. září 2022, 11:52

Takže pokud NS nepoškodili Rusové (ale USA, Polsko...), tak by analogicky měli okamžitě zaútočit na NATO?

Přemek z Mělníka
30. září 2022, 12:36

re hlpb....na Ukrajině byly už 5 vln mobilizací. Dokonce jejich náboráři jezdí i do ČR a dohledávají ukrajince i na stavbách, aby jim předali povolávací rozkazy.....Jeden ukrajinec nám sem vozil dřevo na otop, letos jsme chtěli přiobjednat, ale už je na Ukrajině, asi na frontě....

Citoval jsem generála mc Gregora a vy zřejmě citujete ukrajinský armádní štáb.....,ohlešdně počtů ztrát uvidí se až po válce. Ukrajina má v současnosti asi 32 milionů lidí, jejich možnosti s odvody na frontu jsou omezené. RF může zmobilizovat i několik milionů branců....,bohužel pro UA....

hlpb
30. září 2022, 14:15

Přemku, tvé zdroje jsou chybné, stačí ti podívat se na mapu vývoje bojů. Ukrajina osvobozuje každý den další uzemí, rusko nepostoupilo nikde už několik týdnů.

rusko drtivě prohrálo v charkovské oblasti, kde v panice opustily několik stovek bojové techniky a cca 1 mil. nábojů, tím se rusko stalo největším dodavatelem vojenské pomoci a předstihlo dokonce USA. Dnes nebo zítra ztratí Lyman to bude další obrovská prohra, toto jedno město bude rusko stát cca 10.000 zajatých nebo vypadnutých z okna vojáků. Velitelé se už chtěli dávno stáhnout, vojenské laik putin jim to přímo zakázal, je to obrovská strategická chyba, protože se plete velitelům do válčení, samozřejmě pro Ukrajince a západ je to super, čím víc bude dávat takovéto nesmyslné rozkazy, tím lépe. NICE. Podobná je situace v Chersonu, zde již několik týdnů žádají velitelé o ustup, protože jsou v pasti a jejich situace je bezvýchodná zde je v uvězněno a čeká na postupné zničení cca 20.000 zoufalců, ale putin to zakázal. Jsou to neskutečné chyby. Aktuální ruské denní ztráty se postupně zvýší z cca 400, po nástupu nevycvičených, demoralizovaných vojáků na cca 800-1000 den. Bude zajímavé sledovat, co toto obrovské množství nákladu 200 způsobí v ruských městech.

Rejpal
30. září 2022, 12:30

Nebude , Norsko není v NATO a případný útok na Rusko znamená konec západní civilizace. Rusové nemají žádnou šanci vyhrát v konvenční válce, ale mají převahu v jaderných zbraní jsou schopni udělat z celé západní Evropy a USA radioaktivní prach a musí to udělat hned na začátku konfliktu. Jinak nemají šanci. Osobně si myslím ,že NS1 a 2 odstřelili Britové po dohodě a s Američany a Udělali to proto, aby zejména Němci v zimní krizi necouvli v podpoře Ukrajiny za plyn. Toto rozhodnutí našich "spojenců" bude mít dalekosáhlé dopady na transatlantickou spolupráci. Je to útok na Evropskou Unii.

Jiří Kelnar
30. září 2022, 12:48

Vidíte, já si osobně myslím, že NS1 a 2 odbouchlo Rusko v souladu s teorií her, kdy eliminovali pro ně horší varianty (tedy možnost otevření kohoutků v důsledků našich sankcí a nutnosti zisku peněz z jejich strany) a přehodili tedy míček na naši stranu. Tím pádem doufají u nás v eskalaci protestů a ví, že tu jsou pozemní trasy, kudy plyn vést. A tím nutí EU ke stažení sankcí z naší strany v důsledku protestů. Tím pádem vyhrají oni a Evropa prohraje. Je tedy otázka, jak na to budeme reagovat my. A Putin teorii her hraje.

Pavel
30. září 2022, 13:11

Rejpale, NORSKO je v NATO a vase prispevky maji dlouhodobe zapornou informacni hodnotu, ze vas to bavi se takto verejne znemoznovat.

hellokitty
30. září 2022, 15:44

odporucam si precitat nieco o Aegis Combat System, nez tu zacnete sirit hoaxy o radioaktivnom prachu z EU a USA, pise sa rok 2022 a nie 1945 a sme v NATO a nie sucastou cisarskeho Japonska

Pavel
30. září 2022, 13:15

Tento příspěvek byl redakcí odebrán z důvodu porušení pravidel diskuze

Rikam si kdepak se stala chyba, ze se mistni diskuse stala rejdistem ruske pate kolony. @hlpb: Ze se vam chce se semi hlasnymi troubami mordoru dohadovat. Jste bud svaty nebo masochista. Je to tady zumpa.
.

Rejpal
1. říjen 2022, 01:13

Tento příspěvek byl redakcí odebrán z důvodu porušení pravidel diskuze

Sorry Norsko je v Nato , myslel jsem ,že je neutrální. Jako je Švédsko a Finsko. Já ten stát zlodějů děti považuji za hnusnou postdemokratickou totalitu , takže o Norsku nevím tolik co by bylo třeba.....

.

Pavel K
30. září 2022, 13:53

Plně s Vámi souhlasím. Je tu tolik příspěvků, které nás ženou si kleknout před Putina a tím mu ukázat jak naši slabost tak to, že mu vše obětujeme. Ukazují přesně to, co si o nás myslí. Cožpak nejsou trošku hrdí?

A taky se mi líbí, jak argumentují tím, že nějaká akce Ruska není logická, že není v jejich zájmu (např. teď omílané vyhozeni "vlastních" trubek. Cožpak válka na Ukrajině je v zájmu Ruska a je logická? A hlavně, máte Vy, co šermujete logikou Kremlu, veškeré informace, které Kreml má a které zvažuje, že jste jeho mluvčími?

Jiří Kelnar
30. září 2022, 14:01

Tak ona naše energetika zjevně taková byla. Nekritická adorace současného stavu, inovace pouze ruskými a čínskými jadernými zdroji a cokoliv proti tomu bylo označeno za politikaření a to i experty na jádro. Jen tedy u nich je vidět, že když Rusko začalo vraždit nevinné, tak procitli a uznávají, že asi mají nejlepší jaderné železo, ale není dobrý nápad s nimi teď navazovat jakékoliv nové obchody. Pak se divme, že zbytek světa inovuje energetiku a my tu máme náš rybníček, klídeček a povidáme si, jak jednou všem ukážeme, kde je pravda. Mimochodem to děláme vždycky a proto jsme na tom taky tak, jak jsme.

Petr prochaska
30. září 2022, 12:36

Rusové by odstřelili plynovody z Norska a ne svůj vlastní plynovod. Nicméně v současné době Ukrajina může lhát jak chce a nikdo to na západě nesmí zpochybňovat jinak je označen za proruského.

Těch lží je nespočet a téměř vše jim prochází. Neprošlo jim znásilňování ruskými vojáky, které se několik měsíců vydávalo za fakt. Západní novináři ale chtěli s obětmi udělat rozhovory, nakonec se ukázalo, že si ukrajinská ombudsmanka všechno vymyslela a byla vyhozena z úřadu.

Jiří Kelnar
30. září 2022, 13:57

Jednak ty znásilnění jsou potvrzeny i z jiných míst a nejedná se jen o ty případy popisované tou ombudsmankou. Jinak řekněme, že mlha války je na straně Ukrajiny mnohem menší, než ta na straně Ruska. Ono je to prakticky ze strany Ruska, co slovo, to lež. A dá se to doložit naprosto jednoduchými způsoby, až primitivní analýzou. Takže asi tak. Pak má člověk Rusku vůbec něco věřit.

Jan Stehlik
30. září 2022, 15:18

Vy máte informace z ruska ? Vždyt je blokáda . Tady jsou info pouze ukrajinské . Proto , když to lidé čtou , tak už tomu ani nevěří , protože to hustě přehánějí . Ale nedělám si iluze ani na té ruské straně . Jinak jsem blízko hranic rakouska , a je zajímavé jak je rozdílné zpravodajství . Ale oni jsou neutrální , tudíž asi tak.

PetrD
30. září 2022, 16:21

Dosti děravá blokáda.

Tak si otevřete iz.ru, nebo pravda.ru, nebo občas škodolibý kommersant.

Ruská TV propaganda (Solovjov, Simonjan, Skabajeva) s otitulkováním do anglictiny je monitorována na twittrovém účtu JuliaDavisNews

Láďa
30. září 2022, 15:31

A to je rozdíl mezi demokracií a totalitou. V Rusku se za lhaní a zabíjení civilů dávají metály.

Stanislav
30. září 2022, 12:12

Tak bych řekl, že se to rýsuje. Někdo sabotáží znemožnil zásobovat Německo přímo z Ruska, na druhou stranu vzápětí ukrajinské vedení informovalo ruský Gazprom, že je ochotno přes plynovod vedoucí do EU přes Ukrajinu pak Slovensko Polsko atd. zvýšit kapacitu dodávek z dnešních nasmlouvaných 40 mld. kubických metrů plynu na 95mld. kubických metrů plynu za rok a ukrajinské vedení je tak hodné, že si bude účtovat pouze 50% nákladů na distribuci, nemluvě o tom, že Ukrajina bude tak držet EU energeticky pod krkem a bude EU vydírat, což bude nápomocno třeba k vymožení si podpory Ukrajiny ze strany Německa atd., která po pravdě ze strany EU v posledních měsících značně vázne a ochladává. jednou to tu už bylo, tuším v letech 2009.

Dnes dle médií se EU bojí toho., aby někdo také nespáchal sabotáž na potrubí ,které vede do EU z Norska, jelikož EU nemá kapacity v podobě tankerů, EU by byla energeticky vyřízena, což by vedlo k totálnímu kolapsu ekonomik EU a zhroucení EU.

Dle mého osobního soudu poškození N.1,2 přišlo ze strany toho, kdo chtěl přesně tohoto dosáhnout, tedy aby ukrajinská větev byla tou jedinou, nejen tedy možný příjem pro zkolabovanou ukrajinskou ekonomiku, ale také pro zvýšení vydíracího potenciálu Ukrajiny vůči EU. Ovšem, má to háček, na toto by muselo přistoupit i Rusko a kdo ví? Dle mého osobního soudu pokud Rusko zjistí, že někdo ze západu zařídil teroristickým činem odstavení N1,2 a budou v tom namočené i země v EU, může se klidně stát, že potrubí z Norska pod vodou může také doznat újmy, což by pro EU mělo katastrofální následky.

Zdeves Pavel
30. září 2022, 18:06

Ano toto je přesný popis stavu (Stanislav). Současně tím USA a VB řeší zásobování Ukrajiny plynem, která by jinak zmrzlá. Na nákup plynu reversem nemá finance, tak pokud se bude muset zvednout transport, tak bude mít možnost vlastně plyn krást jako to dělala již dříve a propouštět to minimum do EU. No a zdůvodnění se najde.

Jiří Kelnar
30. září 2022, 12:39

Jak si můžete být jistej, že se Rusko bez našich peněz obejde? Už teď má jejich rozpočet pokles příjmů z fosilních paliv o 24 % a to to zastavili až na konci prázdnin. K tomu jim mladí perspektivní muži mizej na Ukrajinu a solidní část bez výcviku, takže budou mít obří ztráty. Jdou do háje a koupí si je Čína.

Xoor
30. září 2022, 14:20

Dále jejich zbrojní systémy moc na ukrajině slávy nepobraly, takže ani zde děngy nebudou. Ztratily a doufám, že ještě hodně techniky ztrat. Jejich zbroujní průmysl bude makat pro rusko, takže nedostanou valuty.

Jiří Kelnar
30. září 2022, 14:50

Počkat, SU-57 lítal naprosto famózně, ten se osvědčil. Jo počkat, to byl film. :-D A stejně mu dal Tom Cruise ve staré F-14 na prdel. :-D A teda ještě Armata, ta už taky někde byla ne? Jo vlastně na přehlídce, dvě, zase.

hellokitty
30. září 2022, 15:42

SU-57 je neviditelne lietadlo predsa, je dokonca tak neviditelne, ze pri nasadeni piloti behaju po letisku a snazia sa do neho fyzicky vrazit, lebo ho nevedia najst

cudla
30. září 2022, 11:51

To je tak když se spaluje plyn a vyrábí se tak elektřina taková pitomost a pro jistotu se zavírají JE prostě až do konečného vítězství nebo umrznutí to už tu bylo.

Ivan Švančara
30. září 2022, 12:10

tecie vam radiator ustredneho kurenia? Podlozte vacsi lavor a problem je za obdivneho hykania vyrieseny.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se