Domů
Rychlé zprávy
Společnost SolarCity loni propustila 20 procent zaměstnanců
solární panely bytovka

Společnost SolarCity loni propustila 20 procent zaměstnanců

Výrobce solárních panelů SolarCity, kterého loni koupila automobilka Tesla, propustil loni téměř pětinu zaměstnanců. Firma se tak snaží udržet si hotovost v době, kdy zpomaluje růst poptávky po střešních solárních panelech. Na konci loňského roku měla firma 12 243 zaměstnanců, o 19,8 procenta méně než na konci roku 2015. Vyplývá to z prohlášení firmy pro regulační úřady.

Propouštění ovlivnilo zaměstnance v provozu, instalaci, výrobě, prodeji a marketingu. Snížil se i počet zaměstnanců v administrativě.

SolarCity oznámila propouštění ještě předtím, než ji koupila Tesla. Neuvedla však, kolik míst hodlá zrušit. Na počátku roku zrušila 550 míst v Nevadě, když stát odvolal důležité pobídky pro solární průmysl.

Rušení pracovních míst představuje výraznou změnu proti explozivnímu růstu společnosti v předchozích letech. V roce 2015 počet zaměstnanců SolarCity naopak stoupl o 68,7 procenta.

Firmu SolarCity založili v roce 2006 bratranci zakladatele automobilky Tesla Elona Muska. Firma zpočátku prudce rostla a stala se největším poskytovatelem střešních solárních instalací v zemi díky inovativnímu systému financování a rozsáhlé prodejní síti.

Mrakodrap může složit jako solární elektrárna. Koncept SolarWindow se blíží k realizac. Iustrační foto.
Ilustrační foto

V jednu chvíli měla smělé ambice získat do roku 2018 jeden milion zákazníků. Na konci roku 2015 však začala omezovat své plány, protože náklady na financování růstu byly obrovské a poptávka začala zpomalovat.

V polovině loňského roku se SolarCity dohodla na svém převzetí s Teslou. Tesla minulý měsíc oznámila, že sníží výdaje na solární reklamu, částečně kvůli tomu, že se připravuje prodávat střešní systému ve vlastní prodejní síti.

Chce se také více zaměřit na prodej těchto systémů místo na jejich jejich pronájem, aby získala hotovost a snížila náklady, což přislíbila investorům v rámci akvizice.

SolarCity rovněž oznámila, že její výdaje na prodej a marketing se loni snížily o tři procenta. Částečně kvůli propouštění a snahám o zvýšení efektivity prodeje, napsala agentura Reuters.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(0)
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se