Startup 24M přichází na trh s polotuhým lithium-iontovým akumulátorovým článkem, jehož energetická hustota přesahuje 350 Wh/kg. To je o 40 % více, než nabízí  například články společnosti Tesla využívané v Modelu 3.  Dle společnosti článek navíc disponuje zvýšenou životností, bezpečností a nižšími náklady na výrobu ve srovnání s klasickými lithium-iontovými články. 

Nápad vznikl myšlenkou profesora Minga Chianga smíchat aktivní materiály do elektrolytu před vytvořením článku. Dojde tedy k tvorbě „katolytu“ a „anolytu“, které jsou odděleny separátorem propouštějicím pouze ionty. Revoluční struktura článku umožňuje uspořit až 80 % přebytečného materiálu oproti standardním li-ion článkům a snížit náklady na výrobu o 40 %.

„Samozřejmě smícháváme anodu a katodu odděleně, takže můžeme využít jiný elektrolyt v anodě, nazývaný anolyt, a katodě, nazývaný katolyt. Typický separátor propouští jak ionty, tak elektrolyt. Pokud bychom tedy v tomto případě použily klasický separátor, došlo by ke smísení materiálů a k vytvoření homogenní směsi, což by bylo v tomto případě nežádoucí,“ uvedl ředitel produktu Joe Adiletta.

Zajištění oddělení anolytu a katolytu otevře velké možnosti k výběru elektrolytů. To by znamenalo, že každá baterie by mohla být konstruována na míru podle koncových potřeb. Technologie „duálního elektrolytu“ může být aplikována jak v LFP (lithium-železo-fosfátovém) článku, který je využíván zejména ve stacionárních aplikacích, tak i v NMC (nikl-mangan-kobaltovém) článku, který je využíván například v elektromobilech.

Společnost 24M plánuje začít s produkcí ke konci roku 2019. Vyrobeno již však několik článků, které byly testovány po tisíce cyklů. Technologie duálního elektrolytu může dle 24M zvýšit životnost baterie, bezpečnost a náklady.

Ačkoliv je komercializace této technologie vzdálena minimálně několik let, společnost neskrývá nadšení z možnosti využití polotuhé baterie k aplikacím stacionárních li-ion bateriových úložišť, které budou bez problému schopné dodávat plný výkon po dobu delší než v současnosti standardní 1-4 hodiny.

K odhalení baterie dojde ve čtvrtek 28. března 2019 na Mezinárodním Bateriovém semináři & Exhibici ve Fort Lauderdale.

Srovnání polotuhého článku se standardním li-ion článkem představuje následující video.

Komentáře

0 komentářů ke článku "undefined"

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *