Domů
Elektromobilita
U dobíjecích stanic ČEZ na jihu Čech stoupl loni odběr o 70 procent

U dobíjecích stanic ČEZ na jihu Čech stoupl loni odběr o 70 procent

Na stojanech Skupiny ČEZ pro dobíjení e-aut v jižních Čechách loni vzrostly odběry meziročně o víc než 70 procent na 63.263 kilowatthodin (kWh). V kraji provozuje ČEZ deset veřejných dobíjecích stanic, všechny rychlodobíjecí, zatímco v roce 2019 to byly tři stojany, u nichž řidiči odebrali 37.003 kWh. Elektroauta loni v jižních Čechách nejčastěji dobíjela u písecké prodejny McDonald’s a čerpací stanice Benzina v českobudějovické Nádražní ulici. ČTK to dnes v tiskové zprávě oznámil temelínský mluvčí Marek Sviták.

Skupina ČEZ provozuje největší síť veřejných dobíjecích stanic v ČR s více než 270 stojany, z toho je přes 200 rychlodobíjecích. Loni do baterií elektromobilů dodaly 2,44 gigawatthodin (GWh) elektřiny, meziroční nárůst je o víc než 24 procent.

„Loňský rok byl specifický, přesto jsme zvládli postavit o 62 procent více stanic než v roce 2019. Odhadujeme také, že polovina z tří tisíc loni nově registrovaných elektromobilů pravidelně odebírá energii u nás. Letos bychom navzdory pokračující pandemii chtěli udržet loňské tempo výstavby nových stanic,“ uvedl manažer útvaru čisté technologie ČEZ Tomáš Chmelík.

Do pěti let chce ČEZ ztrojnásobit výkon stanic na 50.000 kilowattů (kW).

V jižních Čechách se dají elektromobily dobíjet kromě Českých Budějovic a Písku také v Prachaticích, Soběslavi, Třeboni a ve Vimperku. Loni stoupl v kraji i počet dobíjení; zatímco v roce 2019 využili řidiči stojany ČEZ v 2468 případech, loni ve 4793 případech.

V Česku je registrováno přes 5000 elektromobilů, loni jich přibylo 3306. Skupina ČEZ rozvíjí elektromobilitu od roku 2009. Na českém trhu dobíjecích stojanů drží zhruba padesátiprocentní podíl. Celkový instalovaný výkon jejích dobíjecích bodů činí 17.800 kW, což je srovnatelné se středně velkou vodní elektrárnou, jež zásobuje město s 50.000 obyvateli. Asi 80 procent dobíjecí sítě ČEZ tvoří rychlodobíjecí stanice s výkonem 50 kW.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(7)
Josef
27. leden 2021, 11:29

Při spotřebě 15 KWh na 100km dodal ČEZ celorepublikově energii pro nájezd 162,5 tisíc km. To je přibližně nájezd dvou autobusů...

hellokitty
27. leden 2021, 13:14

63263/15 mi vychadza na 4217 stokilometrov, kde robim vo vypocte chybu?

T
27. leden 2021, 15:07

CHybou bude,ze od r.22 nebude kde EE brat!!!Tato zima uz neco naznacila...

Tom
27. leden 2021, 15:41

Jistá část by se dala vzít z řetězce výroby benzínu a nafty, kde díky BEV naopak poklesne.

Ale nejsem odborník, možná to není část, ale všechna:)

pr
28. leden 2021, 07:36

to co vyvážíme postačí pro provoz 4,3 milionu osobních elektromobilů. Takže do roku 2038 se není o čem bavit a potom bude mít každý dům na střeše elektrárnu. Elektromobilita a FVE jdou ruku v ruce. To co jste napsal je nesmysl na entou.

René
27. leden 2021, 18:50

Zkusil jsem jiný výpočet: 1,3 dobití/stanici denně při průměrném odběru 13,2 kWh - to je 17,2 kWh/stanici denně - jestli mají marži 3 Kč/kWh tak stanice vydělá 51,6 Kč/den, 18 800 Kč/rok. Kolikpak asi stojí provoz a odpisy stanice - úžasný byznys.

pr
28. leden 2021, 07:41

To se jim to zvyšuje výtoč když do roku 2019 v JČ kraji prakticky žádnou nabíjecí stanici neměli.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se